Heeft er iemand een LG 995E 19" monitor?

Pagina: 1
Acties:

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-07 11:33
Ik wil over een tijdje een 19" monitor kopen. Wat ik bij zdnet heb gelezen (review met 36 19" monitors) komt de LG 995E er (samen met een Mag 19") als beste uit. Ook een stukkie beter dan de Iiyama VM Pro450. Heeft iemand deze LG monitor en zo ja is die echt zo goed als ze bij zdnet zeggen?
http://www.zdnet.com/pcmag/stories/reviews/0,6755,2339927,00.html

• [J.d.I.] DirtyHarry
Foutje, bij zdnet is een review met 37 monitoren.

Verwijderd

Ik heb niet de 995E, maar ik heb hier wel de nieuwere 912U staan. Die trekt nog iets wat hogere refresh rates, heeft een short neck (is echt ZEER kort) en USB in de voet. Leuke monitor dus (zou je denken) maar het is echt een gigantisch brak ding. Dit is al de tweede die ik van CompTech World heb gekregen maar deze is nog slechter dan de eerste. Linksonder zit gewoon een bruine vlek en de hele rechterkant is superdof. Helemaal links is het juist heel erg fel. Wat je dus krijgt is dat je op het begin van een zin dik zwarte letters zit te lezen op een fel witte achtergrond maar als je meer naar rechts vordert wordt de tekts grijziger en het wit erg dof. Echt super irritant dus.

Het gekke is dat die 995E inderdaad wel goed schijnt te zijn, zelfs de 99T die nog ouder dan de 995E is komt er goed uit. Een kennis van me heeft dus die 99T van LG en die heeft inderdaad geen problemen. Ik snap dus niet waarom die 912U zo slecht is, misschien is die short neck toch niet zo goed voor de prestaties. De 995E is namelijk vrij lomp van achter en heeft veel beter beeld.

Check trouwens ook eens de supergrote monitorentesten bij PC Pro: http://www.pcpro.co.uk/robinevers/search.php3?category=10 (staan de 912U en 99T ook bij)

Ik hoef in ieder geval geen LG meer :(

Verwijderd

Jammer dat je door zo'n ervaring geen LG meer wilt hebben. Ik ben namelijk errug tevreden over de 17" flatron. Een huisgenoot van me heeft de 995E. En dat is een supermonitor.

Verwijderd

Nou misschien die 19" Flatron als die nog dit jaar komt, maar wel eerst een review afwachten in ieder geval :). Die 995E schijnt inderdaad wel gewoon goed te zijn, jammer dat er geen winkel in de buurt is waar ik hem kon bezichtigen.

• [J.d.I.] DirtyHarry
Jah das inderdaad jammer. Bij Funprice hebben ze wel veel LG monitoren maar geen 995E. Meteen een meeltje gestuurd naar de sales afdeling waarom ze zo'n goede monitor niet verkopen :)
Pagina: 1