Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Receiver: Denon x2300w vs Pioneer vsx-932 vs Yamaha rx-v583

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• VivaAtloni
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20-06 18:00
Ik zoek een?
Receiver surround

Wat is je budget?
Uiteraard zo weinig mogelijk, maar budget rond de 350€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek in 2.1 af te spelen en multikanaals films (5.1 of 5.1.2). Momenteel 2 goede (zelfbouw) frontspeakers (Visaton componenten), een B&W sub en 4 canton surround speakers (heb ook een canton center, maar die gebruik ik niet en laat ik via de fronts lopen).
Momenteel gebruik ik een oude yamaha 5.1 receiver rx-v540, zonder hdmi inputs en internetradio.

Wat heb je zelf al gevonden?
- Denon x2300w €379
- Pioneer vsx-932 €299
- Yamaha rx-v583 €440

Welke vragen heb je hier nog over?
Eigenlijk vind ik de yamaha te duur, maar omdat mijn huidige yamaha altijd goed voor me is geweest wil ik hem toch meenemen.
Mijn vraag is eigenlijk vooral of de Denon en de Yamaha de meerprijs waard zijn tov de Pioneer. Op zich heeft de Pioneer eigenlijk alle specs die ik nodig heb, dus waarom meer betalen in mijn ogen. De Denon heeft alleen iets meer wattage op 8ohm, maar ik weet niet of dit uit gaat maken in mijn woonkamer (ter info de huidige yamaha rx-v540 voldoet ruim qua geluidsterkte en deze gaat naar mijn luisterkamer boven met mijn high end ASW Cantius VI speakers).

[Voor 10% gewijzigd door VivaAtloni op 27-10-2018 14:27]

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Beste antwoord (via VivaAtloni op 03-11-2018 17:37)

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wattage boeit helemaal niet, in principe kun je zolang je het niet te hard zet, alles op alles aansluiten. Zelfs bij vol vermogen draaien verstook je maar een paar wat. En verder maakt het, tenzij je heel moeilijk aanstuurbare speakers hebt, ook niks uit. Sta je daar dus niet blind op :)

Verder: In deze prijsklasse doen de apparaten nauwelijks voor elkaar onder en kun je het beste puur kijken naar de opties die je nodig hebt cq verwacht te hebben.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wattage boeit helemaal niet, in principe kun je zolang je het niet te hard zet, alles op alles aansluiten. Zelfs bij vol vermogen draaien verstook je maar een paar wat. En verder maakt het, tenzij je heel moeilijk aanstuurbare speakers hebt, ook niks uit. Sta je daar dus niet blind op :)

Verder: In deze prijsklasse doen de apparaten nauwelijks voor elkaar onder en kun je het beste puur kijken naar de opties die je nodig hebt cq verwacht te hebben.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 03:21
The Eagle heeft bijna alles gezegd wat erover te zeggen valt. Kijk dus gewoon naar het apparaat dat aan al jouw wensen voldoet en als er meer overblijven, kies dan de goedkoopste.

• DikkieDick
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11-05 17:36
Let wel dat de RX-V583 een verouderd model is en opgevolgd door de RX-V585 welke uiteraard duurder is. Als je geen internetradio behoeft (en netwerk in het algemeen) dan voldoet de goedkopere RX-V385 wellicht ook.
Vziw is er ook een opvolger voor de Pioneer.

• JBnl
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 24-04 16:14
En wat vind je van de Marantz nr1508 ?
Is online te vinden voor 350 en heeft heos ingebouwd.
De Denon x2300w heeft geen heos dat zit er vanaf de x2400 pas in.

• The Eagle

The Eagle

Vandaag trouwens een goede aanbieding van Denon bij ibood. Sure, het is en blijft ibood maar Denon zelf qua garantie zit wel snor. Qua kwaliteit ook btw :)

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 03:21
The Eagle schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 20:42:
Vandaag trouwens een goede aanbieding van Denon bij ibood. Sure, het is en blijft ibood maar Denon zelf qua garantie zit wel snor. Qua kwaliteit ook btw :)
Wie wat waar ;)

http://www.ibood.com/electronics-nl/nl/

• VivaAtloni
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20-06 18:00
Thx voor de reacties. Ik ben door jullie reactie voor de Denon avr-x1400h gegaan. Deze voldeed aan mijn specificaties en kon ik voor €349 kopen. Heb toch een iets beter gevoel bij Denon dan bij Pioneer.

De Marantz 1508 was ook interessant, maar de x1400h heeft ook nog Atmos en dat leek me wel leuk om eens te proberen.

[Voor 22% gewijzigd door VivaAtloni op 03-11-2018 17:39]

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• The Eagle

The Eagle

Prima ding, mijn zwager heeft die X1400H ook en daar is helemaal niks mis mee. Met mijn zwager ook niet btw :P

Kromme is overigens: in de woonkamer hier staat Denon, op zolder Pioneer (stereo set, jaren 90). En stiekem vind ik die Pioneer net wat lekkerder klinken soms.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True