Toon posts:

Advies gevraag voornieuwe PC voor video en thuis tot € 1300

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dicktee
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-03 09:36
Ik wil graag advies over de keuze die ik moet maken voor een nieuwe desktop.
Ik zou zelf niet iets in elkaar willen zetten. Wel heb ik enkele (denk ik ) interessante aanbiedingen gezien.
Momenteel werk ik nog met een Medion M8815 uit 2011! (Intel i7-2600 en Nvidea GTX 560) Pinnacle werkt traag. Beeldverversing is slecht enz. Als ik een video van een half uur maak, knip ik het project op in stukkken van 3x 10 minuten, anders trekt pinnacle het niet.

[b]Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik de PC intensief voor huis- en hobbyzaken. Maar het voornaamste doel is om weer een goede PC te hebben om lekker videobewerking te kunnen uitvoeren. Ik gebruik nu Pinnacle Studio 16 , maar ik wil naar Pinnacle 22 Ultimate. Die maakt voor zover ik weet optimaal gebruik van de Intel-processoren.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk aan ca. € 1200-1300

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zou alleen het scherm voorlopig willen behouden : Dell LED UltraSharp U2312HM 23, alsook toetsenbord/muis.
Verder heb ik een HDD2GO aan de Medion zitten, waarvan ik niet weet of die aan te sluiten is op een nieuwe PC. Ik vind tenminste nergens een usb/voedingssetje.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik film in FullHD. 4-K is niet nodig.
Ik zou dus een een goede processor willen met een SSD-schijf en een 2e schijf voor de data. Verder een Firewire-aansluiting om nog een aantal oudere DV-tapes te kunnen oppakken.
Als ik niet aan videobewerken ben, heb ik vaak veel openstaan voor allerhande klussen; internet, office enz.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb dus een voorkeur voor Intel. Momenteel heb ik 2 "kant en klare systemen op het oog".
Paradigit biedt deze aan : https://www.paradigit.nl/...te/80050607/product/11490. Daar zou ik dan wel nog een harde schijf en een grafische kaart in moeten laten zetten. Dan kom ik op zo'n € 1200 Wel 3 jaar garantie !
De 2e die ik zag was : https://store.hp.com/Neth...d=4UB95EA&opt=ABH&sel=DTP. Kost maar € 1079. Maar ik twijfel of de voeding voldoende is, en het geheugen is later niet uitbreidbaar.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-

Ga je overklokken?
[inee

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik opteer voor de Paradigit, maar weet er net niet genoeg van om het helemaal te beoordelen. Graag wil ik een advies over beide systemen en een advies voor de grafische kaart. Ik denk dat een Nvidea GT1030 of 1050 voldoende is.??
Kan er ook nog een firewire in, of is die ook extern aan te sluiten.

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

1e heeft een monster CPU maar geen videokaart en 'maar' 2400 MT/s RAM ipv 2666 en zie nergens welke voeding er in zit.(waarschijnlijk budget model die net 3j mee gaat)

2e van HP is bewezen kwaliteit en heeft sowieso GTX1060(3GB) videokaart. wel 2666 RAM en goede voeding
(en supersnelle NVMe SSD) Ik zou de HP kiezen of zelf wat samenstellen. (nadeel is dat de i7-8700 los extreem in prijs is gestegen de laatste weken)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee