Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• jordinhonl
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 08-03-2019
Ik zoek een?
Nieuwe smartphone. De iPhone SE en de Samsung Galaxy S7 hebben de 'finale' gehaald. 1 van die 2 smartphones gaat het worden, maar heb nog geen doorslaggevende informatie kunnen vinden.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om......
- Te bellen en gebeld te worden
- Goede foto's te kunnen maken
- (langere) Video's / films te kijken
- op social media te kunnen

- Speel nauwelijks games op mijn smartphone. Als ik een game speel zijn het altijd lichte games.
- Accu moet het over 1 à 2 jaar nog goed doen.
- Gebruik een smartphone zo'n 2.5 uur per dag

Eventuele relevante informatie
Al mijn vorige smartphones (Samsung Galaxxy J3, Samsung Galaxy Grand Prime en Huawei Y330 hebben het allemaal zo'n 1,5 jaar overleefd met een siliconen hoesje en zonder screenprotector. Toch is bij allemaal na zo'n 1.5 jaar het scherm kapot gegaan (dode pixels), waarvan de beide Samsungs kapot zijn gegaan terwijl ze in mijn broekzak zaten. De smartphone die ik nu ga halen wordt mijn eerste smartphone met een iets hoger prijskaartje (+/- 300 euro). Ben zeker van plan een flipcase én screenprotector te halen om langer met de smartphone te doen. Wil 2021 kunnen halen met de smartphone.

[Voor 29% gewijzigd door jordinhonl op 29-10-2018 16:14. Reden: Onvoldoende informatie]

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:50

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@jordinhonl wat betreft de S7, dat toestel is inmiddels ruim 2 jaar oud. Hij zal nog prima blijven functioneren, maar updates ontvangen tot 2021 kan je zeker wel vergeten.

Je geeft aan dat je zelf al veel onderzoek gedaan hebt, dat zien we graag! Maar waarom hebben juist die twee toestellen de finale gehaald?

Voor een prijskaartje van 300 euro zijn er namelijk een aantal nieuwere en betere toestellen te krijgen. Bijvoorbeeld de Nokia 7 Plus (misschien net buiten budget) of de Xiaomi Mi A2 / Mi A2 Lite.

• DanielC.
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 14-06 21:19
Galaxy S7 afgelopen 2 jaar gehad, fantastisch toestel! Precies het juiste formaat, topcamera en fijne functies (dubbelklik op homeknop om camera te openen ga enorm missen op mn nieuwe phone).

Batterij is na 2 jaar wel een stuk minder grworden maar ik ben dan ook wel een heavy user. Als je de S7 gaat halen dan adviseer ik om de Spigen Rugged Armor erbij te halen. Geweldig hoesje, heb mn telefoon meerdere malen lelijk laten vallen en heb enkel een klein krasje op het scherm

• Ludwig005
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 23:34
koop een xiaomi MI A2 klaar.

• jordinhonl
rens-br schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:08:
@jordinhonl wat betreft de S7, dat toestel is inmiddels ruim 2 jaar oud. Hij zal nog prima blijven functioneren, maar updates ontvangen tot 2021 kan je zeker wel vergeten.

Je geeft aan dat je zelf al veel onderzoek gedaan hebt, dat zien we graag! Maar waarom hebben juist die twee toestellen de finale gehaald?

Voor een prijskaartje van 300 euro zijn er namelijk een aantal nieuwere en betere toestellen te krijgen. Bijvoorbeeld de Nokia 7 Plus (misschien net buiten budget) of de Xiaomi Mi A2 / Mi A2 Lite.
Wat betreft Nokia, mijn broer heeft 1 keer een Nokia gehad en dat was geen fijn ding. Kan zijn dat tijden nu veranderd zijn, maar ben sindsdien niet overtuigd van Nokia. In Xiaomi heb ik mij niet verdiept dus dat zal ik straks even doen! Klinkt als een opkomend merk?

• jordinhonl
Zie dat de Xiaomi geen 3.5mm jack-aansluiting heeft. :(
Omdat ik veel films en video's kijk wil ik eigenlijk wel een smartphone met deze aansluiting.

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16-06 09:44
@jordinhonl de A2 Lite wel, alleen die is weer iets trager, en geen usb-c etc
wel 4000 mAh accu

[Voor 10% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 29-10-2018 13:03]

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21:25
1. Te bellen en gebeld te worden
2. Goede foto's te kunnen maken
3. (langere) Video's / films te kijken
4. op social media te kunnen
Voor mijn gevoel maakt de S7 net wat betere foto's, maar goed, dat is mijn mening. Verder kunnen beide toestellen alle overige punten natuurlijk prima afhandelen.

De SE heeft wel een flink kleinere accu volgens mij, nou is het toestel zelf natuurlijk ook wat kleiner (best fijn formaat trouwens), maar het zal toch iets invloed hebben op de totale accuduur.

Let wel op dat de security updates vermoedelijk binnen een half jaar wel stoppen voor de S7. Tuurlijk kan je dan nog wel de telefoon gebruiken, maar het is wel een aandachtspuntje. Ook kan je dan ervoor kiezen om een custom rom oid erop te zetten.

Ik heb mijn S7 (edge) nu bijna 2 jaar, werkt nog altijd probleemloos. Accu gaat nog wel langer dan een dag mee als ik niet overdadig veel erop doe :).

Sjah, uiteindelijk is het volledig persoonlijk :)

• Ludwig005
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 23:34
@jordinhonl xiaomi is zeker geen beginnend lmerk meer ze zijn juist heel goed in het maken van telefoons
pricewatch: Sony Xperia XZ1 Zwart
haal deze telefoon zou ik zeggen.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:50

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
jordinhonl schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:57:
Wat betreft Nokia, mijn broer heeft 1 keer een Nokia gehad en dat was geen fijn ding. Kan zijn dat tijden nu veranderd zijn, maar ben sindsdien niet overtuigd van Nokia.
Kan ik mij iets bij voorstellen. Maar de Nokia van vroeger (en van heel vroeger) is een hele andere Nokia dan tegenwoordig. Tegenwoordig is het HMD die onder licentie telefoons produceert en dat resulteert in goede toestellen met een prima prijs/kwaliteit verhouding.

Overigens als we over ervaringen hebben. Je hebt zelf twee Samsung toestellen gehad die 'uit het niets' defect gingen, maar je zit er aan te denken om toch weer een Samsung te kopen. Persoonlijk zou ik dan ook niet meer overtuigd zijn van Samsung.
In Xiaomi heb ik mij niet verdiept dus dat zal ik straks even doen! Klinkt als een opkomend merk?
Merk bestaat al zo'n 8 jaar inmiddels en is vooral bekend in China met Android + MIUI schil, een zwaar aangepaste Android versie. In Nederland komen ze ook steeds meer voor en dan zijn met name de toestellen in de 'A' serie interessant, vanwege Android One.
jordinhonl schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:01:
Zie dat de Xiaomi geen 3.5mm jack-aansluiting heeft. :(
Omdat ik veel films en video's kijk wil ik eigenlijk wel een smartphone met deze aansluiting.
De Mi A2 Lite heeft er wel eentje, tevens heeft dat toestel ook een lekker grote accu. Helaas heeft het toestel wel een micro-usb aansluiting.

• jordinhonl
Ben na wat speurwerk nog uitgekomen bij de Huawei P10. Is dat ook een optie of zijn de bovengenoemde smartphones door jullie (veel) beter?

[Voor 74% gewijzigd door jordinhonl op 29-10-2018 16:14]

• Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18-06 11:38

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

jordinhonl schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:08:
Ben na wat speurwerk nog uitgekomen bij de Huawei P10. Is dat ook een optie of zijn de bovengenoemde smartphones door jullie (veel) beter?
Wat is je budget?

Edit: niet goed gelezen, 300 euro.

Voor 309 euro heb je de volgende telefoon, de zeer goed ontvangen Pocophone. Een high-end telefoon voor een mid-range prijs. Mét 3,5mm aansluiting.

pricewatch: Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram, 64GB opslag) Grijs

[Voor 40% gewijzigd door Flimovic op 29-10-2018 16:20]

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• jordinhonl
Flimovic schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:17:
[...]

Voor 309 euro heb je de volgende telefoon, de zeer goed ontvangen Pocophone. Een high-end telefoon voor een mid-range prijs. Mét 3,5mm aansluiting.

pricewatch: Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram, 64GB opslag) Grijs
Ziet er goed uit! Zit alleen nog met de grootte een beetje. Ik vind 6.2" nogal relatief groot en ik draag mijn smartphones altijd in mijn broekzak, gaat dat geen problemen opleveren? Ben nu juist een beetje terughoudend omdat mijn vorige 2 smartphones van 5" in mijn broekzak kapot zijn gegaan.

• Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18-06 11:38

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

jordinhonl schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:08:
[...]

Ziet er goed uit! Zit alleen nog met de grootte een beetje. Ik vind 6.2" nogal relatief groot en ik draag mijn smartphones altijd in mijn broekzak, gaat dat geen problemen opleveren? Ben nu juist een beetje terughoudend omdat mijn vorige 2 smartphones van 5" in mijn broekzak kapot zijn gegaan.
Dat is echt heel persoonlijk. Ikzelf heb altijd een grote telefoon en die zijn nog nooit in mijn broekzak kapot gegaan (een val van de zoldertrap kreeg dat wel voor elkaar, maar dat is een heel ander verhaal :+)
Ik kan me goed voorstellen dat je het toestel te groot vind, echter met jouw budget is er geen ander toestel met een vergelijkbare prijs-kwaliteit-verhouding.

Mocht je graag een kleiner toestel willen, zou ik denk ik voor een Nokia 6 of Nokia 8 gaan.

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• jordinhonl
Flimovic schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:14:
[...]

Dat is echt heel persoonlijk. Ikzelf heb altijd een grote telefoon en die zijn nog nooit in mijn broekzak kapot gegaan (een val van de zoldertrap kreeg dat wel voor elkaar, maar dat is een heel ander verhaal :+)
Ik kan me goed voorstellen dat je het toestel te groot vind, echter met jouw budget is er geen ander toestel met een vergelijkbare prijs-kwaliteit-verhouding.

Mocht je graag een kleiner toestel willen, zou ik denk ik voor een Nokia 6 of Nokia 8 gaan.
Begin nu wel steeds meer overtuigd te raken van Xiaomi en denk toch dat ik binnenkort zomaar met een Xiaomi loop... Biedt Xiaomi ook kwaliteit smartphones (goede camera, 32gb+ geheugen, 3.5mm jack aansluiting en goede batterij) aan die ongeveer 5" zijn?

• jordinhonl
Ben net de Xiaomi Redmi Note 5 tegengekomen. Iemand die verstand / ervaring heeft met die smartphone?

• meijboeum
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 14-06 22:48
Het scherm van de iPhone SE is zeer klein voor films op te kijken. Ook is de camera niet erg goed. Ik zou toch gaan voor de Samsung S7.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True