Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

OneDrive werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• MaartenO97
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 07-11-2018
Hallo

Ik heb sinds kort een OneDrive account via het werk waarop ik kan werken vanop de laptop van het werk maar wil dit ook in orde krijgen op prive pc. Heb een windows 10 systeem maar OneDrive werkt niet. Ik heb het volledige office pakket geïnstalleerd die ook op mn laptop van het werk staat dus dit zou hetzelfde moeten zijn denk ik dan.. Op de pc van een vriend lukt het wel zonder problemen, we hebben dezelfde pc met dezelfde software.

Als ik andere topics of forums bezoek beginnen ze bijna allemaal met op het wolkje rechts onderaan je scherm te klikken, maar dit staat er al niet bij mij waardoor ik denk dat de installatie niet goed verloopt. Als ik in m'n verkenner zoek naar OneDrive zie ik dat wel staan en als ik erop klik krijg ik een venster met een laadbalk en de tekst "OneDrive voorbereiden voor eerste gebruik" mar als die balk vol is sluit dat venster en verder gebeurd er niets, heb ook al geprobeerd alles te verwijderen en opnieuw te beginnen, lukt niet. RSA map al eens verwijderd maar maakt ook geen verschil. Al proberen om mn lokaal account op pc om te zetten microsoft account, ook zonder resultaat, en op pc van m'n maat lukt dat wel met lokaal account..

Dus ik hoop dat hier iemand de tijd neemt om dit alemaal te lezen :P 8)7 en me hopelijk iets kan bijbrengen..

Alvast bedankt.

Maarten

Alle reacties

• Zaratrass
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 09:15
Maarten,

Ik ben onlangs tegen een zelfde probleem aangelopen.

Bij een windows 10 installatie krijg je tegenwoordig automatisch Onedrive geinstalleerd. Nadat ik windows 10 had geinstalleerd had ik aansluitend office 2016 geinstalleerd met onedrive. De versie van windows en outlook steekten op een of andere manier. Uiteindelijk heb ik OneDrive verwijderd en opnieuw geinstalleerd (32-bits) uit de office iso. Daarna werkte het fijnloos.

Misschien gebruikt windows 10 de 64 bit versie, waarna ik een 32 bits office had geinstalleerd. Dat hij hiermee moeite had.

• wagenveld
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Ff downloaden werkt ook niet?
https://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=248256

Welke build van W10? Start-run-winver.

• MaartenO97
@manii en @wagenveld bedankt voor jullie antwoorden, maar ik heb de 64 bit versie van office en van windows, zou moeten werken denk ik dan? ik heb een windows 10 pro versie 64 bit. De link die je doorstuurde heb ik ook al meerdere keren geproberd maar zonder resultaat.

[Voor 19% gewijzigd door MaartenO97 op 29-10-2018 14:39]

• wagenveld
  • Niet online
Zou niks uit moeten maken. Probeer eens: Start-run:
%localappdata%\Microsoft\OneDrive\onedrive.exe /reset

En 'een windows 10 pro versie' stond vast niet in dat scherm waarnaar ik vroeg ;)

• TheVMaster
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18-06 11:07

TheVMaster

Moderator WOS
VOlgens mij vroeg @wagenveld welke Windows 10 Pro versie. Dus 1709, 1803 of 1809.....

Draai ook even Windows updates en zorg dat je alle laatste updates hebt geinstalleerd. Welke versie van Office heb je..? De C2R versie....of een 'normale' installatie?

• MaartenO97
Heb ik ook al gelezen en getest maar zonder resultaat. Haha oke Jack thx voor de verduidelijking, ging net vragen wat wagenveld bedoelde :p ik heb de 1803 versie. Office is C2R.

Alvast bedankt voor jullie tijd :)

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heeft hier niets mee te maken maar ik vind 't serieus lovenswaardig dat je een 64Bit MS Office versie draait :+

https://support.office.co...95-4d0c-b5fe-6c6f49b8d261

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• MaartenO97
kleine update, heb de 64 bit versie weggedaan en de 32 bit geïnstalleerd (office)
En blijft hetzelfde probleem

[Voor 15% gewijzigd door MaartenO97 op 29-10-2018 21:47]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
wimmel_1 schreef op Monday 29 October 2018 @ 21:11:
Heeft hier niets mee te maken maar ik vind 't serieus lovenswaardig dat je een 64Bit MS Office versie draait :+

https://support.office.co...95-4d0c-b5fe-6c6f49b8d261
Hoezo..? Ik draai ook gewoon de 64-bits versie. Heb geen plugins verder en zie geen enkele reden om nog op de 32-bits te blijven hangen
MaartenO97 schreef op Monday 29 October 2018 @ 21:46:
kleine update, heb de 64 bit versie weggedaan en de 32 bit geïnstalleerd (office)
En blijft hetzelfde probleem
Nu is OneDrive een onderdeel van Windows zelf, dus ik verwacht niet dat het switchen van Office bit versie het probleem zou oplossen.

Wat voor meldingen krijg je nadat je de /reset suggestie van @wagenveld hebt geprobeerd? Want 'ik heb getest zonder resultaat' helpt natuurlijk niet echt.

[Voor 34% gewijzigd door TheVMaster op 29-10-2018 22:17]

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@JackSparrow In het bedrijfsleven heb je (helaas) vaak nog te maken met allerlei eigen ontwikkelde plugins / macro's welke vervolgens ook weer vanuit andere applicaties aangesproken worden.

Voordat we dáár helemaal vanaf zijn is Office 2030 nét obsolete, vrees ik :P

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
wimmel_1 schreef op Monday 29 October 2018 @ 22:24:
@JackSparrow In het bedrijfsleven heb je (helaas) vaak nog te maken met allerlei eigen ontwikkelde plugins / macro's welke vervolgens ook weer vanuit andere applicaties aangesproken worden.

Voordat we dáár vanaf zijn is Office 2030 nét obsolete, vrees ik :P
;-) Dan is het ook begrijpelijk dat je naar een 32-bits versie van Office toe gaat. Gelukkig hebben wij alleen een set met templates, maar die doen het ook gewoon in de 64-bits versie...

• MaartenO97
@JackSparrow als ik win+R indruk en dan %localappdata%\Microsoft\OneDrive\onedrive.exe /reset
dan sluit het venster gewoon zonder dat er verder iets gebeurd.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MaartenO97 schreef op Tuesday 30 October 2018 @ 09:57:
@JackSparrow als ik win+R indruk en dan %localappdata%\Microsoft\OneDrive\onedrive.exe /reset
dan sluit het venster gewoon zonder dat er verder iets gebeurd.
Misschien dat je dan als je WIN+R indrukt even cmd kunt intypen. Dan krijg je een command prompt. Als je daar dan (dmv CTR+C) die commandline plakt, zie je mogelijk wel wat er fout gaat. (geen idee of je administrator moet zijn om OneDrive te resetten, ik verwacht het niet aangezien hij vanuit je profiel opgestart wordt en het natuurlijk om je 'persoonlijke' onedrive gaat).

• wagenveld
  • Niet online
Ok, probeer dan eens Onedrive eerst helemaal te verwijderen:
taskkill /f /im OneDrive.exe
%SystemRoot%\SysWOW64\OneDriveSetup.exe /uninstall

En dan van de eerder geposte link nogmaals installeren?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True