Toon posts:

Lightroom: Exporteer optie ipv "opslaan in"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• xaza3
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-10-2018
Mijn vraag: recent ben ik begonnen met werken met Lightroom CC. Omdat ik de bewerkte foto wil optimaliseren voor Wordpress gebruik, wil ik de juiste opties kiezen om te exporteren. Helaas krijg ik onder "bestand" enkel de optie "Opslaan in..", waarbij ik niet alle exporteermogelijkheden krijg zoals ik ze online vind. Nergens vind ik de "exporteer" functie. Ik gebruik momenteel nog de proefversie van Lightroom, maar bij Adobe staat dat deze alle functies zou moeten hebben zoals de volledige versie.

Ik probeerde een foto toe te voegen hiervan, maar heb niet genoeg "karma" op Tweakers nog. Daarom uitgeschreven de opties die ik krijg onder BESTAND:
- FOTO'S TOEVOEGEN
- ZOEKEN IN MIJN FOTO'S
- PROFIELEN EN VOORINSTELLINGEN IMPORTEREN
- OPSLAAN IN
- BEWERKEN IN PHOTOSHOP
- LIGHTROOM CATALOGUS MIGREREN
- AFSLUITEN

Extra opmerking: de layout is ook anders dan ik telkens online vind: zo zitten de presets/voorinstellingen helemaal rechtsonder de kolom "bewerken".
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Lightroom CC versie 2.0.1 Nederlandse versie

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
De oplossing gegooglet en op Adobe helpdesk gekeken, maar ook daar wordt iedere keer naar de optie "exporteer" verwezen.

Iedere hulp is welkom!

[Voor 20% gewijzigd door xaza3 op 27-10-2018 16:50]

Beste antwoord (via xaza3 op 28-10-2018 11:08)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Lightroom Classic CC is een ander programma dan Lightroom CC. Afhankelijk van het abo dat je neemt, heb je of alleen toegang tot LR CC, of tot zowel LR Classic CC als LR CC.
Zie: https://www.adobe.com/nl/...promoid=9DJJ4N49&mv=other

Wat heb je nu precies voor proef abonnement? Kijk even in de Creative Cloud desktop app of je vanuit daar wellicht ook gewoon een proefversie van LR Classic kan installeren.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Alle reacties

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik denk dat je daarvoor Lightroom Classic CC moet hebben. Lightroom CC is de uitgeklede cloud variant. Maar aangezien die naam wat wijzigingen heeft ondergaan de laatste tijd kan het zomaar zijn dat dat qua documentatie en tutorials en zo wat verwarring oplevert.

[Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 27-10-2018 17:03]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• xaza3
Bedankt @Orion84 , even voor mijn volledigheid: als de proefversie is afgelopen dan denk je dat ik wel de volledige versie krijg of is Lightroom Classic CC een versie die ik dan echt weer op een andere manier moet downloaden?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Lightroom Classic CC is een ander programma dan Lightroom CC. Afhankelijk van het abo dat je neemt, heb je of alleen toegang tot LR CC, of tot zowel LR Classic CC als LR CC.
Zie: https://www.adobe.com/nl/...promoid=9DJJ4N49&mv=other

Wat heb je nu precies voor proef abonnement? Kijk even in de Creative Cloud desktop app of je vanuit daar wellicht ook gewoon een proefversie van LR Classic kan installeren.

• xaza3
Ik zie wat je bedoelt! Ik kan inderdaad ook Lightroom Classic CC uitproberen zo te zien: nu had ik enkel Lightroom. Bedankt de opheldering en hulp!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee