Vraag

• Minestarnl
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-06 16:37
Mijn vraag
Ik zit nu in 4 VWO en moet veel opdrachten maken op computers. Denk hierbij aan werkstukken maar ook veel filmpjes en animaties. Hiervoor gebruik ik veel Creative cloud producten zoals Premiere Pro en Photoshop.
Met cc 2018 kon ik de Trial steeds resetten om het te blijven gebruiken. Met de nieuwe cc 2019 kan dat niet meer.
Is er een manier waarop ik dit goedkoop en eenmalig kan kopen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Premiere Pro
Photoshop
After effects
Indesign
Media encoder

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bij Slim.nl (https://slim.nl/Shop/browse/adobe-adobe-creative-cloud?id=cc) hebben ze het voor 140 euro per jaar. Dat geld heb ik simpelweg niet als niet werkende(kan niet ivm met grote reistijd) middelbare scholier.

Ik hoor graag eventuele oplossingen :)

Alle reacties

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:33
Klinkt misschien raar, maar je kan ze ook een mailtje sturen en je situatie uitleggen. Misschien denken ze met je mee en geven ze een subscription weg voor een bepaalde tijd.

Nee heb je, ja kun je krijgen denk ik dan maar.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee welke VWO-opleiding im het 4e jaar dit soort software vereist maar ik zou eens mijn licht opdoen bij de docent om te vragen of/hoe dit goedkoper kan via school?

Als het 100% verplicht is voor de les, valt dit onder de standaard van het curriculum en zal school de software moeten aanbieden tegen 0-tarief.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Minestarnl
RedHat schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:19:
Klinkt misschien raar, maar je kan ze ook een mailtje sturen en je situatie uitleggen. Misschien denken ze met je mee en geven ze een subscription weg voor een bepaalde tijd.

Nee heb je, ja kun je krijgen denk ik dan maar.
Zal ik doen bedankt!

• Minestarnl
MAX3400 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:25:
Geen idee welke VWO-opleiding im het 4e jaar dit soort software vereist maar ik zou eens mijn licht opdoen bij de docent om te vragen of/hoe dit goedkoper kan via school?

Als het 100% verplicht is voor de les, valt dit onder de standaard van het curriculum en zal school de software moeten aanbieden tegen 0-tarief.
Nee Adobe software is niet verplicht. Ik vind het alleen zeer fijn werken en het heeft voor mooier eindresultaat gezorgd en dus ook hogere cijfers :*)

• Minestarnl
Minestarnl schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:33:
[...]

Nee Adobe software is niet verplicht. Ik vind het alleen zeer fijn werken en het heeft voor mooier eindresultaat gezorgd en dus ook hogere cijfers :*)
Veel mensen gebruiken Windows movie maken en Google docs voor bijna alles. En toen ik eenmaal première pro en indesign heb gebruikt werd het best moeilijk om terug te gaan. Je haalt er dan niet uit wat erin zit

• MAX3400

MAX3400

Minestarnl schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:33:
[...]

Als het niet verplicht is, heb je zelf de keuze gemaakt om eerst (niet geheel netjes) met verlengde trials te gaan werken en dan nu niet de mogelijkheid hebben om €140 uit te geven voor een abonnement. Lastig; er zij voldoende goedkopere pakketten en/of freeware applicaties die bijna hetzelfde doen maar toch net anders.

Je beschrijft niet "wat" je moet kunnen met je applicaties; of hoeveel kennis/inzet je hebt omtrent andere applicaties die vergelijkbare resultaten leveren. Want je zegt dat "je er net niet uithaalt" als je iets anders gebruikt. Vreemd, want het resultaat is nog steeds een X aantal bits & bytes dus daar kan amper verschil tussen zitten. En aangezien het niet verplicht is op school, wordt je dus ook niet afgerekend qua cijfer op "net die laatste mooie pixel".

Misschien dat het aanschaffen van een nieuwe PC vorig jaar dan niet de slimste optie was?

wil je niet 3x achter elkaar posten; leest een beetje warrig?

[Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 28-10-2018 13:45]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:52
Minestarnl schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:37:
[...]

Veel mensen gebruiken Windows movie maken en Google docs voor bijna alles. En toen ik eenmaal première pro en indesign heb gebruikt werd het best moeilijk om terug te gaan. Je haalt er dan niet uit wat erin zit
Er zijn open source (gratis) alternatieven die heel populair zijn onder studenten.
Blender
Gimp
LaTeX
Daar kun je alles wat je uit CC nodig hebt mee doen.

TheS4ndm4n#1919

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:59
Lightworks, openvisualfx.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:31
Is DaVinci Resolve niets voor je?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Stomme vraag maar zit je school niet toevallig bij Surfspot? Dan kun je voor een prikkie het hele Adobe CC pakket afnemen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• MAX3400

MAX3400

Ventieldopje schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:51:
Stomme vraag maar zit je school niet toevallig bij Surfspot? Dan kun je voor een prikkie het hele Adobe CC pakket afnemen.
Mogelijk inderdaad maar aangezien CC niet tot de verplichte lesmaterialen behoort, is het wat mij betreft een n.v.t.

Het onderwijs in NL, van basisschool tot en met middelbare school, hoort alle lesmiddelen tot voltooiing van de opleiding ter beschikking te stellen (kostenloos) tenzij het om verbruiksvoorwerpen gaat (specifieke verf, gymkleding, etc).

Hierdoor kan (nadruk) een contract met Surfspot dus dure overhead zijn voor een school; waarom zou je je aansluiten als het niet tot de lesstof behoort?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee