DNS forwarding naar externe site

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:52

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Ik heb een eigen .net domein bij Antagonist met mijn eigen achternaam. Nu wil ik graag voornaam.achternaam.net door laten verwijzen naar mijn LinkedIn pagina, maar ik raak een beetje confuus van alle mogelijke DNS types.

Uit wat ik lees over DNS types dacht ik te begrijpen dat ik een CNAME type DNS forwarding moet instellen. Ik heb dus ingesteld dat "voornaam.achternaam.net" via een CNAME type door moet verwijzen naar "www.linkedin.com/in/voornaamachternaam/" maar ik krijg deze error te zien:
Hostname labels kunnen alleen letters, nummers of streepjes bevatten (de laatste niet op de eerste of laatste positie) en kunnen maximaal 63 tekens lang zijn.
Ik doe dus iets niet goed, of ik gebruik een verkeerd type. Kan iemand mij de goede kant op duwen?

... en gaat over tot de orde van de dag

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718429

Een CNAME verwijst naar een ander DNS-record. Dat is niet wat je nodig hebt als je naar een linkedin-pagina wil verwijzen. Dan moet je record wijzen naar een webserver die een redirect als antwoord geeft. Mischien dat de hoster dat ook kan leveren, maar dat is dus een tweetrapsconstructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:35
Via CNAME kun je alleen verwijzen naar hostnames, dus niet naar een url met /... erachter.

Bij veel providers zou je dit eenvoudig als subdomein -> redirect in kunnen stellen in het control panel, maar aangezien Antagonist gebruik maakt van Directadmin kan dat daar niet en zul je het handmatig moeten doen.

Maak een subdomein aan in directadmin voornaam.achternaam.net

Zet vervolgens in de daarbijbehorende directory enkel dit .htaccess bestandje met als inhoud

RewriteEngine on
RewriteBase /
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^voornaam\.achternaam\.net$ [NC]
RewriteRule (.*) http://www.linkedin.com/voornaamachternaam/ [R]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:52

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Kijk, dat verklaart eea. Dan gaat me dat waarschijnlijk niet lukken, want ik heb een domain-name only abonnement. Voor het domein zelf heb ik dit al geregeld, dus www.achternaam.net wijst door naar LinkedIn, maar ik wilde dit ook voor mijn dochters regelen zodat zij dochter.achternaam.net door kunnen laten verwijzen naar hun eigen LinkedIn pagina.

Maar goed, ik zal eens een vraag inschieten bij Antagonist zelf.

... en gaat over tot de orde van de dag