Toon posts:

[iPhone5s] Display veranderd continu van kleur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lucy_in_the_sky
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-10-2018
Mijn vraag

Vandaag viel mijn telefoon van een lage afstand op de vloer. Zonder geweld, het zal een afstand van 50 cm geweest zijn en de tegels zijn van kunstof. Er zal een klein steentje gelegen hebben want mijn beeldscherm was meteen volledig versplinterd.

Relevante software en hardware die ik gebruik, de gebruikelijke apple software.

Ik heb meteen actie ondernomen en heb mijn scherm laten vervangen.
De reparatie was snel gefixt.
Echter lijkt het alsof de medewerker hard op mijn scherm gedrukt heeft.
Wanneer ik mijn telefoon uit en dan weer aan zet. Dan zie ik een groot vlak met kleurverschil wanneer het witte opstartscherm met het apple logo zie.

Het is nu 5 uur later dan de reparatie plaats vond. En wat schets mijn verbazing. Mijn scherm veranderd af en toe van kleur.
De gebruikelijke heldere kleuren vervagen compleet. En een paar minuten later is het weer zoals het hoort te zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Of kennis van de status, wat eraan mankeert?
Want ik vraag me af of dit nog bijtrekt of verergerd.

Ook vraag ik me af of ik de reparateur hier verantwoordelijk voor kan houden en wat mijn rechten zijn omtrent een vergoeding als dit niet bijtrekt.

Ik heb gelukkig de bon nog van de winkel. Maar ik heb geen formulieren hoeven te ondertekenen.

Hoor het graag van jullie!

Beste antwoord (via Lucy_in_the_sky op 27-10-2018 22:06)

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 19:04

SuBBaSS

-has Ryzen

Hackus schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 21:49:
[...]

Nee, waarschijnlijk cheap ass scherm waar je weer mee terug moet. hoop niet dat je veel hebt betaald en touch-id het wel doet. vaak is het een kant en klaar scherm met cheap camera etc al gemonteerd. waar je 9 van de 10x ook ghost bellen mee krijgt omdat je proximity sensor niet goed is etc etc
En dan waarschijnlijk ook niet eens getest (of erger nog: wel getest maar 'goed' bevonden omdat het niet beter kan vanwege de kwaliteit van dat brolscherm).
Enige advies is idd. om weer terug te gaan (en te hopen dat je niet precies zo'n zelfde scherm krijgt/ het om een 'maandagmorgenmodel' ging).

Daarbij in de toekomst bedenken dat je na dit soort reparaties 'op de hoek' erna niet meer bij apple hoeft aan te kloppen voor reparaties.
Zodra die zien dat een 3rd party scherm in zit krijg je hem ongefixed weer terug...

Alle reacties

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat wil je precies horen?

Gewoon teruggaan naar de winkel en vragen om reparatie. Dit hoort uiteraard niet, spreekt toch voor zich.

• Lucy_in_the_sky
Het antwoord waar ik voornamelijk naar zoek is, trekt het bij?

Ik merk dat het beeld het afgelopen uur niet meer veranderd is van kleur.
Vroeg me dus af of de geïnsinueerde druk (naar mijn mening) van de medewerker op het beeldscherm verantwoordelijk is voor dit gevolg.
En of het beeldscherm weer vanzelf bijtrekt van deze druk of dat de schade blijvend is.

Ik zal het nog 1 dag aanzien en anders terug naar de winkel gaan.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lucy_in_the_sky schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 21:40:
Het antwoord waar ik voornamelijk naar zoek is, trekt het bij?

Ik merk dat het beeld het afgelopen uur niet meer veranderd is van kleur.
Vroeg me dus af of de geïnsinueerde druk (naar mijn mening) van de medewerker op het beeldscherm verantwoordelijk is voor dit gevolg.
En of het beeldscherm weer vanzelf bijtrekt van deze druk of dat de schade blijvend is.

Ik zal het nog 1 dag aanzien en anders terug naar de winkel gaan.
Nee, waarschijnlijk cheap ass scherm waar je weer mee terug moet. hoop niet dat je veel hebt betaald en touch-id het wel doet. vaak is het een kant en klaar scherm met cheap camera etc al gemonteerd. waar je 9 van de 10x ook ghost bellen mee krijgt omdat je proximity sensor niet goed is etc etc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 19:04

SuBBaSS

-has Ryzen

Hackus schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 21:49:
[...]

En dan waarschijnlijk ook niet eens getest (of erger nog: wel getest maar 'goed' bevonden omdat het niet beter kan vanwege de kwaliteit van dat brolscherm).
Enige advies is idd. om weer terug te gaan (en te hopen dat je niet precies zo'n zelfde scherm krijgt/ het om een 'maandagmorgenmodel' ging).

Daarbij in de toekomst bedenken dat je na dit soort reparaties 'op de hoek' erna niet meer bij apple hoeft aan te kloppen voor reparaties.
Zodra die zien dat een 3rd party scherm in zit krijg je hem ongefixed weer terug...

• Lucy_in_the_sky
Thanks, hier kan ik wat mee!
Ik had deze kennis niet.
Was de eerste keer dat ik een scherm moest laten vervangen.

Ik ben compleet verbaasd te horen welke gevolgen deze ondoordachte reparatie met zich mee kon brengen.

Had daar werkelijk geen idee van dat daar zoveel bij kan komen kijken.
En dat zijn precies alle weloverwogen risico’s waar ik graag eerder bewust van was geweest.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee