Ik heb een Dell Precision Tower 3620 met de volgende specs:
Ik zoek een?
Mijn idee, is om hem sneller te maken met een SSD. Mijn vermoeden is dat dit de beste upgrade is, gezien de specs hierboven. Graag hoor ik of jullie het hiermee eens zijn.
Ik ben niet zo heel erg thuis in de SSD's, want mijn computernerd periode ligt een jaartje of 10 achter me. Ik struggle dus om te bepalen wat er in mijn PC kan, en wat zin heeft.
Ik wil gaan voor 1TB.
Er zijn er twee die mijn aandacht trekken, omdat ze overal hoog aangeschreven staan:
Ik krijg het niet direct voor elkaar het moederbord te achterhalen. In Windows staat ie als naamloos. Blijkbaar maskeert Dell dit. Dus heb ik geen idee wat ik wel of niet kan plaatsen.
Welke vragen hierbij in mijn hoofd opkomen zijn:
Tussen de 100 en 400 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ben een zwaardere office gebruiker, met incidenteel 2D CAD en wat photoshop achtige dingen.
- Intel Xeon E3-1270 v5
- 16 GiB
- 2 * Quadro NVS 420 (1 kaart per monitor)
- 2 TB 7200tpm SATA-600 schijf
Ik zoek een?
Mijn idee, is om hem sneller te maken met een SSD. Mijn vermoeden is dat dit de beste upgrade is, gezien de specs hierboven. Graag hoor ik of jullie het hiermee eens zijn.
Ik ben niet zo heel erg thuis in de SSD's, want mijn computernerd periode ligt een jaartje of 10 achter me. Ik struggle dus om te bepalen wat er in mijn PC kan, en wat zin heeft.
Ik wil gaan voor 1TB.
Er zijn er twee die mijn aandacht trekken, omdat ze overal hoog aangeschreven staan:
- Samsung 860 EVO
- Samsung 970 EVO
Ik krijg het niet direct voor elkaar het moederbord te achterhalen. In Windows staat ie als naamloos. Blijkbaar maskeert Dell dit. Dus heb ik geen idee wat ik wel of niet kan plaatsen.
Welke vragen hierbij in mijn hoofd opkomen zijn:
- Passen beide SSD's zonder meer, of 1 of beide niet?
- Het snelheidsverschil tussen de twee lijkt idioot groot, 5 tot 7 voud sneller, zou ik dan niet gek zijn om die 860 te nemen?
- Hebben deze snelheidsverschillen daadwerkelijk die invloed gezien de overige hardware?
Tussen de 100 en 400 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ben een zwaardere office gebruiker, met incidenteel 2D CAD en wat photoshop achtige dingen.