Dual monitor probleem (slechts 1 beeldkaart werkt)

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik heb Windows 2000 en wou eens experimenteren met een 2de beeldkaartje in de computer. Nu dat schijnt toch niet zo simpel te zijn :)

Het probleem: de primaire beeldkaart (GeForce 2) werkt probleemloos, net als voordien, maar de extra beeldkaart die ik er in heb gestoken wil niets doen.

Ik heb al een oude PCI Cirrus Logic 5446 en 3dfx Voodoo Rush geprobeerd - natuurlijk met de bijhorende Windows 2000 drivers (de kaartjes afzonderlijk werken in een Win 2000 bak zonder problemen), maar niets wil werken... Het beeld op de 2de monitor blijft zwart.

Als ik in de Device Manager ga kijken dan staat er een uitroeptekentje bij de secundaire beeldkaart met als uitleg "This device cannot start. (Code 10)".

Wat kan het mogelijke probleem zijn?

Mijn systeem:
- Asus CUSL2
- P3 1000
- 384 MB
- Asus V7700 GeForce 2
- Cirrus Logic 5446 of 3dfx Voodoo Rush (zit in een 'niet-IRQ-shared' slot)

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Er zijn maar een beperkt aantal kaarten die je als secundaire kunt gebruiken in win2k, ik heb zelf al geexperimenteerd met verschillende S3 en ATi-kaarten welke onder win98 perfect multimonitor kunnen, maar onder 2000 blijkbaar niet. Ik heb nu een diamond stealth III-S530 PCI en die werkt wel. Ook een voodoo3-2000 zou moeten werken.

Andere oplossing is om de PCI kaart als primaire te gebruiken en de AGP als secundaire (instellen in BIOS, boot from PCI first of zoiets). Je kunt dan in windows 2000 instellen welke je als primaire wilt gebruiken. Het enige nadeel is dan dat het opstarten van win2k en het BIOS enzo op je secundaire scherm komt.

PS Als je de search had gebruikt had je hier al voldoende over kunnen vinden...

Systeemspecs
PV Installatie

Verwijderd

1) S3 kaart gebruiken
2) nieuwste drivers vinden (als dat je lukt)
3) dat ding ook aanzetten bij display properties!

Verwijderd

VOZ heeft helemaal gelijk. Ik heb het ook wel eens geprobeerd met 1 primaire AGP kaart en een simpele Sis PCI 8 MB kaart, dit lukte niet (ook: this device cannot start). Nu heb ik een G450 Dualhead, dus geen problemen meer.

Succes

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Voz heeft nog meer gelijk, hier werkte het ook niet als ik de AGP als eerste gebruikte, maar toen ik PCI als eerste instelde geen problemen meer. Nu met Hercules Prophet 45000 en Diamond Stealth III S530. Maar daarvoor ook met Matrox Marvel G400TV en een oude Hercules Dynamite/128

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Wat onder W2K in ieder geval wél werkt is een MX400 PCI kaart naast een G400DH AGP. Niet dat het veel zin heeft omdat de G400 al DualHead is en m'n MX400 Twinview (heb nu in totaal 4 VGA aansluitingen) maar het werkt prima, zelfs met de PCI kaart in PCI slot 1.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 08:16
Ik kan geen drivers voor Windows 2000 vinden, heeft iemand die?? voor de Cirrus Logic 5446?

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Wat ook wel eens het probleem kan oplossen is je beeldresolutie zo instellen zodat beide monitoren deze aankunnen. :?

Dit was bij dus het probleem. mijn 15" kon 1024x768 aan, tijdelijke 14" ging niet verder dan 800x600.

Op de een of andere weirde reden moest ik dus de resolutie naar beneden gooien. :r

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 22:58 schreef speedener het volgende:
Ik kan geen drivers voor Windows 2000 vinden, heeft iemand die?? voor de Cirrus Logic 5446?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/204235#drivers
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.