Situatie: 25 jaar oude badkamer. De glazen douchedeur kreeg ik nooit echt goed schoon met dingen als jif en schuursponsjes. Vandaag heb ik het met HG super ontkalk spul geprobeerd en het scheelde flink wat, maar er bleven druppelachtige kringen op de deur zitten. Dat schoonmaakmiddel heeft nog het meest weg van een schuimende vorm van dikke bleek, maar dan zuur ipv chloor.

Weet iemand wat dit kan zijn? Je ziet het hier goed aftekenend tegen het donkere kozijn. Ik heb ca. 5x achter elkaar dat zure antikalk spul aan beide kanten op de deur gesmeerd, maar dit restant blijft. Het kan dus bijna geen kalk meer zijn. Ik kan me voorstellen dat er iets van oppervlakte erosie op het glas is geweest.. maar toch niet in ronde druppelvorm?
Heeft iemand een idee?

Weet iemand wat dit kan zijn? Je ziet het hier goed aftekenend tegen het donkere kozijn. Ik heb ca. 5x achter elkaar dat zure antikalk spul aan beide kanten op de deur gesmeerd, maar dit restant blijft. Het kan dus bijna geen kalk meer zijn. Ik kan me voorstellen dat er iets van oppervlakte erosie op het glas is geweest.. maar toch niet in ronde druppelvorm?
Heeft iemand een idee?