Toon posts:

Grafische kaart upgraden of toch maar een console

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pitbullgio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:13
Hallo,

Ik ben aan het twijfelen om mijn systeem te upgraden.
Ik heb 3 opties 1 ik upgrade mijn kaart 2 ik koop een console of 3 ik spaar een beetje door voor een ganse upgrade.

Ik zoek een nieuwe videokaart?
Amd of Nvidia maakt mij niet uit, de kaart mag niet te lang zijn deze zit in een mini itx build

Wat is je budget?
tot 300euro
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ben een casual gamer dus hoeft niet het beste van het beste te zijn of de beste instellingen medium-high instellingen zijn al goed.
Ik game op een 2560 x 1080 scherm. De toekomstige games zijn Red Dead Redemption 2 mss GTA V nog en NBA2K19 normaal geen FPS

Dit is mijn huidige build is het de moeite om enkel videokaart te upgraden?
tMomtenteel heb ik een i5 2310 en een 6850 Amd videokaart

Alvast bedankt voor jullie input

Build momenteel

Core I5 2310 processor
Asus 6850 1Gb geheugen videokaart
8 Gb 1333 mhz geheugen
512 Crucial SSD
Silverstone Mini Itx behuizing

[Voor 7% gewijzigd door pitbullgio op 27-10-2018 19:36]

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@pitbullgio RX580 of GTX1060 zou ik naar kijken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens "geruchten", heb je minstens een zware Intel i5-3xxx nodig maar ga er maar vanuit dat het meer dan dat moet zijn.

Ook lijkt het steeds meer erop dat games minstens 8GB RAM nodig hebben en het liefst (tot) wel 16GB. En Windows 10 vanwege betere compatibility rondom DX11 & DX12.

Het helpt ons en jou als je even je complete PC-samenstelling post.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• pitbullgio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:13
MAX3400 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:32:
Volgens "geruchten", heb je minstens een zware Intel i5-3xxx nodig maar ga er maar vanuit dat het meer dan dat moet zijn.

Ook lijkt het steeds meer erop dat games minstens 8GB RAM nodig hebben en het liefst (tot) wel 16GB. En Windows 10 vanwege betere compatibility rondom DX11 & DX12.

Het helpt ons en jou als je even je complete PC-samenstelling post.
Samenstelling gepost.
1060 of RX580 heb ik ook als advies gekregen.
Ik zou deze mss niet optimaal kunnen benutten maar gaat de huidige cpu dan zo een bottleneck zijn?

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-06 21:50
1060 of RX580 heb ik ook als advies gekregen.
Ik zou deze mss niet optimaal kunnen benutten maar gaat de huidige cpu dan zo een bottleneck zijn?
Waarschijnlijk (uiteindelijk) wel.
Punt is echter dat je grootste upgrade voor 300e een GPU is, waardoor je weer even vooruit kan.
Als je de CPU upgrade zal je minder preformance gain halen en zeker gebottleneckt worden door je huidige GPU.
Vergeet overigens niet je psu te checken. Die zul je waarschijnlijk ook willen vervangen.

En zelfs als je wilt door sparen zult je uiteindelijk toch ook een GPU moeten kopen, waardoor je meteen richting de 800-900+ (CPU/mb/ram + GPU) zit.

Ik zat/zit met het zelfde dilemma (oké, niet mbt console), en heb voor een upgrade van psu in combinatie met een 2de hands GPU gekozen.

Met volgend jaar een CPU/mb/ram vervanging

"I would like to cancel my subscription to your problems"

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-06 12:51
Ik zou niet al te veel geld meer stoppen in de build. RDR2 is nog niet eens aangekondigd op de PC, GTA 5 vraagt veel van je CPU - die niet best is. De meest obvious upgrade zou een nieuwe GPU zijn, alleen zal je dan snel tegen de CPU aan lopen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee