Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• lolletje08
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 21:06
Een goedemiddag allen!

Mijn vraag eerst even simpel gesteld:
Ik heb een multimonitor setup waarvan een deel wordt gebruikt met nvsurround. Nu heb ik het probleem dat na het opstarten mijn taakbalk naar een ander scherm springt en dat ik er daarna niks meer mee kan. Dit geldt ook voor het starten van full screen games. Hierna vertoond mijn taakbalk ook raar gedrag.

Mijn setup:
Een gtx 1080ti evga met daarop 3 monitoren van 1280*1024, deze zijn samen gevoegd tot een nvidia surround scherm (3840*1024 gecombineerd of 4090*1024 met bezel correctie) deze zijn aangesloten met dvi op de monitor en dvi of displayport vanaf de gpu
intel hd 4600 voor mijn 4de monitor van 1440*900, en 90 graden gedraaid (900*1440 als resultaat), deze is aangesloten met VGA op zowel mijn PC als de monitor

een intel 17-4770, 16gb ram, msi B85-G41 pc Mate.
Dit met windows 7 ultimate 64-bit, en de laatste drivers
(mis ik nog gegevens?)

Wat ik wil bereiken:
dat ik op mijn 4e scherm (900*1440) mijn taakbalk kan hebben en op mijn nvsurround geen taakbalk heb staan. en hopelijk display fusion weer kunnen gebruiken.

Het probleem even erg uitgebreid:
Na het opstarten van mijn PC verschijnt mijn taakbalk kort op mijn 4e scherm. hierna verspringt het naar één van mijn andere schermen. de taakbalk verschijnt dus niet over de volle breedte op mijn nvsurround, maar op een van mijn fysieke schermen. (erg vaag terwijl dit volgens windows een scherm is). Bij het starten van een spel in volledig scherm precies het zelfde, de taakbalk springt naar een random ander scherm.

Tevens kan ik hierna niks meer met mijn taakbalk:
De taakbalk is zichtbaar, en ik kan op de windowstoets drukken en dan verschijnt het menu wel op het scherm waar ook de taakbalk op staat. Maar voor de rest is het volgens het systeem alsof de taakbalk er niet is. Schermen kunnen achter de taakbalk komen. En als ik op mijn rechter muisknop druk op de positie van mijn taakbalk krijg ik het menu zoals hoort bij de achtergrond; Visueel is de taakbalk er, maar daar blijft het bij.

Het werkte en toen veranderde ik:
Voorheen had ik een gtx 670 als main (vervangen door een 1080ti) en een gtx 260 (vervangen door de intel, wegens toevoegen van een pcie ssd) en toen werkte het zonder problemen. Hierna even kort een 1080ti gehad samen met mijn gtx 670 (toen werkte het al niet). Daarna dus de huidige setup; 1080ti met Igpu aan.

Met de 670 en 260 gebruikte ik driver versie 341.44 en had ik display fusion draaien.

ik heb geprobeerd:
Driverversie 411.70, 399.24, 398.36 hebben alle drie op mijn machine gestaan, clean install en alleen de driver, geen andere extra's erbij (zoals physx, en alle andere dingen die je bij de installatie kan uitvinken :P)
register opruimen met ccleaner, displayfusion 8.0 opnieuw geinstalleerd, en volledig verwijderd (displayfusion lijkt er nu geen invloed meer op te hebben)
heb zelf kort een oude PCI (!) ati kaart erin gehad zodat ik de intel gedisabled kon houden. (deze kaart wou het helaas niet doen :( )

contact gehad met nvidia support, maar dat loopt op een dood eind. Het had namelijk nooit mogen werken. en ik moet mijn Intel uitzetten en de taakbalk moet op mijn hoofdmonitor staan ipv mijn tweede monitor. Het kan zijn dat dit werkelijk zo is, maar aangezien het voorheen werkte moet er iets zijn geweest toch..? (of was het een toevalstreffer?)

lang verhaal, hopelijk is het duidelijk, anders: Vragen maar!

Alle reacties

• lolletje08
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 21:06
Blijkbaar was het antwoord simpeler dan ik dacht en was ik het helemaal vergeten.

Display fusion heeft een conflict met sommige nvidia processen. als Display fusion deze processen killed werkt alles zoals ik gewend ben. En alles werkt ook zonder enig prestatie verlies.

waar sommige antwoorden al niet verstopt zitten (ver verstopt in mijn bovenkamer...)

Topic mag dicht van mij :)

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True