ik heb nou een LG Flatron 915ft beeld, convergentie etc. allemaal prima maar dat ding is echt gewoon niet recht te krijgen, als je b.v. de forumlisting op GoT ziet is de linker lijn nog schever dan de rechter etc. Zouden mensen die ook een 915ft hebben aub alle 7 waarden uit hun OSD/Shape menu kunnen posten ik krijg em namelijk echt niet recht
793FT (== 17") ook goed? 
68
48
25
42
62
56
47
68
48
25
42
62
56
47
pfff denk nou eens na:
zie je je beeld? 't ziet er grofweg zo uit:
|)
met andere woorden rechts te bol
dussss.........................
1. als eerste de monitor 20 minuten laten opwarmen - essentieel
2. naar het SHAPE menu gaan
3. daar voor het tweede icoontje kiezen
en die lager zetten, dan wordt ie links boller en rechts minder bol, net zo lang tot links even bol is als rechts
4. vervolgens met het eerste icoontje de bolheid van beide kanten tegelijk zo instellen dat deze aan beide kanten recht is (let niet op de uiterste hoeken hierbij)
5. dan met derde icoontje de zijkanten zo instellen dat de zijkanten parallel lopen
6. eventueel nog wat stoeien met het vierde icoontje als het te veel op een parallelogram lijkt in plaats van een vierkant,
7. eventueel ook nog stoeien met de draaing van het beeld, het zevende icoontje (onder en bovenkant moeten dan horizontaal lopen)
8. tenslotte de hoeken bijstellen met het 5e en 6e icoontje
9. stappen 1 t/m 8 net zo lang herhalen totdat de geometrie optimaal is naar jouw mening
zie je je beeld? 't ziet er grofweg zo uit:
|)
met andere woorden rechts te bol
dussss.........................
1. als eerste de monitor 20 minuten laten opwarmen - essentieel
2. naar het SHAPE menu gaan
3. daar voor het tweede icoontje kiezen
en die lager zetten, dan wordt ie links boller en rechts minder bol, net zo lang tot links even bol is als rechts
4. vervolgens met het eerste icoontje de bolheid van beide kanten tegelijk zo instellen dat deze aan beide kanten recht is (let niet op de uiterste hoeken hierbij)
5. dan met derde icoontje de zijkanten zo instellen dat de zijkanten parallel lopen
6. eventueel nog wat stoeien met het vierde icoontje als het te veel op een parallelogram lijkt in plaats van een vierkant,
7. eventueel ook nog stoeien met de draaing van het beeld, het zevende icoontje (onder en bovenkant moeten dan horizontaal lopen)
8. tenslotte de hoeken bijstellen met het 5e en 6e icoontje
9. stappen 1 t/m 8 net zo lang herhalen totdat de geometrie optimaal is naar jouw mening
monitor staat al 2 uur aan ofsow, ennuh ik ben een oude ctx gewent met 2 knopjes om vorm te veranderen dus dis teveel opties voor mij 
Monitor staat nu nog aan en het heeft nog steeds de | ) vorm, fabrieksfout of gewoon kut instellingen?
Monitor staat nu nog aan en het heeft nog steeds de | ) vorm, fabrieksfout of gewoon kut instellingen?
Verwijderd
instellingen....
ff klooien, als je het 1x goed gedaan hebt hoed je nooit weer, Ja of je moet weer overschakelen op een andere res
ff klooien, als je het 1x goed gedaan hebt hoed je nooit weer, Ja of je moet weer overschakelen op een andere res
ja nou desktop is 1600x1200 en cs is 1024x768... zijn er ook monitoren met een osd die gewoon simpel is & werkt ala ctx
Ik vind dit namelijk echt een kut ding
Das niet helemaal waar! Het moment dat je je monitor verplaatst veranderen de magnetische velden en veranderd je beeld ook weer! Het is bij mij ( en bij andere tevreder LG 17" flatron plus gebruikers die ik ken ) zo dat als ik naar een LAN ga en ik kom teruginstellingen....
ik altijd weer een 10 minuten moet kutten met die instellingen om hem weer "recht" te krijgen!
Het is inderdaad wat gekut! ens soms flink frusty
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
ja zit er nou al een hele dag mee te kloten zo'n beetje, als links recht is en rechts weer krom etc. etc.
ook zoiets, als ik me pc aan laat staan en monitor gaat in standby dan zijn de instellingen vaak ook weer anders dan ervoor, nou ja het beeld past er gewoon nie meer op en dan moet ik em weer kleiner maken (*$(*@&
ook zoiets, als ik me pc aan laat staan en monitor gaat in standby dan zijn de instellingen vaak ook weer anders dan ervoor, nou ja het beeld past er gewoon nie meer op en dan moet ik em weer kleiner maken (*$(*@&
Hej, jij had me gisteren g-icq-ed? sorry was je berichtje kwijt. Hierbij m'n instellingen, maar ik denk niet dat je er veel aan hebt, want elke monitor is weer anders.
43
51
42
43
45
35
57
43
51
42
43
45
35
57
ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
Ik heb een uur of 4 in totaal lopen klooien.. maar... ik krijg em niet recht. Verder is het beeld aan de zijkanten van het scherm en in de hoeken minder scherp en wat 'geliger' van kleur.
Maandag wordt tie omgeruild voor een nieuwe .. en dan maar hopen.
Maandag wordt tie omgeruild voor een nieuwe .. en dan maar hopen.
" Play the violent strings of my symphony "
Verwijderd
Je kan je beeld ook iets te groot maken zodat hij wel het hele scherm vult dat is altijd nog beter dan dat je de hele tijd aan het scheve beeld zit te ergeren
Dit is het beeld van mijn Iiyama 451 Pro 19 ,hij is nu echt recht ,heb er wel effe mee moeten kloten maar met het resultaat ben ik tevreden
De foto is waardeloos ik weet het,maar die camera suckt een beetje(is wel draadloos
)
Dit is het beeld van mijn Iiyama 451 Pro 19 ,hij is nu echt recht ,heb er wel effe mee moeten kloten maar met het resultaat ben ik tevreden
De foto is waardeloos ik weet het,maar die camera suckt een beetje(is wel draadloos
Pagina: 1