FireWire over IP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 00:46
Hallo,

voor een vriend van mij ben ik op zoek naar een manier om Firewire via IP te versturen (en dus niet IP over Firewire).
Hij heeft namelijk een oude arcade machine welke met firewire naar een tweede arcade machine verbonden kan worden. Nu wil hij dit via netwerk regelen.

ik kan op google geen info vinden, meeste info gaat namelijk over IP over Firewire, maar niet over Firewire data paketten inpakken met een TCP header en deze door sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-07 18:47

Ravefiend

Carpe diem!

Als ik zo snel even zoek dan lijken zoiets toch wel te bestaan, zoals deze:
http://www.networktechinc.com/1394-extender.html

Het is niet direct Firewire over IP maar geeft je toch wel de mogelijkheid om het Firewire signaal over een netwerk kabel te verlengen tot pakweg 80 meter.

[ Voor 39% gewijzigd door Ravefiend op 27-10-2018 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
Ravefiend schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:29:
Als ik zo snel even zoek dan lijken ze toch wel te bestaan, zoals deze:
http://www.networktechinc.com/1394-extender.html
Die maken het mogelijk Firewire over een UTP kabel te sturen, maar dat zal zo te zien toch een dedicated kabel moeten zijn? Ik heb geen ervaring hiermee, maar ik twijfel ernstig of je dit zomaar op een bestaand TCP/IP ethernet netwerk met andere apparatuur kunt aansluiten, vooral ook omdat er specifieke maximum kabellengtes genoemd worden.

Edit, inderdaad, hier iets vergelijkbaars waar ook de pin-out wordt uitgelegd, dit heeft niets met TCP/IP te maken, maar maakt alleen gebruik van UTP kabels: http://www.ioi.com.tw/pro...ostID=2016&ProdID=1070044

[ Voor 26% gewijzigd door Cpt.Morgan op 27-10-2018 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 00:46
Idd dat was ik ook tegengekomen maar dat is niet wat ik zoek. Het idee is om oude arcade machines via internet aan te sluiten, maar de originele hardware werkt alleen op FireWire.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 718429

Weet je iets over wat voor data ze onderling uitwisselen, dwz. hoe dat eruitziet op de lijn?

Je kan proberen een computertje (zeg een thin client met een PCI-slot) met firewire uit te rusten en de berichten over te hevelen met een stukje software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Firewire en de bijbehorende controller "praat" geen TCP out of the box. Er kan, wat mij betreft, onmogelijk standaard verkeer overheen tenzij je aan minstens 1 kant een "custom setup" neerzet waar TCP binnenkomt en wordt vertaald naar de exacte instructies voor de FW-controller in de arcade-machine.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een arcade machine met girewire? Weet je dat zeker? Of is het alleen de aansluting? In de tijd van de arcades bestond FW nog niet, das iets van begin 2000 ofzo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1