Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vraag opdracht Python opgave

Pagina: 1
Acties:
  • 540 views

Onderwerpen

Vraag

• Bossie30
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 13-02-2019
Mijn vraag
Hallo,

Ik ben bezig met het leren van de programmeertaal Python en ik moet een opgave maken.
De opdracht is dat je met de modulo operator kunt testen of een getal even of oneven is.
Het begin van de code is

from pcinput import getInteger
x = input ( getInteger( 'Noem een heel getal : '))

Daar komt dan dus een getal uit, maar hoe test je met de % of het getal even of oneven is ?
Voor velen mischien een makkie, maar ik heb er lang over ziiten nadenken , maar ik weet het niet. :?

Alvast bedankt voor het antwoord. ...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:45

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als 50% geen integer oplevert, is het een oneven getal?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Bossie30
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 13-02-2019
Het punt is dat ik wel snap wat er bedoelt word, maar ik weet even niet hoe je het als code schrijft.

• jugger naut
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:50
If x % 2 == 0 ..... Helpt dat? ;)

Overigens kan je dit met een Google Search zeer eenvoudig vinden.

[Voor 51% gewijzigd door jugger naut op 27-10-2018 22:18]

• EddoH
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Een even getal is een getal dat zonder rest te delen is door 2. De modulo operator geeft je juist het resterende deel van een deling. Je moet dus controleren of integer % 2 een rest geeft.

• Montaner
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 16:42
Bossie30 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:10:

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Waarom probeer of zoek je niets zelf? Man man man...

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:45

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bossie30 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:16:
Het punt is dat ik wel snap wat er bedoelt word, maar ik weet even niet hoe je het als code schrijft.
Hint: even en oneven zijn geen Google termen... Ik denk dat je met "python odd numbers" aanzienlijk verder komt.

Andersom; en misschien een minder mooie code voor jezelf. Als je een willekeurig getal als input neemt en dan netjes deelt door twee, dan kan je toch controleren of het eindresultaat een wel/geen punt/komma bevat?

Allicht, maar dat helpt ook met volgende bewerkingen; zoek even de verschillen op voor Python tussen int, float, complex & long :)

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:13

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Huiswerk is om van te leren, om zelf uit te zoeken. Niet dat wij het voorkauwen. Er zijn hier al voldoende antwoorden en hints gegeven, daar moet het vast wel mee lukken.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True