Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Opstart probleem NUC 8i3, stekker uit het stopcontact haal.

Pagina: 1
Acties:

• brommer1
  • Registratie: februari 2007
  • Niet online
Heb een verveelde storing/probleem met de NUC 8i3BEH.
Als ik de stekker uit het stopcontact haal(als de NUC uitstaat), blijft de NUC hangen op het zwarte opstartscherm, ik moet dan 2 tot 3x harde reset geven, anders start de NUC niet meer op, na de harde reset komt het volgende probleem; onder instellingen beeldscherm, zijn alle instellingen weg gevallen, alle vakjes zijn grijs geworden, monitor 2560x1440.

Geinstalleerd Samsung 860 Evo M.2 1TB(2 parties)/Kingston Hyper X 16GB(2x8).
Waar kan het aanliggen, of is het een bug? om dezelfde reden heb ik de NUC 8i5 terug gestuurd.
Hebben meer mensen hiervan last van.
Als ik de NUC normaal afsluit heb ik er geen last van, het is lastig probleem nu kan ik de NUC niet meer meenemen, anders blijft de NUC hangen met opstarten.
Met mijn vorige NUC 7i3BEH met WD M.2 120gb(Green)/SSD/Kingston Value DDR 2133 16gb(2x8) KVR21S15S8/8 had dit probleem niet.
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR21S15S8/8 (retail)

[Voor 14% gewijzigd door brommer1 op 28-10-2018 18:22]

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als ik de NUC normaal afsluit heb ik er geen last van
Does not compute... Hoe sluit je de NUC dan af als je de stekker eruit wil halen? Heb je een vorm van hibernation / S3 sleep / whatever aan staan? Over welk OS gaat het uberhaupt? Welke BIOS-versie heb je?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• brommer1
  • Niet online
Nee ik sluit gewoon af via Windows afsluiten de vorige NUC8i5 had het zelfde probleem(terug gestuurd). Heb alles bij de zelfde webwinkel gekocht.
Windows 10 Pro 1803, de nieuwste Bios update.

[Voor 61% gewijzigd door brommer1 op 28-10-2018 18:25]

• denios
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14-01 01:55
Shit, je hebt wel pech man, eerst die defecte i5, nu dit :(

2560x1440 mag geen probleem zijn, alles tot 4k zou moeten werken.

Heb je geprobeerd de fan settings terug op default te zetten? Temps kunnen boot issues geven.
Ik las ook dat bij de NUC regelmatig boot problemen voorkomen als de SSD firmware niet up to date is, misschien waard om te checken.

"You! Out Of The Gene Pool!"

• brommer1
  • Niet online
denios schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:46:
Shit, je hebt wel pech man, eerst die defecte i5, nu dit :(

2560x1440 mag geen probleem zijn, alles tot 4k zou moeten werken.

Heb je geprobeerd de fan settings terug op default te zetten? Temps kunnen boot issues geven.
Ik las ook dat bij de NUC regelmatig boot problemen voorkomen als de SSD firmware niet up to date is, misschien waard om te checken.
De i5 had de zelfde problemen, heb ook mee gemaakt dat ik de officele Intel grafische driver installeerde bleef hangen op het zwarte opstart scherm.

• skelleniels
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 06:50
Anders als test eens "snel opstarten" in Windows afzetten? Dan wordt de nuc echt afgesloten en niet in een hybride slaapstand

http://specs.tweak.to/16567

• brommer1
  • Niet online
Snel opstarten staat uit, en wordt afgesloten met Gadget Control System Lock Off, met dit progamma wordt Windows 10 Pro echt afgesloten.

• jackorobot
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 08-06 14:14
Daar komt de aap uit de mouw. Ik neem aan dat je dit bedoelt. Je zegt dus dat wanneer je je NUC afsluit met die gadget hij blijft hangen, maar wanneer je hem op de normale manier in Windows (start->afsluiten) alles goed gaat?
Waarom Windows überhaupt afsluiten met een gadget en niet gewoon vanuit het start menu?

• brommer1
  • Niet online
Het systeem wat ik gebruik op mijn 2e NUC7PJYH P. J5005 en de reserve computer R3 2200G /G4620 hebben daar geen last van, werkt perfect, ook opmijn vorige NUC7i3, die helaas verkocht heb, dit syteem heb ik al 12 jaar!! Sluit Windows 10 af hoe Windows vroeger werkelijk afsloot, uit is uit, niet als wat nu, in soort kunstmatig afsluit verzet!!
Mijn broer heeft deze Gadget ook op zijn NUC7i3, die heeft ook geen problemen.
Via Windows heb ik het zelfde probleem.

https://windowsreport.com/windows-10-desktop-gadgets/

System Control
Gadget beschrijving Systeemcontrolegadget zonder extra freaks. Beheer PC start, reboot, logout, hybridization mode.

[Voor 5% gewijzigd door brommer1 op 29-10-2018 12:10]

• wagenveld
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Met fast startup uit ben je al klaar, die tool heeft voor het afsluitgedrag dan geen toegevoegde waarde meer.

• brommer1
  • Niet online
wagenveld schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:59:
Met fast startup uit ben je al klaar, die tool heeft voor het afsluitgedrag dan geen toegevoegde waarde meer.
Ik gebruik af en toe de hybridization mode, als ik af en toe weg moet.
Bedankt voor de tip.

• brommer1
  • Niet online
Na advies op en andere monitor aan tesluiten(1920x1080) en te testen, volgende resultaat:
Ik heb de monitor 1920x1080 en een andere + de HDMI kabel van de 2560x1440 aan gesloten, nu gaat alles perfect, toen ik de 2560x1440 de stekker uit haalde uit het stopcontact(NUC stond uit) en weer instopte aan opstarte blijf de 2560x1440 weer hangen op het zwarte scherm, toen plaatste ik de 1920x1080 terug starte de NUC direct op ging verder waar de 2560x1440 bleef hangen, grafische kaart was ook niet van slag, alles werkte perfect, is iets wat niet goed gaat met de 2560x1440 als je stekker uit het stopcontact haalt, maar wat?

Net nog een test gedaan, stekker eruit, de 1920x1080 geeft geen krimp, wat nu?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True