Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe TV problemen afspelen video's gopro

Pagina: 1
Acties:

• Ps.andeweg
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 27-04 21:31
Beste,

Ik heb een probleempje.

Ik speel een 1080p 60fps filmpje prima af op een oude full hd tv met 100hz via mijn laptop.

Als ik hem op mijn nieuwe 4k 50hz tv afspeel hapert het beeld via mijn laptop.

Iemand een idee hoe dit kan? Ik heb juist de tv aangeschaft om 4k filmpjes van de nieuwe Gopro af te kunnen spelen.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
Omdat je laptop het niet kan decoderen of doorgeven?

Welke laptop heb je? Welke CPU zit erin? Welke videokaart? Welke output & kabel gebruik je?

/edit: kruistest uitvoeren; filmpje direct op TV afspelenn via USB? Of misschien zelfs de GoPro direct aansluiten op de TV?

[Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 27-10-2018 22:06]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ps.andeweg
HP pro book i5 uit dit jaar.

Maar ik begrijp niet waarom die het op de laptop zelf en oude tv wel doet en op de nieuwe tv hapert.

Heeft het niks met het aantal hertz op de tv te maken?

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
Goed, dat zegt nog weinig maar de eerste ProBook 430G5 die ik opzoek, heeft maar HDMI 1.4b en die kan maximaal 2160p60 uitvoeren bij subsampling 4:2:0.
Maar ik begrijp niet waarom die het op de laptop zelf en oude tv wel doet en op de nieuwe tv hapert.
De oude en nieuwe TV schelen een factor 4 aan pixels; ik kan me zomaar voorstellen dat het "nogal wiedes" is dat je er niet zomaar vanuit kan gaan dat elke PC maar vloeiend 4x zoveel pixels eruit weet te gooien.
Heeft het niks met het aantal hertz op de tv te maken?
Of wel; als jij 2160p60 filmpjes opneemt en dan afspeelt op een panel wat maar 2160p50 aan kan, mis je dus 10 frames per seconde en dat kan je als "haperen" ervaren.

We hebben echt meer info nodig; het is nu een beetje gissen waar het aan ligt maar zoals je ziet, zijn er zat factoren die "vanzelfsprekend" verklaren dat het inderdaad niet werkt zoals je verwacht.

In mijn vorige post hintte ik ook nog om te kijken of je je filmpjes op een andere manier op de TV kan afspelen; dan kunnen we wel/niet uitsluiten dat het aan de TV ligt of dus wel/niet aan de laptop of wel/niet aan je kabel.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ps.andeweg
Ik zal morgen even meer info verstrekken.

Filmpjes op YouTube in 60fps lopen wel vloeiend.

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
MAX3400 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:20:

In mijn vorige post hintte ik ook nog om te kijken of je je filmpjes op een andere manier op de TV kan afspelen; dan kunnen we wel/niet uitsluiten dat het aan de TV ligt of dus wel/niet aan de laptop of wel/niet aan je kabel.
Dit moet je eerst doen, zodat je het probleem kan verkleinen naar 1 apparaat.
Straks zit je dagen met je laptop/software/drivers te kloten terwijl het aan een instelling op je nieuwe TV ligt.

Misery and hate will kill us all.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True