Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Beeld valt weg en geluid gaat naar andere uitvoer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• graskonijntje
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 01-03 13:11
Hallo iedereen,

ik zit met een vreemd fenomeen.
Bij momenten, valt even het beeld uit en ik merk dat men geluidsuitvoer dan ook mee veranderd is.
Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn.

Het is het systeem van mijn vader waardoor de troubleshooting in kleine stukjes gebeurde.

Het begon met het vervangen van zijn moederbord, processor en geheugen. (Asrock B350 Pro 4, Ryzen 5 2600 en 2 x 8 GB corsair geheugen CMK16GX4M2A2400C14)
Ik heb toen geen herinstallatie gedaan omdat ik de indruk dat alles goed werkte. enkel toen men vader een filmpje renderde in pinnacle of premiere, viel het scherm even weg.
Ik heb toen een andere grafische kaart geplaatst (van een geforce 210 naar een GTX 1030) omdat ik dacht dat deze de boosdoener was.
toen ik toch z'n pc open had heb ik een andere geluidskaart gestoken omdat hij die nog tegoed had van me (Asus Xonar DGX)
Helaas was het probleem nog niet verholpen en merkte ik op dat het geluid van de Asus Xonar DGX naar het geluid van het scherm overschakelde.

Ik heb uiteindelijk toch windows herinstalleerd, maar een van de eerste win 10 versies installeren hierop bleek niet eenvoudig. gaf aan dat er verschillende drivers ontbraken, maar om deze te kunnen installeren moest windows voorzien zijn van de laatste update. maar deze bleef ook hangen op de nvidia driver van 2017. uiteindelijk er toch doorgeraakt na het zoeken van de PCI drivers.

Het probleem is echter nog niet verholpen.
Het systeem werkt, maar het beeld wordt vaak zwart (op beide schermen) en het geluid gaat nog steeds over naar een andere uitgang.

Iemand een idee of tips?
Alvast bedankt.

Alle reacties

• rdejongjr
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 00:31
Rotte hdmi/dp kabel?
Switchen tussen beeld en geluid output kan daar weleens op duiden..

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 22:38
Windows installeer je het beste met een Windows 10 installatie-USB. Deze maak je met de media creation tool.
Is het moederbord voorzien van de meest recente biosversie?
Welke monitoren en welke GT 1030?

• graskonijntje
Bedankt voor de reacties.

de 1030 is volgende https://azerty.nl/product...g-grafische-kaart-gt-1030
De schermen zijn een Acer (DVI aangesloten), en een Philips (HDMI aangesloten). voor de exacte types zal ik even moten gaan kijken.
Ik zal alleszins al eens een andere HDMI kabel testen.

bedankt voor de tips tot nu toe.

• graskonijntje
Ik heb even een andere HDMI-kabel getest maar helaas nog steeds problemen.
beeld valt even uit op beide schermen en het geluid gaat van de Xonar DGX naar het scherm Philips scherm.

schermen zijn trouwens een Philips PHL234ES en een Acer P226HQV

• Stronkie
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23-06 18:39

Stronkie

Where wind is Trouble

waarom gebruik je een externe geluidskaart . die dingen op het mainboard werken ook wel goed

• graskonijntje
Stronkie schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:56:
waarom gebruik je een externe geluidskaart . die dingen op het mainboard werken ook wel goed
Omdat het gebruik van zowel uitgangen aan de voorzijde als de achterzijde van de pc niet handig vond om toch een 5.1 te kunnen aansluiten.
en de kost van die Xonar DGX is niet zo hoog, maar geeft wel de nodige mogelijkheden.

• graskonijntje
Niemand nog een idee?

• Pixxel
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21:40
Ik begrijp dat je nu volledig leunt op de drivers die Microsoft in Windows 10 meeleverd. Ik heb in het verleden allerhande bijzondere problemen ervaren die uiteindelijk daardoor ontstaan bleken. Wat je dus zou kunnen proberen de drivers van het moederbord los te downloaden en te installeren.

Daarnaast: je hebt relatoef veel nieuwe hardware in een oudere pc ingebouwd. Wat voor voeding staat erin? Een issue daarmee zou ervoor kunnen zorgen dat de pcie slotjes waar je videokaart en geluidskaart in zitten even weg vallen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True