Ik ben op zoek naar advies. Mijn huis is onderdeel van een appartementencomplex, in de gemeenschappelijke garage heb ik een eigen parkeerplek met een autolader (keba p30) via 3 fasen. In de bouw heb ik er geen rekening mee gehouden dat communicatie via ethernet wel handig zou zijn. Nu is mijn idee om een powerline op één van de van de fasen te zetten (bv Devolo 1200 pro) in de meterkast. Vervolgens die fase in de garage voor de laadpaal af te takken met een WCD en een powerline endpoint waar de utp met de keba verbonden kan worden. Is dit mogelijk, of mag er niks tussen de drie fasen automaat en de laadpaal? En waar moet ik de powerline laten beginnen, in de documentatie van Devolo staat dat dit direct na de main circuit breaker geplaatst moet worden, dus voor de groepenautomaat.... Kan het ook daarna?
Verder gebruik zou daktuin kunnen zijn, waar eventueel een wifi accespoint kan komen. Voor de rest is er geen noodzaak voor ethernet via powerlines, dus hooguit 2 groepen. Ben benieuwd wat jullie vinden?
Verder gebruik zou daktuin kunnen zijn, waar eventueel een wifi accespoint kan komen. Voor de rest is er geen noodzaak voor ethernet via powerlines, dus hooguit 2 groepen. Ben benieuwd wat jullie vinden?