Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

64GB geheugenkit voor 2700X en X470

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Infernoken
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11-06 10:31
Hallo,

ik ben momenteel mijn workstation voor de komende jaren aan het samenstellen en heb hierbij gekozen voor de 2700X, samen met een Asus ROG Crosshair VII Hero (WI-FI) X470 moederbord...

Echter wilik nu nog een 64GB kitje aanschaffen die op ~DDR4-3000 kan draaien en dit blijkt toch moeilijk te zijn...

Bij nakijken van de QVL en wat er beschikbaar is kwam ik maar bij één kitje uit:

Kingston HyperX HX430C15PB3K4/64

Andere merken zoals Corsair uit de QVL lijken niet meer te verkrijgen (CMK64GX4M4B3000C15(Ver4.31)(XMP)) ....

Iemand anders ervaringen met een goed setje???

Alle reacties

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
Zal vast werken, of het verstandig is bijna 600 euro uit te geven 64 GB RAM dat je mogelijk nooit zal gebruiken is een 2e. (Weet niet wat je er mee gaat doen, maar er zullen weinig gebruikers zoveel nodig hebben)
Houd er ook rekening mee dat 3000 MHz niet gegarandeerd word met 4 sticks op AM4.
RAM prijzen hebben weer een lichte daling ingezet, dus ik zou lekker wachten tot je het echt nodig hebt.

[Voor 15% gewijzigd door unfor op 28-10-2018 23:05]

Potje knallen in VR met tweakers? Join ons op de Discord

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:42

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit is inderdaad een complex vraagstuk, mogelijk is een TR4 build (waar ook wat meer geheugenkanalen in zitten...) beter voor je build dan AM4, zeker als je zó veel geheugen denkt nodig te hebben... Wat is precies je workflow?

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Morgen (of vandaag als je het na 12 uur leest) komt de threadripper 2920x uit, 12 cores voor 425-450 euro?
TR4 moederborden zijn wel een stuk duurder, maar dan wel probleemloos 64GB.

• Infernoken
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11-06 10:31
Bedankt...

Ga me inderdaad nog wat verder bezinnen, maar waarschijnlijk is 32GB genoeg voor mijn noden.

Met mijn Photoshop workflow en de occasionele 1080p video zal deze inderdaad weinig problemen hebben...

En tegen de tijd dat ik met 4K wil werken, dan zien we wel.

Thx...

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True