Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Virus? Adware? Graag hulp

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Ferdyvw
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-05 20:11
Na een skidrow game te hebben geinstalleerd, vanaf Piratebay, in Windows 10 loop ik tegen het probleem aan dat Chrome zichzelf regelmatig opent en een fake site laat zien die meldt dat ik virussen heb met allerlei click-bait. Duidelijk fake maar iets opent mijn Chrome dus.

Graag zou ik van deze 'besmetting' afkomen, wat heb ik al gedaan?

- Uitgebreide scan met windows defender;
- Uitgebreide scan met 'Superantispyware';
- Een systeem-scan via de scanner die in Chrome zit;
- Een reset van Chrome waarbij alle extensies en cookies verwijderd zijn;
- Adblocker en pop-up blocker opnieuw geinstalleerd/toegevoegd aan Chrome;
- CCleaner gedraaid en daarbij ook het register e.d. opgeschoond.
- Via MSCONFIG alle automatisch startende programmas uitgeschakeld.
- Actieve processen nagelopen, niets wat verdacht overkomt;
- Eventuele onbekende software uninstalled.

Wat kan ik nog doen om van het probleem af te komen?

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 12-06 19:15
Probeer AdwCleaner eens en hitman pro.

• AcidBanger
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 11-06 16:47
is het niet gewoon je startpagina :P ?

• bombadil
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Zit er geen rare extensie op jouw chrome? Zou eerst die allemaal uitschakelen.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Phase
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

Phase

Supremely Insane

Check ook voor de grap het path van waar jouw snelkoppeling heen leidt.. Dat zou "C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe" moeten zijn, maar ik kom regelmatig tegen dat er daarachter nog een hele url staat van het een of ander..

Uit zichzelf openen van chrome zou je eens kunnen kijken of daar nu een entry voor staat in de taskplanner van windows. niet taskmanager dus, maar echt de planner.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• xinix03
  • Registratie: juli 2015
  • Nu online
Als ik google op E.Tre456_worm_Windows kom ik behoorlijk wat informatie tegen. Een van de sites welke ik tegen kwam heeft een uitgebreid stappenplan gemaakt:

https://malwaretips.com/blogs/remove-e-tre456-worm-windows/

Hopelijk helpt het je.

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10-01 17:43

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Een game vanaf pirate bay installeren....

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Thijstweak
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 26-02 16:21
Maak aub je eigen topic zodat het allemaal overzichtelijk blijft, wellicht is jouw probleem helemaal niet verholpen met de aanwijzingen die de TS hier krijgt en vice versa.

[Voor 78% gewijzigd door psychoclown op 14-03-2019 12:25]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 13-06 13:30
xinix03 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:53:
Als ik google op E.Tre456_worm_Windows kom ik behoorlijk wat informatie tegen. Een van de sites welke ik tegen kwam heeft een uitgebreid stappenplan gemaakt:

https://malwaretips.com/blogs/remove-e-tre456-worm-windows/

Hopelijk helpt het je.
Heeft mij zojuist geholpen, thnx!

Intel 10850-K | AMD-6900XT | TRIDENT-Z-32GB | NZXT-Z73 | STRIX-Z490 | SAMSUNG-G7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 13-06 19:38
1. verwijder de skideow game met geekuninstaller
kijk wat er gebeurt
2. malwarebytes erop loslaten
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True