Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Zarox
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 26-05-2020
Hallo,

Ik heb een IP-camera gekocht van Eminent, type 6360.

Voor dit model gekozen omdat ik dan niet hoef te klooien met een hele bos kabels. Nou ijverig begonnen aan de montage, maar nu het volgende:

- Aan camera zelf zit alleen een kabel met utp stekker voor poe-verbinding.
- Deze eraf geknipt om zodoende minder groot gat voor de kabel te hoeven boren.

Nu wil ik een nieuwe stekker erop zetten, maar zie ik dat er 11 kabeltjes zijn ipv normale 8 van een netwerkkabel. 3 meer ivm de poe stekker die aan de andere kant erop komt.

Nu kom ik er alleen niet wijs uit hoe ik de nieuwe stekker erop moet zetten en hoe omdat er normaal maar 8 kabeltjes inpassen. Tevens zijn de kleuren afwijkend van een normale utp-kabel 8)7

Namelijk:

- oranje / wit
- oranje
- groen
- groen wit
- 2x rood
- 2x zwart
- paars
- blauw
- geel

Wellicht kan iemand mij op weg helpen om er nog wat van te maken _/-\o_

Beste antwoord (via Zarox op 30-10-2018 21:32)

• speedy090
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21-06 20:50
Als Eminent een beetje volgens de industrie standaard zou werken zou uw aansluiting in de UTP connector als volgt moeten zijn

1. oranje/wit
2. orange
3. groen/wit
4. rood
5. rood
6. groen
7. zwart
8. zwart

Gebaseerd op volgende:
https://eth0maz.files.wordpress.com/2015/06/802-3af-poe.jpg

En uitmeten zou hier 100% uitsluitsel kunnen bij geven..

Alle reacties

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 23-06 17:36
Heb je de afgeknipte stekker nog? Daar zou je moeten kunnen aflezen hoe dit zat.

• Zarox
In de stekker zelf hebben ze isolatieplastic verwerkt waardoor niet te achterhalen is hoe het zit.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dit is wel heel raar. Want PoE gaat gewoon over een standaard UTP kabel, daar heb je geen extra adres voor nodig. Dus hoe zij het dan gedaan hebben :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Zarox
Vervelende is ook nog ze 2x rood en 2x zwart hebben gebruikt :(

• speedy090
Zoals ik in de handleiding kan lezen gebruiken ze niet de standaard PoE die we gewoon zijn maar met een eigen splitterkabel systeem.
Waarschijnlijk zal hier ook geen 48V nodig zijn maar misschien maar 12V.
Dus de - oranje / wit oranje - groen- groen wit zal voor de data zijn.
En mogelijks rood + en zwart -.
Mogelijks dubbel genomen omdat er in de UTP ook 2 draden zijn voor telkens 2x positief en 2x negatief

• Zarox
Enig idee misschien hoe ik nu kan uitpluizen in welke volgorde ik ze moet gebruiken?

En loop ik niet ook tegen het feit aan dat ik geen 11 kabels in een utp stekker krijg omdat er maar 8 inpassen.

Of houd dat in volgens jouw theorie dat ik die dubbele zwart en rood niet hoef te gebruiken?

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:34
Zarox schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:57:
In de stekker zelf hebben ze isolatieplastic verwerkt waardoor niet te achterhalen is hoe het zit.
Doormeten dan.

Is het wel een normale RJ45 plug? Of zitten er ook meer pinnetjes aan?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Zarox
Het is een normale rj45 plug, maar ik heb de poe stekker van eminent erbij gepakt en zie dat er in de rj plug daarvan maar 4 kabels inzitten. De groene, groen/witte, oranje en oranje/witte zoals speedy090 beschrijft. Overige 'slots' zijn leeg in deze stekker.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• speedy090
Als Eminent een beetje volgens de industrie standaard zou werken zou uw aansluiting in de UTP connector als volgt moeten zijn

1. oranje/wit
2. orange
3. groen/wit
4. rood
5. rood
6. groen
7. zwart
8. zwart

Gebaseerd op volgende:

En uitmeten zou hier 100% uitsluitsel kunnen bij geven..

• Zarox
Bedankt voor het meedenken. Ben helaas niet zo'n held hierin. Heb al vaker even stekkertje vervangen van een utp-kabel. Dacht dat nu ook 'even' zo te doen.

Hoe bedoel je met uitmeten?

In jouw theorie moet ik de blauwe, gele en paarse kabel dus maar even niet gebruiken?

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:34
Het afgeknipte stukje kabel pakken en met een multimeter doormeten welk draadje aan welke pin van de connector is verbonden.

Gebruik hiervoor de weerstand-functie of de doorpiep-functie van de multimeter.

Of oldskool met een batterij, gloeilampje en een paar stukken draad natuurlijk. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• speedy090
Het stekkertje dat je van de camera hebt geknipt. Kan je daar de kleurcode in aflezen? Mogelijks zijn de kleuren hetzelfde zoals ik die al opgaf.

Betreft de blauwe, gele, paarse draadje zijn dit mogelijks draadjes die gebruikt worden voor inputs en/of outputs van de cameras. Aangezien deze niet zijn aangesloten bij u zijn deze niet aangesloten in de camera zelf.

• vincedd
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 23-06 14:39
Misschien even contact zoeken met eminent? Waarschijnlijk kunnen zij je verder helpen. Anders proberen de aders van de afgeknipte stekker te pakken te krijgen. Deze in een keystone met een aangepelde kabel drukken om door te meten welke ader wat is.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Zarox ik heb je titel even aangepast en er een vraag-topic van gemaakt.

• Zarox
speedy090 heeft al een goede tip gegeven waar ik iets mee kan. Heb de camera opengemaakt en zie inderdaad dat er maar 8 vd 11 kabels gebruikt worden. De gele, paarse en blauwe kan ik al links laten liggen.

Kabels voor data weet ik ook al. Dus dan blijven inderdaad de 2x rood en 2x zwart over voor plus en de min.

Ik ga er deze week weer even mee verder, maar verwacht dat het nu wel goed moet komen.

Edit:

Het is gelukt. Camera doet het :P

Nu weet ik niet ik niet of ik een nieuw topic moet maken of hier in verder kan gaan?

De camera werkt nu dus en via de app van eminent werkt het prima. Alleen wil ik de camera toevoegen aan mijn surveillance station van mijn synology ds213j. Alleen dit werkt dus niet.

Bij het toevoegen krijg ik steeds een foutmelding. Nu staat in de config van de camera dat de http poort 443 is en de onvif poort 8080. Weet iemand het verschil?

Ik heb de camera een static ip gegeven en ook poorten 8080 en 443 toegevoegd, Geen idee of dit laatste juist is.

Wellicht heeft iemand nog een tip wat ik kan proberen.

https://tweakers.net/ext/f/1EO8SfBFgPuzz3ZiXHG3miXM/thumb.png
https://tweakers.net/ext/f/2XRfjgUwzb9VDSIrKTR5Okqj/thumb.png
https://tweakers.net/ext/f/qEXmp47BZPY3Bq9VPUsurNaW/thumb.png
https://tweakers.net/ext/f/ra53nfBcHjmwqDV0ZI60BpCr/thumb.png
https://tweakers.net/ext/f/cARLVjf87D7IPobr3NuWpVFx/thumb.png

[Voor 65% gewijzigd door Zarox op 30-10-2018 23:27]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True