Toon posts:

WiFi booster via stopcontact

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dbergen7
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-05-2021
Mijn situatie is als volgt:

Mijn router staat in de woonkamer. Mijn slaapkamer is op de begangegrond maar wordt van de woonkamer gescheiden door twee deuren. Ik heb in de slaapkamer een WiFi versterker van Netgear. Voor YouTube en alle andere normale dingen werkt dit prima, maar online gamen gaat gewoon niet. Er is verbinding en ik kan online, alleen het hapert voortdurend. Ik heb al geprobeerd een internet kabel van de versterker naar mijn xbox te trekken maar dit helpt niet. Zal de wifibooster via stopcontact van Ziggo beter helpen of heeft iemand nog een andere oplossing? Kabel trekken van de router naar mijn kamer gaat niet.

Alle reacties

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:13
Powerline bedoel je? Het kan prima werken, maar het kan ook bagger werken. Ligt er aan hoe de groepen in je huis verdeeld zijn. Koop gewoon een setje bij een webwinkel en stuur het terug als het niet werkt.
Een repeater is overigens niet echt aan te raden. Ten eerste halveert het de snelheid, omdat het signaal half duplex is. (kan dus niet tegelijk zenden en ontvangen) Ten tweede is het signaal al verzwakt, als je dit verzwakte signaal opnieuw uit gaat zenden, krijg je nooit de beste prestaties.

• medal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-01 19:26
Een fatsoenlijk access point ophangen in de woonkamer zou de problemen op moeten lossen.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:27
Eigenlijk geef je zelf het antwoord al - je eigen ervaring met een wifi booster is niet goed. Vervangen door een andere half-bakken oplossing zal niet veel uitmaken, het blijven ondingen. Een iets betere router zou al heel helpen, een extra acces point creeren dichterbij je slaapkamer is nog beter.

[Voor 6% gewijzigd door Nat-Water op 28-10-2018 18:58]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
Gamen met Wifi gaat gewoon nooit zo goed werken als een vaste verbinding. En met een repeater maak je het dubbel zo slecht, dus dan is het niet gek dat je geen lekkere verbinding hebt.

Opties:

- Ethernet kabel trekken
- Ethernet kabel trekken en access point ophangen
- Powerline adapter gebruiken en dan een ethernet kabel
- Powerline adapter gebruiken met ingebouwde access point

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:53
ja, dit werkt beter dan een repeater...
over het algemeen is powerline een stabielere verbinding dan wifi

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:11
Je kunt die boosters van Ziggo gratis 30 dagen uitproberen, wat heb je te verliezen?

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-05 15:45
Beide op de begane grond toch? Zit er niet gewoon een kruipruimte onder de woning?
Ik ben al vaak genoeg door de vloer gegaan bij mezelf en klanten van me. Klein gaatje boren en kabeltje er doorheen.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
ijske schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:51:
ja, dit werkt beter dan een repeater...
over het algemeen is powerline een stabielere verbinding dan wifi
Dan vraag ik mij serieus af wat voor Sweex wifi spul jij gebruikt hebt ;)
Over het algemeen werkt een Ubiquiti AP tig keer beter dan welke Powerline dan ook...
Op betrouwbaarheid en performance loopt het:
Kabel
Moca
Wifi
Powerline

Als je goedkope wifi spullen koopt en dan slecht signaal met repeaters gaat uitbreiden is het geen wonder dat het resultaat slecht is.
Heb werkelijk nog nooit gezien dat powerline goed werkte en goed bleef werken, wifi daarentegen begon goed te werken vanaf het moment dat de klant kwaliteitsspul kocht ipv Sweex of no-brand repeaters en werkt sindsdien zonder enig probleem. De paar klanten met nog een powerline setje hebben constant dropouts en latency van 1ms tot 250ms...
Zowel repeaters als powerline moet je gewoon niet willen.

Fixing things to the breaking point...

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee