Sommige toetsen op laptop toetsenbord werken niet bij boot

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb een probleem met een HP Envy x360 15-aq000nb. Er zijn sommige toetsen op het toetsenbord (steeds dezelfde) die niet werken bij het opstarten van de laptop. Na enkele tientallen minuten werken alle toetsen terug. Het probleem is over de laatste maanden erger geworden (steeds meer toetsen werken langer niet). Externe USB-toetsenborden werken steeds.

Eerst dacht ik aan een software probleem en heb ik alle drivers en de BIOS geupdate. Onlangs kwam ik op het idee om te zien of het probleem zich ook stelde in een Kali-live omgeving. De toetsen werkten niet in Kali en niet in de BIOS.

Iemand al gelijkaardige problemen gehad ? De laptop is net ouder als 2 jaar dus jammer genoeg geen garantie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Hoeveel toetsen zijn het? En welke? (Functie toetsen,qwerty toetsen,numlock) zit er een patroon in?

[ Voor 13% gewijzigd door HKLM_ op 27-10-2018 23:55 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-05 20:22

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Misschien je toetsenbord vervangen/laten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Als het hardware zou blijken ben ik niet jaloers op je. Het zou verboden moeten worden een toetsenbord zo diep in een laptop te verbergen: YouTube: Keyboard replacement HP Envy 15 J Series
Zou ik persoonlijk in elk geval niet zelf aan beginnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Veng7 op 28-10-2018 12:46 ]

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Is volgens mij een hardware / firmware probleem omdat het ook in de BIOS voorkomt.
Toetsenbord vervangen was ik ook van plan tot ik zag dat het 250+ euro koste voor een nieuw toetsenbord. Of kent iemand een goede Chinese website met goedkope laptop toetsenborden ?

Het zijn altijd dezelfde toetsen die lastig doen. Er is wel geen patroon in te maken een aantal van de eerste rij een aantal van de tweede, een nummer op de numpad. Op zijn minst zijn de slechte toetsen consistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:39
Kan het toetsenbord zijn of de embedded controller in de laptop die tussen het toetsenbord en de rest van de hardware zit. Firmware al bijgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Ik heb de BIOS geupdate, ik zou niet weten hoe ik de specifieke toetsenbord firmware kan updaten.

[ Voor 24% gewijzigd door Nactive op 28-10-2018 18:04 ]

Pagina: 1