Toon posts:

Zakelijke laptop/gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-06 14:37
Ik heb nu ruim 3 jaar een XPS13, waar ik over het algemeen erg tevreden mee ben, maar waar ook wat eigenaardigheden in zitten waar ik niet meer tegen kan. Zo is de wifi is wat onbetrouwbaar, net als de koptelefoonuitgang. Performance is ook niet je dat, onder meer door de slechts dualcore processor, en het feit dat er vrij weinig ram in zit (8GB). Dit merk ik bij video editing (licht premiere werk, geen zware after effects oid).

Zou ook fijn zijn om te kunnen gamen met de laptop. Ik speel nu vooral battlefield 1 (desktop, XPS13 redt dat niet), maar zie BF V ook wel zitten als die binnenkort uitkomt. Ik heb daarnaast ook interesse om op termijn met VR aan de slag te gaan. Daarvoor moet de laptop dus wel voldoende rekenkracht hebben.

Nou zijn gaming laptops over het algemeen te kinderachtig qua looks/schreeuwerig. Ik moet er ook mee bij een zakelijke afspraak mee uit de voeten kunne. Daarnaast vind ik dunne bezels prettig, en een goede build belangrijk (XPS13 is wat dat betreft perfect, maar is niet beschikbaar met een GPU die sneller is dan een 1050).

De Razer Blade 15 lijkt een goede optie, behalve dat de kwaliteit hier en daar wat in twijfel wordt getrokken, net als de service. Daarnaast is een issue met het toetsenbord (de pijltjes en het vraagteken zitten op een manier die blind typen niet te goede komt). Ik ben niet bekend met MSI kwaliteit, of de andere gaming gerichte merken die ik veel zie als ik hierop zoek.

Qua formaat tussen de 13 en 15 inch. Zeker niet groter. Budget is 2500 - 2700 euro, maar het hoeft wat mij betreft echt niet op, als het niet hoeft.

Ik heb geen merkvoorkeur, behalve dat het een degelijk merk moet zijn met goede service, en er dus echt niet uit moet zien als een game laptop. Dikte maakt me niet superveel uit, mag best iets dikker zijn, en battery life boeit me ook vrij weinig.

Eigenlijk zou mijn ideale laptop de XPS15 zijn, maar dan met een 1070 of 1080 GPU. Maar die bestaat niet. Overigens is dit niet iets dat ik binnen nu en een maand ga aanschaffen, dus als er nieuwe laptops aan staan te komen waar ik zeker eens naar zou moeten kijken, hoor ik het ook heel graag.

Alle reacties

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-06 22:24
Kun je niet gewoon een destkop bouwen. Of upgraden als je die al hebt. en dan behoud je je XP13 gewoon.

Laptops hebben sowieso vaak thermal throttling. dus dat wil je iegenlijk ook niet. of je hebt echt een hele dikke laptop (en zware)

[Voor 57% gewijzigd door iCore op 28-10-2018 11:56]

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen dus ook niet.

• jorgen83
iCore schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:54:
Kun je niet gewoon een destkop bouwen. Of upgraden als je die al hebt. en dan behoud je je XP13 gewoon.

Laptops hebben sowieso vaak thermal throttling. dus dat wil je iegenlijk ook niet. of je hebt echt een hele dikke laptop (en zware)
Desktop heb ik al. Gaat juist om een laptop om ook te kunnen gamen.

• iCore
Wil je dan echt buitenshuis gamen?

En doet een laptop met krachtige hardware. Gaat vaak op de batterij niet lang mee.

Of heb je een andere reden voor een laptop?

• jorgen83
Laptop heb ik voor werk nodig. Als ik dan toch een goede laptop koop, dan graag een waar ik op kan gamen...

Maar je hebt ook wel weer een punt. Voor dit geld kan ik ook een degelijke laptop (1000 euro) en een betere game desktop (1500 euro) kopen.

• iCore
Maar je hebt al een laptop toch? (Als ik het goed begrijp?) Of is dat nog niet zo

• jorgen83
Die is toe aan een upgrade en schuif ik door naar de thuislaptop.

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 08:40

Voodoo

Lurker

@jorgen83 MSI gs65 is een mooie optie voor je met een 144 hz scherm, valt met de beste specs binnen je budget.

[Voor 6% gewijzigd door Voodoo op 29-10-2018 08:43]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee