Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielC.
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-08-2022
Wat is je budget?
600 euro max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Een 3.5mm headphone jack (of een goede adapter van usb-c naar 3.5mm) is nodig. Daarnaast is camera en batterij belangrijk voor me. Ik ben betoverd geraakt door de wide angle camera van LG, die ook terug te vinden is in de Mate 20 (helaas veel te duur). Ik schiet graag op pro modus, maar ook de auto stand moet goede kwaliteit foto's leveren. Grote batterij is een grote plus. Ook zou ik graag een makkelijk manier hebben om het scherm te unlocken als het telefoon op mn bureau ligt. Fingerprintreader op de voorkant of double tap van LG bijvoorbeeld. Als laatste het formaat en edge. Ik wil geen Note of Mate 20 formaat en sowieso geen edge. Nu een Galaxy S7 in bezit met een prachtig scherm, maar de LCD schermen van tegenwoordig zijn ook prachtig

Ik heb de volgende telefoons op het oog (gehad):

LG G7 450 euro: heeft alles wat ik zoek, maar de camera is niet geweldig en de batterij is zeer matig

LG V30 430 euro: heeft ook alles wat ik zoek en een iets betere batterij dan de G7 maar nog steeds niet top. Ook veeeel slechte verhalen gelezen over het scherm en de front camera. Formaat is echter wel perfect en veel mooie video opties die ik graag heb

Huawei Mate 10 Pro 410 euro: geweldige batterij en mooi OLED scherm! De 2 camera's (zwart/wit en normaal) zijn beide erg goed, voornamelijk in Pro mode. Auto mode is vaak veel verscherping. Grootste minpunten zijn de software updates (veel onzekerheid over Android 9) en ook geen makkelijk manier om het scherm aan te krijgen als ie op bureau ligt. Ook de grootste telefoon van deze 4 en helaas geen stabilisatie op 4K video... erg jammer!

Huawei P20 Pro 650 euro: ook een fantastische batterij en mooi scherm. Extra camera met zoom is fijn, alleen helaas geen wide angle. Ook hier minpunten voor het scherm niet makkelijk aan krijgen en de prijs die hoger ligt. Daarnaast ook dezelfde camera quirks die de Mate 10 Pro ook heeft

Wellicht dat iemand nog een andere suggestie heeft voor me of zijn/haar ervaring kan delen over de bovenstaande telefoons?

[ Voor 6% gewijzigd door DanielC. op 28-10-2018 10:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:43
Als ik je verhaal zo lees is het ( zoals met veel dingen) het beste totaalpakket te kiezen.

Ik was lang dan van LG maar Hun update cyclus deed me altijd teleurstellen (duurt lang of komt niet).

Huawei ben ik geen fan van omdat EMUI nogal agressief de apps killed.

Overigens kun je (uit mijn hoofd gezegd) tap to wake inschakelen met Nova Launcher. Dat zou de minpunten voor je weghalen bij de Huawei telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielC.
soskes schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:44:
Als ik je verhaal zo lees is het ( zoals met veel dingen) het beste totaalpakket te kiezen.

Ik was lang dan van LG maar Hun update cyclus deed me altijd teleurstellen (duurt lang of komt niet).

Huawei ben ik geen fan van omdat EMUI nogal agressief de apps killed.

Overigens kun je (uit mijn hoofd gezegd) tap to wake inschakelen met Nova Launcher. Dat zou de minpunten voor je weghalen bij de Huawei telefoons.
Met Nova kan je alleen met double tap de vergrendelijk inschakelen, maar niet uitschakelen helaas. Nou heeft de P20 Pro wel de fingerprintscanner voorop zitten... dus die heeft mijn aandacht ondanks dat het de duurste is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:01

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

pricewatch: Sony Xperia XZ2 Compact Zwart
de accu is wat kleiner maar het toestel is smal en heeft lange accuduur.
SD845, bijna stock android en een prijsje van 468 euro geen 3,5mm maar dat heeft die p20 pro ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielC.
Ludwig005 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:17:
pricewatch: Sony Xperia XZ2 Compact Zwart
de accu is wat kleiner maar het toestel is smal en heeft lange accuduur.
SD845, bijna stock android en een prijsje van 468 euro geen 3,5mm maar dat heeft die p20 pro ook niet.

Mooi toestelletje maar het scherm is niet groter dan mn S7 en de batterij is kleiner dan alle andere. Daarnaast ook een enkele camera, zoek wel iets meer dan dat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:01

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

@DanielC. Je kunt ook de XZ2 premium pakken
In de video batterytest van tweakers ging de xz2 maar liefst 11 uur mee wat veel langer was dan de LG G7.
Die enkele camera kan net zo goed een heel goede camera zijn onderschat het niet maar ik zal verder zoeken.
pricewatch: Sony Xperia XZ2 Premium Zilver
Wow...

[ Voor 24% gewijzigd door Ludwig005 op 28-10-2018 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielC.
Ludwig005 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:38:
@DanielC. Je kunt ook de XZ2 premium pakken
In de video batterytest van tweakers ging de xz2 maar liefst 11 uur mee wat veel langer was dan de LG G7.
Die enkele camera kan net zo goed een heel goede camera zijn onderschat het niet maar ik zal verder zoeken.
pricewatch: Sony Xperia XZ2 Premium Zilver
Wow...
Die XZ2 heb ik zojuist ook naar gekeken toevallig! Mooi ding, maar wel erg groot door het prachtige 4K scherm

Ik kreeg zojuist een mail van Amazon.de dat ik de P20 Pro nu met 40 euro korting kon krijgen. Hij was daar al het goedkoopst (639), nu dus voor 599! Net binnen mn maximum budget.

Aangezien dat de telefoon was waar ik de meeste pluspunten uit haal (grote batterij, goede en diverse cameras, fingerprintreader voorop, mooi scherm, IP67.... ik mis enkel de 3.5mm jack aansluiting, maar ergens een concesie zat er zowel wel dik in) heb ik de knoop doorgehakt en besteld! Nog net op tijd voor mij trip naar Londen volgend weekend :)

Bedankt voor je suggesties!

[ Voor 5% gewijzigd door DanielC. op 28-10-2018 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
DanielC. schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:03:
[...]

Met Nova kan je alleen met double tap de vergrendelijk inschakelen, maar niet uitschakelen helaas. Nou heeft de P20 Pro wel de fingerprintscanner voorop zitten... dus die heeft mijn aandacht ondanks dat het de duurste is
Ook uitschakelen!

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/mQYsa0/Capture-2018-10-31-22-38-08.png

[ Voor 7% gewijzigd door beyazz06 op 31-10-2018 22:46 ]

Pagina: 1