Toon posts:

ik krijg ADSL van demon, via versatel, maar...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
... daar zit een router bij ipv een gewoon adsl modem (Arescom NetDSL 1000).
Daar ben ik nou niet bepaald blij mee, omdat ik hier een linux server heb staan die ik als router wil gebruiken, ook omdat er verschillende services op draaien die ik ook van buitenaf wil kunnen bereiken.
Nu kan ik de router wel alle poorten laten forwarden naar 192.168.1.2, maar dat bevalt me niet, externe toegang tot een adres in de interne ip reeks, een klein foutje en alles staat wagenwijd open.
Ik begrijp wel dat je allerlei constructies kan bouwen zodat het toch kan, dat ben ik eigenlijk ook van plan, maar...
... is het niet gewoon mogelijk die router zover te krijgen dat ie zich rustig houdt en zich gewoon als adsl modem gaat gedragen, zodat ik m'n externe IP direct op mn linux bak heb.

(als dit in Internet & Telefonie hoort, move em maar)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Hmz.

Dat denk ik niet.

Jij wilt dus dat die router zijn IP van zijn externe interface transparant koppelt aan zijn interne interface ?

Nah. denk dat dat niet gaat werken.

Op zich is de constructie die je gaat krijgen ook niet echt boeiend, afgezien van het feit dat je een extra hop krijgt... :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 20 juli 2001 23:49 schreef GaMeOvEr het volgende:
Hmz.

Dat denk ik niet.

Jij wilt dus dat die router zijn IP van zijn externe interface transparant koppelt aan zijn interne interface ?

Nah. denk dat dat niet gaat werken.

Op zich is de constructie die je gaat krijgen ook niet echt boeiend, afgezien van het feit dat je een extra hop krijgt... :)
maar gewoon externe ip op interne interface lijkt me toch mooier, ik ga nog es ff een handleiding van dat ding zoeken...

edit: kan ik niet gewoon een ethernet modempje wat je bij mxstream krijgt van eimand overkopen en die eraan kloten??
dan komt weer het probleem: is die adsl lijn plat ip-over-ethernet, ik zag nl. ook dat die router pppoe ondersteund, brrrr.
Maar er is voor versatel toch geen enkele reden om een pppoe constructie te bouwen??