Toon posts:

Welke mediaspeler of andere optie?

Pagina: 1
Acties:

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-06 14:43
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een mediaspeler, heb daarvoor veel gelezen over spelers en gekeken wat er allemaal te koop is, maar wordt er alleen maar warriger van. Er is erg veel keuze en hoe ze verbinding maken, is mij niet allemaal duidelijk.

Het komt erop neer dat ik nog aardig wat spul op mijn laptop heb staan, dat graag via mijn Apple TV 3 op de tv afspeel, maar dat loopt niet lekker. (Al vanaf het begin, Apple zelfs al ingeschakeld gehad, afgedaan voor mij)

Ik zou graag mijn mp4's (bijvoorbeeld) vanaf mijn MacBook willen streamen naar de tv. Dat laatste stukje mag gebeuren met een hdmi kabel, maar van MB naar player wel graag wifi (oid)
En/of; een usb stick erin doen en dan mp4 afspelen.

Wat ik belangrijk vindt, is dat hij zo veel mogelijk formaten afspeelt.
In mijn zoektocht ben ik ook goedkope dingetjes tegen gekomen die je direct op tv aansluit en als een soort brug fungeren; hij kan je pc scherm dupliceren(? ben niet zo goed in die termen) naar je tv?

Dan zoek ik ook nog eens iets wat niet zo duur is ;)

Netflix ed zit al op de tv, dus dat is niet belangrijk.
Dat er zoiets als "Kodi" op zit vind ik ook niet belangrijk; ik weet niet eens (kan er niet wijs uit worden iig) of dat wel legaal is. Heb het wel eens bij een vriend thuis gezien, maar sowieso werkt het toch voor geen meter; geen film die we wilden zien werkte.

Afijn, kan iemand verduidelijken wat ik het best kan gebruiken voor mijn doeleinden?

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:39
Persoonlijk kom ik zelf steeds terug op een klein pc'tje omdat deze zelf helemaal in te stellen zijn naar je eigen wensen en het werkt (99,9%) altijd. Helaas gaat dit weliswaar ten koste van het gebruikersgemak maar sinds ik een klein muis toetsenbord in-een heb en als AB gebruikt ben ik helemaal te vreden.

Alleen jammer dat ziggo geen app voor Kodi heeft of een community build niet toestaat :/

• Interceptor101
Dat is briljant!!
Daar ga ik eens naar kijken, helemaal top!!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 10:11
Kodi draait goed full HD op een raspberry PI en heeft HDMI uitgang.
Via je telefoon kan je dan een remote control gebruiken.

• Interceptor101
Raspberry PI? Daar heb ik wel eens van gehoord; dat is toch zo'n ding die je in elkaar moet solderen?
Dat is wel grappig, mooi werkstuk dus!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Interceptor101 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:42:
Raspberry PI? Daar heb ik wel eens van gehoord; dat is toch zo'n ding die je in elkaar moet solderen?
Dat is wel grappig, mooi werkstuk dus!
Nope, je hoeft niet te solderen.

Bijvoorbeeld: https://www.amazon.de/UCr...words=raspberry+pi+3+b%2B

[Voor 111% gewijzigd door NaN op 28-10-2018 16:47]

• Interceptor101
Ah wacht; dat is anders dan ik de laatste keer erover las volgens mij.
Maar zo'n ding heeft dus geen harddisk?
Ik ga dat even onderzoeken, ben niet zo goed met Duits, maar dingen als een hdmi poort enzo zijn wel belangrijk lijkt mij.
Bedankt, ik duik er even in!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-06 14:24
Afhankelijk van wat je precies wilt gaan uitgeven... maar als je een kant-en-klare oplossing wil dan zou je eens naar de Nvidia Shield kunnen kijken... dat is een allesspeler.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:08
MicGlou schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:31:
Afhankelijk van wat je precies wilt gaan uitgeven... maar als je een kant-en-klare oplossing wil dan zou je eens naar de Nvidia Shield kunnen kijken... dat is een allesspeler.
Dit, diverse spelers geprobeerd waaronder zelfbouw. De Shield is wat je wilt, doet en speelt alles.
Interceptor101 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 15:35:

Dat er zoiets als "Kodi" op zit vind ik ook niet belangrijk; ik weet niet eens (kan er niet wijs uit worden iig) of dat wel legaal is. Heb het wel eens bij een vriend thuis gezien, maar sowieso werkt het toch voor geen meter; geen film die we wilden zien werkte.
Kodi zelf is legaal, het is open source. Wat je er mee afspeelt, dat is een ander verhaal. Overigens, wat voor exotische formaten wilde je vriend afspelen? Denk dat hij mogelijk het 1 en ander niet goed had ingesteld, want Kodi speelt echt bijna alles wat gangbaar is: https://kodi.wiki/view/Fe...ed_formats#Format_support

Lijkt mij sterk dat dit niet afdoende is ;)

[Voor 53% gewijzigd door renegrunn op 28-10-2018 17:44]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De gemiddelde TV heeft tegenwoordig een kaartlezer en/of een USB-ingang waar je middels een kabeltje dus een externe HDD of kaartlezer aan kan hangen.

Geen idee welke TV je hebt of wat de resolutie is van de filmpjes die je wil afspelen maar je kan ook kant & klaar Android / Linux doosjes kopen, daar draait Kodi op; even inprikken en klaar. Kost je ergens tussen de 5 tientjes en 300 Euro afhankelijk van alle toeters en bellen die verwacht ermee te kunnen doen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:11

lasharor

7 december 2004

Dupliceren van je scherm werkt in veel gevallen niet goed, zeker geen aanrader als je op een normale manier films wilt gaan kijken.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:50
Kodi is 100 % legaal en kan zo ongeveer alles afspelen wat je wil. Wat jij hebt gezien zijn brakke add-ons, die vanuit schimmige bron en met slecht programmeerwerk illegale streams proberen af te spelen. Kodi heeft vanuit zichzelf geen films of bronnen in zich. Als je eigen content wilt afspelen vanaf een plek in jouw huis (usb stick, externe hdd, nas, laptop, enz) werkt het perfect.

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
@Interceptor101 Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Het topic is dus die kant op gegaan.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:50
Kijk in elk geval even in dit topic op het Kodi-forum:

START HERE - Pick the Right Kodi Box (updated Nov. 2018)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee