Na veel klussen begint er eindelijk wat schot in de zaak te komen, in plaats van tegen een betonnen muur aan te kijken is er nu in elk geval een gipsen wandje, maar het brengt mij wel op het laatste moeilijke vraagstuk: verwarming.
Betreft een bedrijfsunit waar op de bovenste verdieping een kantoortje word gebouwd en verwarmd moet worden, gegevens / relevante info:
- 2 ruimtes: grote ruimte met keukenblokje + vergaderruimte (gescheiden door glas)
- Geheel is geïsoleerd met 7cm pir platen naar de buren, aan de voorkant (wat de enige buitenmuur is) zal een dikkere isolatie komen.
- Totaal ong 60m2 / 150m3
- Er zal in eerste instantie maar max 1 a 2 dagen per week iemand aanwezig zijn, dus geen continue verwarming nodig.
- Ik wil alles op elektriciteit doen, wil geen gebruik maken van gas aansluiting.
- Alleen aan voorkant ramen (totaal dus ong 5m van de 36m omtrek)
- Verwachting is dat VVE in nabije toekomst zonnepanelen goed keurt.
Zat een tijd te twijfelen over infrarood, maar begreep dat dit ook weer veel nadelen had (prijzen / installatie e.d.) dus neig nu naar airco toe:
+ Snelle verwarming
+ Kan 2/3 losse units plaatsen op 1 hoofdunit (dus gericht verwarmen)
++ Koeling in zomer! Plat dak, dus zeker een toegevoegde waarde.
- relatief onzuinig
- Unit op dak die ik weg moet laten halen bij onderhoud.
- Onderhoud
Zie ik iets over het hoofd? Iemand anders nog tips/oplossingen waar ik niet aan gedacht heb?
Alvast bedankt!
Betreft een bedrijfsunit waar op de bovenste verdieping een kantoortje word gebouwd en verwarmd moet worden, gegevens / relevante info:
- 2 ruimtes: grote ruimte met keukenblokje + vergaderruimte (gescheiden door glas)
- Geheel is geïsoleerd met 7cm pir platen naar de buren, aan de voorkant (wat de enige buitenmuur is) zal een dikkere isolatie komen.
- Totaal ong 60m2 / 150m3
- Er zal in eerste instantie maar max 1 a 2 dagen per week iemand aanwezig zijn, dus geen continue verwarming nodig.
- Ik wil alles op elektriciteit doen, wil geen gebruik maken van gas aansluiting.
- Alleen aan voorkant ramen (totaal dus ong 5m van de 36m omtrek)
- Verwachting is dat VVE in nabije toekomst zonnepanelen goed keurt.
Zat een tijd te twijfelen over infrarood, maar begreep dat dit ook weer veel nadelen had (prijzen / installatie e.d.) dus neig nu naar airco toe:
+ Snelle verwarming
+ Kan 2/3 losse units plaatsen op 1 hoofdunit (dus gericht verwarmen)
++ Koeling in zomer! Plat dak, dus zeker een toegevoegde waarde.
- relatief onzuinig
- Unit op dak die ik weg moet laten halen bij onderhoud.
- Onderhoud
Zie ik iets over het hoofd? Iemand anders nog tips/oplossingen waar ik niet aan gedacht heb?
Alvast bedankt!
[Voor 5% gewijzigd door Expendable op 27-10-2018 20:08]