Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gaming TV, juiste keuze ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• JoeyMeijer
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 04-01 01:28
Mijn vraag
Ik twijfel tussen 2 tv's om mijn xbox one X op aan te sluiten.

De Samsung nu 8070 : https://www.bol.com/nl/p/...CqxcQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

De samsung Nu8000 : https://www.bol.com/nl/p/...CoxsQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Ik zie op internet veel gamers vol lof spreken over de Nu8000. Dus ik dacht nou mooie tv, 100Hz, en ging hem vergelijken met de 8070, en ik kom er niet aan uit wat het verschil is. Ik neem aan dat de 8070 een nieuwer model is ?

Als iemand mij zou kunnen helpen graag, want door het grote aanbod ben ik erg verward. Wil niet weer een verkeerde keuze maken.

Alvast bedankt,

Joey

Beste antwoord (via JoeyMeijer op 28-10-2018 12:26)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als we binnen een uur niet reageren, lijkt het ook geen bloedspoed?

De One X gooit er maximaal 60fps uit op 4K dus dan is een 100Hz paneel niet direct nodig voor gaming. Daarnaast kan je even zoeken naar reviews want inputlag is minstens zo belangrijk bij een TV die je alleen gebruikt voor gaming.

Beide TV's kan je even naast elkaar zetten in PW en de verschillen zien; ook op rtings.com kan je even kijken of er bepaalde instellingen zijn waar mensen tevreden over zijn.

Verder is ook de plaats, kijkafstand en hoeveelheid direct zonlicht een dingetje voor TV's; in hoeverre heb je hier meer info over in jouw verwachte opstellling?

/edit: CB is vanaf 11:00 zometeen ook te bellen als je een specifieke vraag over een TV hebt :)

[Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 28-10-2018 10:39]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

• JoeyMeijer
Iemand ?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als we binnen een uur niet reageren, lijkt het ook geen bloedspoed?

De One X gooit er maximaal 60fps uit op 4K dus dan is een 100Hz paneel niet direct nodig voor gaming. Daarnaast kan je even zoeken naar reviews want inputlag is minstens zo belangrijk bij een TV die je alleen gebruikt voor gaming.

Beide TV's kan je even naast elkaar zetten in PW en de verschillen zien; ook op rtings.com kan je even kijken of er bepaalde instellingen zijn waar mensen tevreden over zijn.

Verder is ook de plaats, kijkafstand en hoeveelheid direct zonlicht een dingetje voor TV's; in hoeverre heb je hier meer info over in jouw verwachte opstellling?

/edit: CB is vanaf 11:00 zometeen ook te bellen als je een specifieke vraag over een TV hebt :)

[Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 28-10-2018 10:39]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• JoeyMeijer
dankjewel Max,

Ik zit zelf altijd recht voor de tv dus de kijkhoek zit wel goed..
De latency met deze toestellen zijn opvallend laag, in gamestand tot 10ms bijna.
Het is niet dat ik niks van de tv's begrijp. Maar simpel weg het verschil niet, Ik keek net op Rtings maar daar staat het 8070 model niet tussen. Echter wel de 8000. CB heeft alleen de 8000 en niet de 8070.

• Arjant2
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 18-06 09:18
@JoeyMeijer De 8070 is variant van de 8000. De 8070 heeft een zwarte voet en de 8000 een zilveren. Verder geen verschil. Binen de 8xxx serie zijn alle schermen hetzelfde alleen de verschillende kleuren hebben een ander nummer.

[Voor 30% gewijzigd door Arjant2 op 28-10-2018 17:10]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True