Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LogEnd28
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Hoi,
Mijn 4 jaar oude LG G2 is aan vervanging toe. Hij draait nog een mooie Android 4.4.2 maar dat is voor een toenemend aantal apps toch te laag. Ik heb hiervoor een Sony gehad, en ben met allebei tevreden, maar niet dusdanig dat ik per se wel of niet een LG/Sony wil. Ik wil eigenlijk weer ongeveer 4 jaar door kunnen. M'n huidige toestel is eigenlijk, afgezien van de Android versie, nog prima.

Ik zoek een?
Android telefoon, midrange of ouder flagship

Wat is je budget?
300 à 400 eur

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
The usual: muziekje luisteren (via 3.5mm graag), spelletje spelen, appje sturen, fotootje maken, reisplanner checken, betalen (dus NFC). Een lijstje van eisen:
- 3.5 mm audiojack
- NFC
- Fingerprint scanner
- Liefst zo goed mogelijke accu & als mogelijk fast charging
- Goede rear camera (heb geen handheld camera, ben dat ook niet van plan te kopen maar hou wel van foto's maken
- Lange support (Android one?)
- Het oog wil ook wat :)

Wat ik zelf niet zo bijzonder interessant vind:
- Draadloos opladen
- Goeie speaker (luister eigenlijk alleen via oortjes)
- Goeie front-facing camera
- Geen/weinig bloatware (toegegeven, m'n LG G2 heeft aardig wat troep erop maar van een aantal tools ben ik wel fan)
- Gezichtsherkenning
- Aan-/afwezigheid notch

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn voorkeur gaat in ieder geval niet uit naar Samsung (ben ik zelf niet zo'n fan van). De Xiaomi Pocophone F1 leek aan een aantal eisen te voldoen maar eigenlijk wil ik wel graag garantie dus ben ik een beetje tegen Xiaomi/andere chinaphones. Daarnaast heeft die natuurlijk geen NFC.
Ik heb nu ervaring gehad met LG en Sony en vond allebei prima. Niet echt een voorkeur voor een merk (behalve dus geen Samsung).
Ik heb nu al de Nokia 7 gezien, maar heb gehoord dat de camera wat minder is. Vind de Sony Xperia XA2 Plus ook wel oké, maar volgens mij zit die op een redelijk oude soc.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zou het verstandig zijn een oud flagship te kopen (goeie camera, maar minder lang support) of een nieuwer midrange toestel? En is Android One echt een vereiste als ik wil mikken op die 4 jaar ermee door kunnen?
Ik zit nu op 16GB wat net niet comfortabel is, dus ik wil eigenlijk wel naar de 32GB toe. Ik vraag me af of 64GB echt toegevoegde waarde heeft.

Alvast bedankt voor jullie tijd. Als iets onduidelijk is hoor ik 't natuurlijk graag!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:32

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

let op dat android one geen garantie is voor updates
nokia bezitters klagen erover dat updates extreem laat komen geeneens september update via OTA
sony xperia XZ1 pakken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 690661

Pocophone koop je gewoon bij winkels zoals belsimpel en coolblue, dus de standaard garantie heb je gewoon.

Trouwens, als de G2 nog verder prima is, zoals je omschrijft, zou ik zeker LineageOS flashen. Dan heb je een kale android ervaring en helemaal up to date. Met alle youtube tutorials is tegenwoordig niks rocket science

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-05 19:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ludwig005 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:17:
let op dat android one geen garantie is voor updates
nokia bezitters klagen erover dat updates extreem laat komen geeneens september update via OTA
Android One is wel garantie voor updates. Het kan alleen zijn dat de updates, om wat voor reden, wat later komen. Daarnaast 'een maand later' noem ik nou niet bepaald extreem laat. Maar Android One staat voor twee jaar upgrades en 3 jaar updates.

Maar goed @LogEnd28 4 jaar met een toestel doen moet prima te doen zijn. 4 jaar met een toestel doen die ook nog updates ontvangt wordt een heel stuk lastiger. De meeste fabrikanten geven maximaal 2 jaar updates, met uitloop naar 3 jaar. Maar meer dan dat gaat het niet worden. Je zal dan ook met je nieuwe toestel een custom ROM moeten flashen wil je nog updates ontvangen.

Dit kan je overigens ook op met LG G2 doen. Er is officiële versie van LineageOS te krijgen, gebaseerd op Android 8.1.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 28-10-2018 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LogEnd28
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Hmm heb nog nooit van Lineage gehoord, zal er zeker eens naar kijken, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-05 19:36
Als je zeker wilt zijn van lange updates zou ik zeker voor een Nokia gaan oid, of in ieder geval een Android One telefoon. Verder zul je voor dit budget toch zeker concessies moeten doen. Ik denk dat je met een Nokia 7 Plus oid zeker tevreden zult kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielC.
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-08-2022
Huawei Mate 10 Pro

- geweldige cameras achterop (normaal en zwartwit)

- 4000mah batterij

- mooi groot OLED scherm

- hele snelle fingerprint reader achterop

Echter geen 3.5mm jack aansluiting maar wordt een usb-c naar 3.5 adapter meegeleverd

Ik stond op het punt om deze zelf ook te kopen, maar toch voor de P20 Pro gegaan vanwege de extra camera nieuwer model en ander verhouding scherm.
Pagina: 1