Toon posts:

Problemen met ethernet verbinding uit muurdoos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• habooww
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-09-2022
Beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn ethernet aansluiting van de muurdoos.
Het huis dat ik woon is nog geen 10 jaar oud.
Sluit ik mijn laptop met de muurdoos, werkt deze zonder problemen. 10mbps upload /90-100mbps downoad.
Wil ik mijn PS4, Smart TV of Android Box aansluiten werkt deze gewoon niet. Dus m.a.w. ik kan enkel mijn laptop mee verbinden.
Maar, sluit ik eerst een switch ertussen en via switch dan mijn PS4, TV.... dan heb ik wel internet. Maar deze verbinding is niet stabiel. Uploadsnelheid is altijd 10mbps, maar de downloadsnelheid zakt steeds na een paar uur naar onder de 10mbps. Om terug hoge snelheden te behalen moet ik of de switch of modem herstarten en dan heb ik weer max 1 dag hoge snelheid.
Ook als ik mijn laptop achter de switch aansluit, heb ik lage snelheden.

Wat heb ik al geprobeerd?
1. Verschillende soorten kabels heb ik geprobeerd met alle soorten categoriën.
2. De switch heb ik rechtstreeks aan mijn modem aangesloten (dus bypass muurdoosverbinding) en dan mijn laptop erachter, werkt zonder problemen.
3. Alle toestellen afgekoppeld, switch aangesloten op de muurdoos en daarachter of enkel laptop of enkel tv, eerst snel dan terug lage snelheid.

Wat ik niet begrijp?
1. Als het probleem zich in de kabel bevindt in de muur of de muurdoos, waarom kan ik mijn laptop dan mee verbinden en zonder problemen internetten?
2. Waarom moet ik persé een switch aansluiten voor mijn TV of PS4 en kan ik ze niet rechtstreeks aan de muurdoos aansluiten?
3. Waarom heb ik eerst hoge snelheden en na een paar uur max 10mbps?
4. Als het aan de switch ligt, waarom heb ik geen problemen als ik ze rechtstreeks op de modem aansluit?

Ik snap het niet meer.. Kunnen jullie mij mss helpen?

Alvast bedankt voor jullie tijd..

Ps. Wifi werkt zonder problemen.

Alle reacties

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:21
Lijkt me een brakke kabel in de muur. Ken je iemand met een kabeltester? Anders een nieuwe kabel trekken.

Of heb je misschien een lange losse kabel waarmee je kan testen vanuit de zelfde poort op je router?

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zou mij niks verbazen als je kabel niet goed gepatcht is. Maak eens foto's van hoe de aders aan beide kanten van de kabel op de dozen aangesloten zijn.

[Voor 12% gewijzigd door TommyboyNL op 27-10-2018 21:50]

• Gero71
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Is je modem ook router?

Het verhaal kan namelijk ook nog een andere kant op, dat je modem geen router is en wat jij "switch" noemt een router is. Dan krijgen 'nieuwe' apparaten die je rechtstreeks aansluit (PS4 en TV) niet meteen een IP, waarschijnlijk pas na een tijdje of als je de modem herstart.

Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen zolang bovenstaande vraag nog staat.

Misery and hate will kill us all.

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-06 21:48
Of mss een crosscable?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-06 11:53
Wat voor merk en type switch en zit er ook een uplink poort op?

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:39
Gewoon een hele gare kabel aansluiting.
Ofwel CCA gebruikt ofwel het meest waarschijnlijk een soepele kabel afgemonteerd op een LSA (= wandcontactdoos connectie)
.
Dat maakt heel slecht contact en degradeert op den duur door corrosie er is namelijk geen koude las gemaakt zoals dat gebeurd als een stugge kabel in een LSA geprikt wordt.

Afhankelijk van de power die de devices kunnen leveren werkt het dan nog wel een beetje maar met heel veel errors en retries die je zo niet ziet maar de snelheid doen afnemen.

[Voor 22% gewijzigd door Ben(V) op 28-10-2018 10:01]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• habooww
Bedankt voor jullie antwoorden allemaal.

Heb beide kanten gecontroleerd op de kleurcodes en heb gemerkt dat aan de uiteinde van bij de modem de kleurcode :
Oranje wit
Oranje
Groen wit
Blauw
Blauw wit
Groen
Bruin wit
Bruin

En aan de muurdoos de kleurcode:
Oranje
Oranje wit
Groen wit
Blauw wit
Groen
Blauw
Bruin
Bruin wit

Heb ook foto's online gezet zodat jullie ook kunnen zien wat voor rare aansluiting is gebeurd door de elektriciën.

https://ibb.co/dtUDrV
https://ibb.co/jD7zWV

Volgens mij is dit geen straight of crosscable maar een aparte ansluiting..

Welke kant zou ik best vervangen?

• drie van acht
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Pak bijvoorbeeld de TIA/EIA-568 pagina op wikipedia erbij. Je hebt de plug van de andere kant dan de gebruikelijke gefotografeerd, maar je beschrijving komt overeen met de "B" layout (die je hebben wil).

Op WCDs moet je de volgorde zoals aangegeven aanhouden, die wel eens wil verschillen van de volgorde op de plug. Ook hier: Het rijtje met de "B" is waar je naar moet kijken. In dit geval lijken groen en blauw omgewisseld. Loshalen en opnieuw doen? Wat is dat voor constructie, iets dat je moet knijpen?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:10
Als je de connector van de muurdoos bekijkt dan zie je bij B de juiste volgorde, zo te zien zijn blauw en groen verwisseld.

• habooww
Ik denk ook dat dit probleem zal verholpen worden door blauw en groen om te wisselen. Ik heb deze proberen eruit te halen, maar is me niet gelukt. Dus ik zal het knippen en zelf nieuwe opsteken. Als ik dit heb gedaan, ga ik jullie laten weten of dit gelukt is of niet. Bedankt iedereen!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:09
@habooww Die connector kan wel los. Eerst de gehele connector uit de draagring halen en dan het transparante deel naar boven toe eraf halen. Aan de voorkant zit een sleufje waar je voorzichtig kunt wrikken met een klein plat schroevendraaiertje.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
habooww schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:36:

Beide kanten gecontroleerd op de kleurcodes en heb gemerkt dat aan de uiteinde van bij de modem de kleurcode :
Oranje wit
Oranje
Groen wit
Blauw
Blauw wit
Groen
Bruin wit
Bruin

En aan de muurdoos de kleurcode:
Oranje
Oranje wit
Groen wit
Blauw wit
Groen
Blauw
Bruin
Bruin wit
habooww schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:36:
Welke kant zou ik best vervangen?
De muurdoos... Daar zijn draden niet op de juiste volgorde gedaan. Beide connectoren moeten gelijk zijn, met het lipje naar beneden en de kabel naar je toe. Je krijgt dan de kleurcode die je aan de kant van het modem hebt.

Oranje/wit - Oranje
Groen/wit - blauw
Blauw/wit - groen
Bruin/wit - bruin

T568B:

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:09
sypie schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:17:
[...]

[...]
De muurdoos... Daar zijn draden niet op de juiste volgorde gedaan. Beide connectoren moeten gelijk zijn, met het lipje naar beneden en de kabel naar je toe. Je krijgt dan de kleurcode die je aan de kant van het modem hebt.

Oranje/wit - Oranje
Groen/wit - blauw
Blauw/wit - groen
Bruin/wit - bruin
Bij de muurdoos moet je uiteraard de volgorde volgen zoals die aangegeven staat... Dus Oranje, Oranje-Wit, Groen-Wit, Blauw-Wit, Blauw, Groen, Bruin, Bruin-Wit.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee