Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Probleem PSU bij het opstarten of door andere onderdelen?

Pagina: 1
Acties:

• noaq
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 07-11-2020
Hallo,

Een kleine historiek.
Oorspronkelijk zaten alle aansluitingen van de computer in een stekkerdoos die je aan en uit kan zetten.
Niet zo lang geleden heb ik gemerkt dat na het aanzetten van de stekkerdoos, dat ik mijn computer niet direct kon opstarten. Na een paar minuten lukte het wel.

Nu sinds een paar dagen hoor ik een knetterend geluid bij het opstarten van mijn pc (en ook als ik PC uit slaapmodus haal). Gisteren ook even een geurtje geroken. Ik heb direct de kabel van PSU uit de stekkerdoos gehaald en rechtstreeks in een stopcontact gestoken. Het knetterend geluid bij het opstarten is er nog steeds.

Geen risico's nemen en direct een nieuwe voeding steken? Eens de computer aan kan ik zonder problemen gamen.

PSU die ik nu heb is 750 AX (wellicht al enkele jaren oud want de modellen starten vanaf nu met 760W..)
daarnaast i7700k, 16gb ram, 2 SSD's, 1080 gtx, B250 PCmate

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

welke voeding heb je nu, merk en type ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

waarschijnlijk wel. als ie nog niet zo oud is zit er nog garantie op (7j)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• noaq
Ja die heb ik momenteel. Ik ben alle webshops aan het afgaan om te zien wanneer de aankoopdatum was, maar ik schat zeker +4j oud. +edit: Wellicht via Forcom gekocht, maar die bestaan niet meer..

Dus het ligt zeker aan de PSU?

[Voor 11% gewijzigd door noaq op 28-10-2018 20:47]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

noaq schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:43:
[...]

Ja die heb ik momenteel. Ik ben alle webshops aan het afgaan om te zien wanneer de aankoopdatum was, maar ik schat zeker +4j oud

Dus het ligt zeker aan de PSU?
facturen uit je e-mail altijd uitprinten en opbergen :)

tegenwoordig raak je de e-mail zo kwijt, en weet je niet meer waar je hebt gekocht

• noaq
Hackus schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:47:
[...]

facturen uit je e-mail altijd uitprinten en opbergen :)

tegenwoordig raak je de e-mail zo kwijt, en weet je niet meer waar je hebt gekocht
Gevonden, via tones.be :-)
07/08/2012.

dusja nieuwe kopen zeker. RM650x waardige vervanger?
pricewatch: Corsair RM650x (2018)

[Voor 7% gewijzigd door noaq op 28-10-2018 20:56]

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 00:23
noaq schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:52:
[...]

Gevonden, via tones.be :-)
07/08/2012.
Dan heb je nog garantie. Probeer dat eerst via Tones te regelen, doen ze moeilijk dan contact opnemen met Corsair in NL.
Is een goede voeding. 550w zou je al meer dan genoeg aan hebben. RMx, pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M of pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True