Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Corsair VS650 in oude pc kast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rominick
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 13-06 22:29
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Kan deze psu in een retro kast waar de psu bovenin zit?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
De corsair is 53,77 bij azerty

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik heb via vraag en aanbod een kit gekocht dat bestaat uit een ryzen 1300x, b320m-dsg en 8gb ram. Thuis heb ik nog een kast, windows en een m2 ssd liggen. Daarom dacht ik alleen een psu nodig te hebben.

Mijn vraag is daarom, kan een nieuwere soort psu in een oude kast waar de psu aan de boven kant zit? Alvast bedankt, want heb gezocht op google maar die zeggen doe hem ondersteboven??

Alle reacties

• ThomasJ
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 12-06 23:07
De locatie van de voeding in een kast zegt niet alles. Er worden nog steeds wel kasten verkocht waar de voeding bovenin gemonteerd dient te worden. Ik denk dat een paar foto's van de kast en dan vooral het gedeelte waar de voeding komt te zitten het een en ander een stuk verduidelijken.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zou dat niet kunnen? Als je maar zorgt voor een goede airflow door je kast maakt het allemaal niet zo gek veel uit.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@rominick aan je systeem te zien zul je wel geen 1080Ti of beter gebruiken en is 450w voldoende.
pricewatch: ASRock A320M-DGS A320 bedoel je toch ?
pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W loop wel ff de BIOS-updates na http://www.asrock.com/MB/AMD/A320M-DGS/index.asp#BIOS

[Voor 10% gewijzigd door Hackus op 27-10-2018 15:54]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:39
rominick schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 15:39:

Ik heb via vraag en aanbod een kit gekocht dat bestaat uit een ryzen 1300x, b320m-dsg en 8gb ram. Thuis heb ik nog een kast, windows en een m2 ssd liggen. Daarom dacht ik alleen een psu nodig te hebben.
En een videokaart want de Ryzen 3 1300X heeft geen igpu.
Mijn vraag is daarom, kan een nieuwere soort psu in een oude kast waar de psu aan de boven kant zit? Alvast bedankt, want heb gezocht op google maar die zeggen doe hem ondersteboven??
Een voeding bovenin de kast wordt met de fan naar beneden gemonteerd.
De VS650 is een 'oude' voeding want het intern design is stokoud en niet bedoeld voor moderne hardware.

• rominick
Ah, bedankt iedereen, ik heb toch gekozen om een nieuwe kast te bestellen. Reden is omdat ik de bast beter bekeken heb en hij niet in goede staat is(10 jaar oud). Ik ga daarom opzoek naar een case van rond de 30-40 euro die een beetje sleeper uit ziet.

@Hackus Die asrock is hem ja, de ASRock A320M-DSG. Hoezo een bios update?
Ik heb in gedachte de pc later te upgraden naar een 2700 met minimaal een 1070. De 1300x is als instap om toch te kunnen gamen(heb nog een hd7870 royalking liggen) en met een DELL XPS 13 (2018) valt niet zo goed mee te gamen haha.

@Uszka Videokaart word een hd7870 Royalking voor nu, later een gtx 1070 of zelfs een 1080.
Ik had het ook op deze psu:
https://azerty.nl/product...n-atx12v-2-31-eps12v-2-92

Omdat hij goedkoper was qua vermogen dan een van 450 of 550 watt.

En voor nu heb ik het niet nodig maar denk in de toekomst het wel te kunnen gebruiken. Want wil vr spelen en dan komt er volgende maand een gtx 970 of 980ti.

• Uszka
Bij voedingen gaat het om kwaliteit en niet om kwantiteit. Beter een goede 450w dan een matige 650w. Voor de prijs van een VS650 heb je ook een be quiet! System Power 9 500w die veel beter presteert.

• rominick
Uszka schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:05:
Bij voedingen gaat het om kwaliteit en niet om kwantiteit. Beter een goede 450w dan een matige 650w. Voor de prijs van een VS650 heb je ook een be quiet! System Power 9 500w die veel beter presteert.
Ah, dat wist ik niet. Volgens een calculator gaat hij bij een gtx 1080 en overclock met een 2700 gaat hij op 548Watt zitten wat ik hopelijk volgend jaar wil kopen. Gaat hij dan niet sneller stuk. Had gelezen als een psu op z'n limiet zit dat hij sneller slijt of?

Met de case ben ik nog aan het twijfelen welke het wordt.

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 13-06 19:57

iCore

Dat is mijn uitspraak.

rominick schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:14:
[...]

Ah, dat wist ik niet. Volgens een calculator gaat hij bij een gtx 1080 en overclock met een 2700 gaat hij op 548Watt zitten wat ik hopelijk volgend jaar wil kopen. Gaat hij dan niet sneller stuk. Had gelezen als een psu op z'n limiet zit dat hij sneller slijt of?

Met een A320 chipset kan je niet overclocken ;) ik zou een B450 of X470 bord kopen

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• Uszka
rominick schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:14:
Volgens een calculator gaat hij bij een gtx 1080 en overclock met een 2700 gaat hij op 548Watt zitten wat ik hopelijk volgend jaar wil kopen.
Als je dat van plan bent kan je nu beter een high-end 550w voeding kopen. Dat soort systemen sluit je niet aan op prutvoedingen. Een 8 core op een budget A320 bordje is trouwens niet verstandig. En 548w is erg overdreven. Het zal eerder 350w zijn.
Gaat hij dan niet sneller stuk. Had gelezen als een psu op z'n limiet zit dat hij sneller slijt of?
Een kwalitatief goede voeding niet.
Een systeem met Ryzen 7 en GTX 1080 stop je niet in een behuizing van een paar tientjes. Ook hier geldt, geef iets meer uit aan een behuizing met kwaliteit en goede koeling.

• rominick
Bedankt, ik ga dan voor een 450watt en ga later een nieuw systeem bouwen. Mijn broertje zit nu op een oude alienware alpha r1 en dan geef ik deze door.

Dan zat ik aan een cooler master masterbix q300L te denken als case voor nu, of ik ga voor een atx case. Maar denk dat er raar uit gaat zien met een uatx moederbord.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True