Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Flikkerend / groen beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jadero
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22-06 17:38
Waarde heren,

Sinds vandaag knippert mijn beeldscherm als mijn pc moet 'nadenken'. Niet zozeer bij grafisch zwaardere acties zoals het spelen van een game maar meer bij het laden van een game. Voorbeeld: Bij het inladen van een 4 v 4 Company of Heroes knippert deze constant, bij het spelen veel minder.

Alle voor de hand liggende zaken zoals kabeltjes en drivers al geprobeerd. Dat heeft niet geholpen. Wat zou een oplossing voor dit probleem kunnen zijn?

Kleine sidenote: Een jong familie lid heeft gisteren een tijdje op het toetsenbord zitten timmeren, maar ik zie niet in hoe dit effect zou kunnen hebben op het scherm.

Alle reacties

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22-06 10:41

-36-

Trust me. I'm an amateur

Heb je wat meer info over je systeem? Klinkt mij iig als het begin van een falende GPU, dus denk niet dat familielid er veel mee te maken heeft.

edit @ hieronder heb je er misschien nog een foto van het groene scherm bij dat zegt vaak meer dan tekst

[Voor 27% gewijzigd door -36- op 28-10-2018 15:39]

• Jadero
-36- schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 15:31:
Heb je wat meer info over je systeem? Klinkt mij iig als het begin van een falende GPU, dus denk niet dat familielid er veel mee te maken heeft
Ah, ja uiteraard:

8 GB RAM
Radeon RX 470 (4 GB)
i3-2120
Gigabyte GA-H61M-S1

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@Ghengis welke BIOS versie heb je en welke voeding(merk en type) is het zomaar opgetreden of is er wat aangepast in je systeem, of na het hameren van de kleine ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Jadero
Hackus schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 15:43:
@Ghengis welke BIOS versie heb je en welke voeding(merk en type) is het zomaar opgetreden of is er wat aangepast in je systeem, of na het hameren van de kleine ?
BIOS versie, kan dat: American Megatrends Inc. 10b, 25-2-2014 zijn?

Ter informatie, de BIOS is geupdate toen ik deze videokaart erin zette. Zonder de update functioneerde de kaart niet. Dat is nu ongeveer een jaar, hooguit 2 geleden.

Voeding is:Cooler Master GX Lite 500W

Inmiddels is er iets veranderd, de groenige strepen/flikkering is voor nu verdwenen. Echter tijdens het spelen van een rondje CoH2, in de wat zwaardere periode viel het scherm kort uit. Een aantal keren achter elkaar, waarna het zich niet meer voor heeft gedaan. 8)7

• XFlame
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 16:21
Plug de monitor eens in de iGPU. Gebeurt het dan ook?

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Ghengis schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:31:
[...]

BIOS versie, kan dat: American Megatrends Inc. 10b, 25-2-2014 zijn?

Ter informatie, de BIOS is geupdate toen ik deze videokaart erin zette. Zonder de update functioneerde de kaart niet. Dat is nu ongeveer een jaar, hooguit 2 geleden.

Voeding is:Cooler Master GX Lite 500W

Inmiddels is er iets veranderd, de groenige strepen/flikkering is voor nu verdwenen. Echter tijdens het spelen van een rondje CoH2, in de wat zwaardere periode viel het scherm kort uit. Een aantal keren achter elkaar, waarna het zich niet meer voor heeft gedaan. 8)7
Dus het is verholpen ? Meestal ligt het aan de kabel van je scherm naar je PC. maar je voeding is ook niet veel soeps. die zou ik de eerst volgende upgrade vervangen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Jadero
Hackus schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:34:
[...]
Dus het is verholpen ? Meestal ligt het aan de kabel van je scherm naar je PC. maar je voeding is ook niet veel soeps. die zou ik de eerst volgende upgrade vervangen
Voor nu wel, afgezien van dat het scherm op zwart ging. Ik heb zelf niets gewijzigd.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True