Toon posts:

Harman & Kardon SoundsticksIII schakelt zichzelf telkens uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• deltre
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-02 23:41
Hoi forumleden,

In mijn werkkamer gebruik ik op mijn computer de Harman & Kardon Soundsticks III.
Mijn tweede set ondertussen, de eerste viel helaas bij alle lijmlagen uit elkaar.
Het geluid is top maar ik heb een probleem.

Als ik werk heb ik internetradio aan staan, bijvoorbeeld op 538, waar zich een apart venster opent waar de player zit. Als ik dan in een ander venster binnen safari werk dan stopt de muziek ineens.Zo ook nu terwijl ik aan het typen ben. Ik moet dan weer mijn volume knop omhoog drukken en vaak ook nog op het venster waar het signaal vanuit komt (de player) aanraken zodat de HK weer activeert.

Wat er gebeurt is dat de HK zichzelf uitschakelt omdat er, denk ik, geen direct signaal komt.
Wat heel vervelend is.

Is iemand hiermee bekend en is er misschien iets tegen te doen?

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik neem aan dat je met een mac werkt? Ligt dan aan safari denk ik die de focus wijzigt. Probeer eens wat het doet als je een nieuwe instance van safari opent, of desnoods een ander browser.

Als de soundsticks aan blijven staan (lampje dus dat zie je) ligt het niet daar aan. Of gaat ie wel echt uit? En if so, valt dat dan samen met het switchen van de input?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• deltre
Hoi Eagle,

Ik werk inderdaad op een mac, een macbook pro.
Vandaag pas kon ik weer uitgebreid testen, thuiswerkdag.

Ik heb Firefox geïnstalleerd maar hier viel het signaal ook weg.
Ook heb ik bij de systeemvoorkeuren gekeken, bij energiestand, maar ook hier kon ik niets vinden.

Bij safari voorkeuren had ik nog zitten zoeken bij het tabblad "websites" omdat hier bij "automatisch afspelen" nog een aantal opties stonden alswel bij "pop-upvensters".

Mar het feit dat het signaal bij firefox ook wegvalt lijkt het eerder aan de macbook, of toch, de sound-sticks te liggen.

Ik ga nu nog eens de Spotify app/programma uitproberen en verder bij systeemvoorkeuren kijken.

Edit:
Wat er lijkt te gebeuren is dat wanneer het signaal wegvalt de speaker instellingen bij uitvoerapparaat zijn veranderd. I.p.v. koptelefoon (De soundsticks gaan via de jack) staat er ineens interne speakers en de koptelefoon optie is verdwenen.

Mocht je nog iets weten dan hoor ik het graag!

[Voor 14% gewijzigd door deltre op 05-11-2018 13:26]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zit die jack plug er dan wel goed in? Of is ie vuil? Als die los contact maakt en de autdetect wordt daardoor getriggerd kun je idd een switch krijgen. Maar ik zou van de soundsticks niet verwachten dat ze dan meteen echt uitgaan, als in de subwoofer incl verlichting ook uit. Je hebt dan ineens een andere output. Maar dat kun je ocncreet maken door je interne speakers niet standaard te muten. Dan zou je moeten horen dat ie overswitcht.
En wat zijn je interne speakers dan? Die van je externe monitor ofzo? Of die van je laptop?

Weet niet of je die autodetect kunt disablen trouwens, dat zou ook een last resort optie kunnen zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• deltre
Nadat ik de jack, ter controle, eruit haalde en schoonmaakte was mijn geluid helemaal verdwenen. Maar het lijkt er op dat er iets mis is met de jack van de macbook. Ik heb helaas geen tijd meer gehad er naar te kijken maar het probleem kan daar wel eens in zitten!
De sub ging inderdaad uit inclusief licht. Interne speakers zijn de speakers van de macbook zelf, die werken trouwens.

Ik ga eens kijken hoe het met de garantie zit.
Niet verwacht dat hier het probleem kon zitten, maar het lijkt er wel op.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee