Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Bananenschilman
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 08-03-2020
Kan iemand mij uitleggen stap voor stap (ik Noob). Wat ik moet invullen bij Node Red op Hassio met name bij de credential secret. Ik kom er niet uit

alvast bedankt

PS ik heb te weinig Karma om een foto te plaatsen. Dus graag een PM :*)

Beste antwoord (via Bananenschilman op 28-10-2018 18:57)

• Thijsmans
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:21

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Gezien @Bananenschilman zelf aangeeft noob te zijn, gok ik dat er geen certificaat is. Op de github-readme staat:
5. If you have SSL, set the ssl option to true.

(...)

Option: ssl
Enables/Disables SSL (HTTPS) on the web interface. Set it true to enable it, false otherwise.

Option: certfile
The certificate file to use for SSL.

Note: The file MUST be stored in /ssl/, which is the default for Hass.io

Option: keyfile
The private key file to use for SSL.

Option: require_ssl
This options can be used to cause insecure HTTP connections to be redirected to HTTPS. This is recommended when you have SSL enabled.
Ik zou ssl en require_ssl dus op false zetten.

Benieuwd naar jouw ervaring met mijn e-book prijsvergelijker!

Alle reacties

• Jaaap
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
- Waar heb je het over? (plaats link)
- Waarom vraag je dat hier en niet op een forum van/over hass.io of Node Red?
- Als het via een PM gaat kunnen andere mensen die hetzelfde probleem als jij hebben het niet lezen.
- Iedereen kan foto's plaatsen die ergens anders gehost worden.

Zure regen: vnl. zwaveldioxide (en stikstofoxiden en ammoniak), 89% minder sinds 1980: FIXED
Gat in ozonlaag: vnl. drijfgassen (CFK's), gat dicht in 2060: FIXED
Broeikaseffect: vnl. CO₂ (en methaan en lachgas), afbouw uitstoot begonnen

• Bananenschilman
Bedankt fijne reactie, erg behulpzaam

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://diyfuturism.com/i...-home-assistant-node-red/ ?

Dat gezegd; je maakt gebruikt van een stukje githib-code en dan vind ik het niet heel vreemd dat @Jaaap vraagt om meer info.

Vaak (maar niet altijd dus), bevat een topicstart iets meer info; dan weten we exact welke produkten je gebruikt en waar of bij welke stap je vastloopt.

/edit: https://gathering.tweakers.net/forum/find/?keyword=Node+red heeft ook wel wat leeswerk voor je :)

[Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 27-10-2018 19:59]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

@Bananenschilman , Je mag de reactie wellicht niet waarderen, maar de oorzaak zal je toch echt bij jezelf moeten zoeken. Je plaatst een topic met zeer magere informatie. Je geeft amper aan waar het om gaat, wat je zelf al gedaan hebt, wat de resultaten waren en dan vraag je ook nog eens om via PM te antwoorden. Allemaal punten die op dit forum niet gewenst zijn. Tweakers is geen helpdesk, maar een discussie forum. We willen je best helpen, maar dan zal je wel duidelijk moeten zijn. We hebben geen glazen bol waarin we alle ontbrekende informatie kunnen opzoeken. Wellicht vindt jij je bericht wel duidelijk, maar vergeet niet dat wij niets van je situatie weten en dus alle info nodig hebben.
Lees dus daarom dit nog eens Het algemeen beleid, en vul dan je topic aan met alle gewenste info. Mocht je dat niet doen of willen, dan is de kans dat niemand je helpt of het topic zelfs op slot gaat.
Succes.

[Voor 3% gewijzigd door Microkid op 27-10-2018 20:12]

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Bananenschilman
Excuus! Mijn frustratie.... ik vind het gaaf om mijn huis te automatiseren en ben superfanatiek. Maar helaas ook een autodidact. Maar loop nu echt vast. Het idee van De PM was eigenlijk om vervuiling van het forum te voorkomen.
Mijn opzet is Raspberry Pi3 met Hassio waar ik Node Red op wil installeren
Ik loop vast op de secret credentials
https://www.dropbox.com/s...D5_CZQUd9IHRq-erYCja?dl=0

https://www.dropbox.com/s...8%2020%2017%2037.jpg?dl=0

even gelijk Dropbox aangemaakt hoop dat het werkt

Bedank alvast

Ik hoor graag

• Jaaap
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Je moet voor credential_secret zelf een geheim wachtwoord verzinnen en invullen.
3. Set a credential_secret, which is used to encrypt sensitive data.

Zure regen: vnl. zwaveldioxide (en stikstofoxiden en ammoniak), 89% minder sinds 1980: FIXED
Gat in ozonlaag: vnl. drijfgassen (CFK's), gat dicht in 2060: FIXED
Broeikaseffect: vnl. CO₂ (en methaan en lachgas), afbouw uitstoot begonnen

• Bananenschilman
Bedankt voor je reactie
Hoe makkelijk kan het zijn,
Ik ben een stap dichterbij, maar krijg de volgende melding : FATAL: The configured certfile is not found.
Moet ik nog ergens anders iets aanmaken?
Afbeelding:
https://www.dropbox.com/s...8%2009%2013%2012.jpg?dl=0

[Voor 5% gewijzigd door Bananenschilman op 28-10-2018 09:21]

• MAX3400

MAX3400

Waar & hoe is je SSL-certificaat geconfigureerd?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Gezien @Bananenschilman zelf aangeeft noob te zijn, gok ik dat er geen certificaat is. Op de github-readme staat:
5. If you have SSL, set the ssl option to true.

(...)

Option: ssl
Enables/Disables SSL (HTTPS) on the web interface. Set it true to enable it, false otherwise.

Option: certfile
The certificate file to use for SSL.

Option: keyfile
The private key file to use for SSL.

Option: require_ssl
This options can be used to cause insecure HTTP connections to be redirected to HTTPS. This is recommended when you have SSL enabled.
Ik zou ssl en require_ssl dus op false zetten.

• Bananenschilman
Het werkt, moet ik deze nu voor de beveiliging instellen. Of kan ik even zonder SSH?

• Bananenschilman
Zei de NOOB 🤪

• MAX3400

MAX3400

Bananenschilman schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:13:
Het werkt, moet ik deze nu voor de beveiliging instellen. Of kan ik even zonder SSH?
SSH != SSL.

Wat verwacht je zelf om met/zonder SSL aan de gang te gaan? Hoe is je huidige beveiliging op het netwerk waar je aan het installeren bent? Verwacht je digitale aanvallen op je infra?

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Vraag lijkt mij of je verwacht beveiligingsgevoelige data over de http-verbinding te sturen. Een SSL-certificaat houdt geen kwaadwillenden buiten de deur, maar zorgt er wel voor dat informatie versleuteld wordt verzonden. Boze verbindingen buiten de deur houden doe je met een firewall, op een Pi bijvoorbeeld "ufw", met default policy "reject", en een rule die alle intern verkeer "accept".

• Bananenschilman
SSL lijkt me voor nu nog niet noodzakelijk. Ik ben begonnen met de Hassio om i.p.v. 4 schakelaars voor de zonwering dit te combineren naar 2. 1 voor de voorkant die 3 screens aanstuurd en 1 voor een uitvalscherm. Dit met een relayboard in de meterkast. Dus ook makkelijk te automatiseren. Nu kan ik lekker stoeien met Node Red om de flows te maken.
Hulde aan het forum ik had jullie eerder moeten raadplegen. 👍🏼
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True