Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

kan ik er nog wel mee door met i3 4150K in 2018/19

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views

Vraag

• nielsms6
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 17-08-2019
Mijn vraag
kan ik er nog wel mee door met i3 processor ik gebruik momenteel een i3-4150 is het tijd voor een nieuwe???

Relevante software en hardware die ik gebruik
samen met gtx 1050 TI is het wel gewoon goede gaming kwaliteit maar als er een betere cpu in zit is het nog wel beter

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
Ik zou even wat benchmarks opsnorren van bestaande games en kijken of jouw CPU daar nog aan voldoet. Er zijn meer en meer games die gebruik maken van meer dan 2 cores om bepaalde berekeningen snel zat uit te voeren en daarbij dus ook de GPU voldoende snel aan te sturen.

Verder zit je ook "meteen" aan je beperking van DDR3 vast; op zich niet heel erg maar als je ziet wat de verschillen in bandbreedte zijn tussen DDR3-1600 en DDR-3000, kan je je ook voorstellen dat het ook helpt om bepaalde games / berekeningen soepeler te laten verlopen.

En als laatste heb je ook nog sites of FAQ's met de "system requirements" van games; een Intel 4xxx serie begint bij sommige game-publishers wel als ondergrens te komen de laatste tijd dus allicht even bedenken om in de loop van 2019 toch budget te reserveren voor "de nieuwste games" en dus een upgrade of vervanging van je PC.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 20:21

Fiber

Beaches are for storming.

Een i3 kan echt niet meer in deze tijd. Ik zou minstens een recente i7 kopen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11-05 13:52
nielsms6 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:24:
Mijn vraag
kan ik er nog wel mee door met i3 processor ik gebruik momenteel een i3-4150 is het tijd voor een nieuwe???

Relevante software en hardware die ik gebruik
samen met gtx 1050 TI is het wel gewoon goede gaming kwaliteit maar als er een betere cpu in zit is het nog wel beter
Dat ligt er heel sterk aan welke games je speelt😊

Voor de huidige A titels zeg maar is de cpu simpelweg te licht.
In dat geval een goed moment voor een upgrade🙂.

[Voor 11% gewijzigd door freaky35 op 27-10-2018 22:54]

• nielsms6
ik speel fortnite maar met een gtx 1050 TI lukt zon spel wel maar 1 tantje hoger wordt hem denk ik niet

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:22
nielsms6 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:05:
ik speel fortnite maar met een gtx 1050 TI lukt zon spel wel maar 1 tantje hoger wordt hem denk ik niet
Dat kan je zelf bepalen, natuurlijk. Sowieso ligt het eraan wat je eisen zijn maar kijk gewoon wat er op 100% draait bij een tandje hoger.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
nielsms6 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:05:
Had je al benchmarks opgezocht? Of YouTube-impressies van mensen met dezelfde CPU maar dan wel met de nieuwere GPU?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• nielsms6
ik zal ff kijken op youtube

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move PMG -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True