Een Zigbee-subforum creëren? - meta discussie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derabbink
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-04-2020
Beste mede-tweakers,
Ik mis al een tijdje een specifiek Zigbee forum.

Waarom? Omdat er in de Zigbee-wereld helaas veel verwarring en informatiegebrek bestaat over compatibiliteit, beschikbaarheid en gebruikservaring van Zigbee apparaten.

De enige plaatsen in het forum waar we veel tweakers-bijdrages op het gebied van Zigbee vinden zijn vaak in topics rondom het Philips Hue en het IKEA Trådfri systeem, terwijl dat wellicht niet de beste manier is om ervaringen en informatie uit te wisselen.
Door bijv. en sterke focus op lange topics als "het grote X ervaringen topic" blijft het forum misschien te erg gefocust op X.
Neem bijv. de vraag "is de ikea tradfri bewegingsmelder kompatibel met hilips hue?" Momenteel zouden we die vraag in een groot verzameltopic over hue of tradfri aantreffen, maar in zo'n topic is vanwege de vele parallel lopende discussies én de gegeven forumstructuur slechts beperkt ruimte voor gedetailleerde informatieuitwisseling over de bewegingsmelder zelf, en de kompatibiliteit ervan met iets heel anders dan hue. En dit vind ik een gemis, omdat uit discussies die op het snijvlak van - in dit voorbeeld - tradfri en hue begint ook veel relevante informatie voor andere snijvlakken boven kan komen drijven.

Door dus een specifiek Zigbee-subforum te maken, zouden dit soort gefocuste topics (die wel door de technologie in de kern gerelateerd zijn) goed terug te vinden zijn, en niet de discussies over héél andere delen van de domotica/duurzame energie-werled verstoren; immers is de vindbaarheid van topics in een forum soms ook nogal lastig.

Wat vinden jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

The proof of the pudding....

Een aantal subfora zijn uit topics ontstaan (zo ook DED). Ik zou zeggen; begin eens met een zigbee topic en kijk of het levensvatbaar is. :Y

Wise enough to play the fool