Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Goede oordopjes na 4 jaar stuk, weet echt niet wat ik moet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BremFM
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 20-05 12:32
Goedeavond,

Ik heb de afgelopen 4 jaar Razer Hammerhead oordopjes gebruikt. Deze bevielen mij heel erg, ook omdat ik van een goede bass houd.

Nu zijn deze echter gesneuveld, en tegelijkertijd heb ik een nieuwe telefoon (Mi 8) zonder 3.5mm jack.

Ik lees van alles over bluetooth oortjes, aptx zou goede geluidskwaliteit moeten garanderen etc, maar ik kom er niet uit wat nou allemaal marketing is en wat niet. Mijn telefoon heeft trouwens bluetooth 5.

Ik wil voor rond de 100€ goede oordopjes hebben, dus helder geluid met een diepe bass. In hoeverre betaal je meer voor bluetooth? Ik kan natuurlijk ook gewoon de meegeleverde dongle gebruiken, of oortjes halen met een USB c uitgang. In mijn buurt is helaas geen enkele winkel die (kwaliteits)dopjes verkoopt, dus ik kan alleen bestellen. Ik kan natuurlijk retourneren, maar dit wil ik eigenlijk niet vaker dan één keer doen. Daarnaast is m'n enige vereiste dat ze niet zo'n gek dingetje hebben dat boven je oor zit (sport oordopjes)

Ik heb zelf al de Hammerhead Pro gevonden, die heeft ook een USB C uitgang. Ik denk alleen (had ik ook bij m'n vorige Razer dopjes) dat je daar heel veel voor het merk betaald. Daarnaast leken deze mij wel wat: Audio-Technica ATH-ANC33iS maar ik kan niet veel vinden over de bass hiervan.

Iemand die mij advies kan geven? Nooit geweten dat er zo ontzettend veel verschillende oordopjes waren. Ik wil gewoon mooi geluid.

Groetjes,
Bram

Alle reacties

• migchiell
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18-06 15:06
Ik heb zelf de Jaybird X3, kostten 130 euro (zie ze nu voor 115) maar ik ben er erg tevreden over. Geluid is voor mij goed, via de app kun je het geluid instellen met een equalizer, er zijn ook verschillende presets beschikbaar. Zitten lekker in je oor, sluiten goed af en blijven goed in je oor zitten.

Zeker bij wandelen, fietsen of wandelen is draadloos echt heel fijn en zou ik nooit meer een snoertje willen.

Wat bedoel je met zo'n dingetje dat op je oor zit? De Jaybirds hebben zo'n vleugeltje dat in je oorschelp zit, dit zit prettig maar je kunt de vleugeltjes er ook af halen.

[Voor 17% gewijzigd door migchiell op 27-10-2018 23:42]

• Grifoendor
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 08:57
Na een snelle search op Google heb je misschien wat aan deze site?

https://www.bassheadspeakers.com/best-bluetooth-earbuds/

Schrijven reviews over bluetooth in-ears met goede bass.

• BremFM
migchiell schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:41:
Ik heb zelf de Jaybird X3, kostten 130 euro (zie ze nu voor 115) maar ik ben er erg tevreden over. Geluid is voor mij goed, via de app kun je het geluid instellen met een equalizer, er zijn ook verschillende presets beschikbaar. Zitten lekker in je oor, sluiten goed af en blijven goed in je oor zitten.

Zeker bij wandelen, fietsen of wandelen is draadloos echt heel fijn en zou ik nooit meer een snoertje willen.

Wat bedoel je met zo'n dingetje dat op je oor zit? De Jaybirds hebben zo'n vleugeltje dat in je oorschelp zit, dit zit prettig maar je kunt de vleugeltjes er ook af halen.
Dr jaybird x4 is ook al uit zo te zien. Er staat alleen wel bij dat de oordopjes niet zo geschikt zijn voor brildragers, en dat ben ik.

• dudee
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 12:41
Ik zou zelf gaan voor iets als shure se215, kost 100 euro en de kabeltjes kan je via aliexpress voor zo'n 8 euro bestellen dus als je zoals mij last hebt van kabel breuk. Dit is de oplossing.

Top oordopjes, ik gebruik ze al dagelijks zo'n 3 jaar. (zelfs in een omgeving met veel metaalstof en olie). Ze hebben een goeie bas en het geluid valt goed te customizen op m'n mi 2s via de equalizer.

Ze zitten lekker voor lange periodes en bewegen niet met de schuim tips, ook kan je er prima mee liggen.

Dit zijn dus geen Bluetooth oordopjes maar ik ben nog geen Bluetooth dopjes tegen gekomen die je werkelijk de hele dag kan gebruiken.

[Voor 7% gewijzigd door dudee op 28-10-2018 08:33]

• TBTL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17-06 22:27
BremFM schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:55:
Daarnaast leken deze mij wel wat: Audio-Technica ATH-ANC33iS maar ik kan niet veel vinden over de bass hiervan.
Die hebben niet zoveel bas, zie https://www.rtings.com/headphones/1-2/graph#284/2031 Op die website staan overigens meer metingen en reviews, inclusief draagcomfort, accuduur, of ze veel bas hebben enz.

Waar gebruik je de oordopjes voor? Moeten ze zoveel mogelijk isoleren of wil je juist je omgeving kunnen horen? Is vertraging een probleem?

[Voor 5% gewijzigd door TBTL op 28-10-2018 08:49]

• BremFM
TBTL schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 08:48:
[...]

Die hebben niet zoveel bas, zie https://www.rtings.com/headphones/1-2/graph#284/2031 Op die website staan overigens meer metingen en reviews, inclusief draagcomfort, accuduur, of ze veel bas hebben enz.

Waar gebruik je de oordopjes voor? Moeten ze zoveel mogelijk isoleren of wil je juist je omgeving kunnen horen? Is vertraging een probleem?
Muziek luisteren. M'n omgeving hoeft niet helemaal hoorbaar te zijn, maar aangezien ik ze ook op de fiets gebruik is het wel handig als ik wat hoor. Vertraging maakt niks uit denk ik.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Persoonlijk zou ik voor willekeurig welke BT dopjes met noise cancelling gaan. Die bas zou ik niet eens naar kijken. Waarom niet: simpel, omdat je ook gewoon een equalizer app kunt installeren en de zaak bij kunt regelen. Ik gebruik jetAudio player en daar regel je echt vanalles mee bij. Weet alleen ff niet of ie spotify doet. Maar weet wel dat ie dingen uit mijn simpele Denon dopjes wist te halen waarvan ik niet verwacht had dat het er in zou zitten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 13:35
Ik zou niet weten waarom de Jaybird X3 niet voor brildragers geschikt is. Ik heb ze ook en het zijn top oordopjes. Via de shops uit Hongkong ook voor flink minder te krijgen trouwens.

• TBTL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17-06 22:27
Op de fiets is noise cancelling niet zo handig, met gewone dopjes heb je al te veel isolatie om het verkeer goed te horen. Idem voor goed afsluitende dopjes als de Jaybirds.

• Sanderp
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 13:07
BremFM schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 00:48:
[...]

Dr jaybird x4 is ook al uit zo te zien. Er staat alleen wel bij dat de oordopjes niet zo geschikt zijn voor brildragers, en dat ben ik.
Ik heb de Jaybird freedoms, gebruik de ear fins, en zit perfect met mijn bril op. Ook tijdens sporten.

• Kevinns
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 17-06 21:56
dudee schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 08:31:
Dit zijn dus geen Bluetooth oordopjes maar ik ben nog geen Bluetooth dopjes tegen gekomen die je werkelijk de hele dag kan gebruiken.
Je kan de SE215 ook in BT-uitvoering krijgen voor zo’n €130: product: Shure SE215-BT1 Wireless

• ShellGhost
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16-06 17:18
Ik heb deze nu een tijdje en ze bevallen zeer goed: https://miiego.nl/product/m1/

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod WG

Seal with it!

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Schopje die kant uit dus :).

AUD -> CEA

Tweefactorauthenticatie Verklein de kans dat iemand toegang krijgt tot jouw gegevens, meeleest in dm’s of, in het ergste geval, medetweakers kan oplichten via V&A. Schakel het nu in

• BremFM
Op Dennisdeal is er nu voor een hele schappelijke prijs Beats Solo 3 te koop, en Bose Soundsport Free. Klinkt bijna te goed om waar te zijn; iemand ervaring met deze site? Zijn dit na-maak producten of het echte? In het geval dat het echt is, welke van de 2 is beter?

• AMD1800
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 11:48
iBasso IT01 lees ik veel goeds over. Kost 98 euro.

• nldls
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11:03
Ik heb recent de dopjes van Beyer Dynamics gekocht. Is een merk van mics en speakers. Bevallen mij erg goed. Gekozen na veel onderzoek naar goed en betaalbare dopjes. Ik zou ze best adviseren. Het is overigen geen heel duur setje maar wel erg fijn.

Is wel een 3.5 mm jack aansluiting met mic.

• Max-Imus
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 18-06 22:56
ik kan garant staan voor deze, hebben voor oordopjes (die normaal best wel slecht klinken tov hoofdtelefoons en luidsprekers) een enorm helder geluid. Bas is goed, al zou ik daar niet teveel waarde aan hechten, aangezien oortjes enorm gaan vervormen als ze veel nadruk op de bas moeten leggen
https://www.hifiklubben.n...s-2-in-ear-hoofdtelefoon/

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 14:14
De Shure SE215 kan ik zeker aanraden. Kabel makkelijk (goedkoop) te vervangen en het geluid is erg zuiver te noemen, alleen bass is wel wat minder aanwezig.

Mijn website

• SjoerdV nl
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:25

SjoerdV nl

Be the change.

Fwiw, Sennheiser heeft een prima garantiebeleid.

• L0we
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 07:09
Is batterijduur belangrijk voor je? Om die reden heb ik gekozen voor de LG HBS-810. Net een iets ander model, maar bevalt me heel prima. Zeker omdat je hiermee de mogelijkheid hebt om 1 dopje in te hebben, zonder dat je last hebt dat het gewicht van de kabel hem eruit trekt

• BremFM
Genoeg adviezen gehad, ik ga ze nu allemaal googlen en reviews erover lezen etc.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True