Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Rolla
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 25-02 16:01
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Blu-rayspeler.

Wat is je budget?
200 - 400 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Ik wil het apparaat gebruiken voor de video schijfjes, maar ik wil hem ook als cd-speler gebruiken. Dit ter vervanging van een Denon DCD-500AE cd-speler.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel tussen deze beide blu-rayspelers van Panasonic. Ik wil deze gebruiken i.c.m. pricewatch: Panasonic TX-40FXW724 Zilver en pricewatch: Denon AVR-X2500H

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zie dat beide over 2 hdmi aansluitingen beschikken, maar zie verder zo niet waar het prijsverschil van 200 euro in zit.

Kan iemand mij adviseren welke van de 2 ik het beste kan nemen?

[Voor 15% gewijzigd door Rolla op 28-10-2018 19:06]

Beste antwoord (via Rolla op 29-10-2018 19:26)

• |sWORDs|
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23-06 17:05

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Rolla schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:25:
Dus het enigste verschil is een Dolby Vision licentie voor 170 euro? Bij de specs staat dat HDR10, een open standaard, momenteel het meest gebruikt wordt.

De Panasonic tv heeft in de specs geen Dolby Vision staan. Betekent dat als de blu-rayspeler het wel ondersteunt, maar de tv niet, dat het niet weer gegeven kan worden? Of te wel je er niets aan hebt?
De verschillen zijn Dolby Vision en 7.1 analoge audio outputs. Als je TV geen Dolby Vision heeft dan heb je daar nu niets aan, net als dat je niets aan analoge audio outputs hebt als de D/A converter van je versterker beter is.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dolby Vision licentie aan boord; die kost best wat knaken.

Ik weet niet wat jij kijkt dus kan niet beoordelen of je DV nodig hebt.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Rolla
Dus het enigste verschil is een Dolby Vision licentie voor 170 euro? Bij de specs staat dat HDR10, een open standaard, momenteel het meest gebruikt wordt.

De Panasonic tv heeft in de specs geen Dolby Vision staan. Betekent dat als de blu-rayspeler het wel ondersteunt, maar de tv niet, dat het niet weer gegeven kan worden? Of te wel je er niets aan hebt?

• harley2009
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 18:21
Ik heb de Panasonic ub824(820). Werkelijk een heerlijke uhd speler. Mooi beeld en goed gebouwd. Enige minpuntje is dat deze speler geen losse srt bestanden meeneemt als je een film van harde schijf of pc streamt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23-06 17:05

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Rolla schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:25:

De verschillen zijn Dolby Vision en 7.1 analoge audio outputs. Als je TV geen Dolby Vision heeft dan heb je daar nu niets aan, net als dat je niets aan analoge audio outputs hebt als de D/A converter van je versterker beter is.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Rolla
Dan kan ik prima de DP-UB424 nemen, daar de TV geen dolby vision heeft. Bedankt voor de reacties.

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20:54
Waarom niet de LG UP970? Speelt alles en nog een stuk goedkoper

• harley2009
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 18:21
De up970 heb ik ook gehad, ben toch blij dat ik er vanaf ben..

• Rolla
Jorgen schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:39:
Waarom niet de LG UP970? Speelt alles en nog een stuk goedkoper
Omdat LG daar bezuinigd heeft op een display. Ik wil een cd af kunnen spelen, zonder tv aan te moeten zetten om te zien welke track af wordt gespeeld e.d.

Ik weet niet hoe jij bij goedkoper komt. In de pricewatch kost hij 227,48 euro, terwijl ik de Panasonic DP-UB424-EGK voor 229 euro koop.

[Voor 25% gewijzigd door Rolla op 31-10-2018 18:27]

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20:54
@Rolla Dat is inderdaad het enige wat ik mis aan mijn LG.
Toen ik hem kocht was hij € 113 én hij is geregeld voor ruim onder de € 200 te koop. Als het verschil nu niet noemenswaardig is en je er een display bij krijgt op de Pana, zie ik inderdaad niet veel reden om wel voor LG te gaan. Hooguit de brede ondersteuning voor HDR-formaten, maar als je die (nog) niet nodig hebt, kun je prima de Panasonic kopen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True