Office365 licentie van werk en privé gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 10.476 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Op mijn werk gebruik ik Office 365. Ik mag dit op 5 apparaten installeren voor thuisgebruik. Ik mag ook familie hiervan gebruik laten maken.

Ik wou graag kijken in hoeverre privé gebruik met gebruik van deze licentie handig is.

Nu heb ik bij mijn moeder die met Windows 10 met haar eigen Outlook email is aangemeld Office 365 geïnstalleerd vanuit de Office portal omgeving van mijn werk email. Ik had verwacht dat office dan gekoppeld zou zijn aan mijn werk account (wat ik als een nadeel zag). Het mooie lijkt dat office gewoon gekoppeld is aan de email van mijn moeder waarmee ze op Windows 10 is ingelogd. Alleen als ik onder Bestand > Account kijk dan staat er rechts "Product met abonnement Microsoft Office 365 ProPlus Behoort tot [mijn werk email] met sterretjes onleesbaar gemaakt.

Nu zou ik graag zeker willen weten dat men op mijn werk op geen enkele manier kan zien wat mijn moeder met haar Office doet. Dus dat men geen bestanden kan zien die ze aanmaakt. Dus ik zou graag zeker willen weten dat het hier gaat om enkel en alleen een licentie activeren en dat er op geen enkele manier verbinding wordt gemaakt tussen de Outlook van mijn moeder en mij werk.

Ik kan dit maar moeilijk achterhalen. Het enige wat ik op de office portal van mijn werk zie onder Installatiestatus is dat office nu ook op Windows 10 Home geïnstalleerd is, daarnaast wordt de computernaam weergegeven.

Weet iemand exact hoe dit zit? Ik wil graag zeker weten dat de ICT afdeling van mijn werk niet op de een of andere manier in de Outlook van mijn moeder kan. Want volgens mij is het wel zo dat ze in de email van mijn werk kunnen kijken.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:11
U bent dus verkeerd
U de medewerker hebt recht om dit op 5 computers te installeren waarop u werkt. Dit zowel privé als voor het werk.

Niet voor andere personen. Per gebruiker hebt u dus 1 licentie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
belrpr schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:17:
U bent dus verkeerd
U de medewerker hebt recht om dit op 5 computers te installeren waarop u werkt. Dit zowel privé als voor het werk.

Niet voor andere personen. Per gebruiker hebt u dus 1 licentie nodig.
Dit is volgens mij niet correct want de ICT afdeling heeft aangegeven dat dit toegestaan is. Daarnaast werkt het gewoon. Dus dat het kan staat vast.

Los daarvan dit is geen antwoord op mijn vraag. Stel ik zou zelf privé gebruik willen maken van de licentie, en zeker willen zijn dat mijn privacy gewaarborgd is, dan blijft dezelfde vraag overeind.

[ Voor 17% gewijzigd door enomiss op 27-10-2018 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

enomiss schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:20:
[...]

Dit is volgens mij niet correct want de ICT afdeling heeft aangegeven dat dit toegestaan is. Daarnaast werkt het gewoon. Dus dat het kan staat vast.
En waar maak je je dan druk om? De ICT'ers kunnen in het admin-portal meer zien van elke gebruiker/licentie dan jij.

Je hebt ze dus wel geraadpleegd om te vragen of je de licentie bij je moeder mag installeren maar durft ze niet te vragen wat ze kunnen zien?

Andersom; als morgen jouw contract afloopt, kunnen ze alle installaties deactiveren en heeft elke PC met de huidige licentie een ongeldige key en stopt (grotendeels) met werken.

Wil je voor €99/jaar privé nou echt het risico nemen dat Outlook of Excel niet meer werkt "opeens" en je net zal zien dat dat gebeurt op het moment dat je een deadline hebt met de fiscus of andere "belangrijke" zaken?

Koop gewoon privé een licentie en klaar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
MAX3400 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:25:
[...]

En waar maak je je dan druk om? De ICT'ers kunnen in het admin-portal meer zien van elke gebruiker/licentie dan jij.

Je hebt ze dus wel geraadpleegd om te vragen of je de licentie bij je moeder mag installeren maar durft ze niet te vragen wat ze kunnen zien?

Andersom; als morgen jouw contract afloopt, kunnen ze alle installaties deactiveren en heeft elke PC met de huidige licentie een ongeldige key en stopt (grotendeels) met werken.

Wil je voor €99/jaar privé nou echt het risico nemen dat Outlook of Excel niet meer werkt "opeens" en je net zal zien dat dat gebeurt op het moment dat je een deadline hebt met de fiscus of andere "belangrijke" zaken?

Koop gewoon privé een licentie en klaar.
Oftewel je weet zelf niet hoe het zit. Waarom reageer je dan?

Mijn moeder maakt af en toe een documentje, dat zou bij nood ook met met gratis office online kunnen.

Daarnaast maak ik me nergens druk om, en weet ik uit ervaring dat men bij de ICT afdeling niet competent genoeg is om de juiste antwoorden te kunnen geven. Ik vertrouw daarom meer op een antwoord van iemand met verstand ervan.

Dat de beheerders meer kunnen zien dan ik op de portal lijkt mij logisch, maar de vraag is hoeveel meer?

Tot slot, als mijn contract afloopt, wat echt niet snel zal gebeuren, dan kan ik altijd nog snel een abonnement afsluiten wat binnen 1 dag is gebeurd.

Dus als je niet weet hoe het zit en alleen maar loopt te bashen dan hoef je niet te reageren.

Dit is gewoon een vraag in hoeverre privé gebruik van een licentie via werk verstandig is. Het lijkt mij dat dit voor meer mensen handig is om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:14

Aganim

I have a cunning plan..

Daarnaast maak ik me nergens druk om, en weet ik uit ervaring dat men bij de ICT afdeling niet competent genoeg is om de juiste antwoorden te kunnen geven.
Maar je gaat er wel prat op dat hun informatie rondom het wel/niet delen van licenties klopt? :?
[...]Dit is volgens mij niet correct want de ICT afdeling heeft aangegeven dat dit toegestaan is. Daarnaast werkt het gewoon. Dus dat het kan staat vast.
Ik kan ook met 160 km/u over de snelweg knallen, waar 130 is toegestaan. Dat werkt gewoon, dat het kan staat vast. Het mag echter niet.

Helaas, dit gaat ook op voor de licentie die jij nu van werk hebt meegekregen: die zijn werknemergebonden en mag je van Microsoft (en over die voorwaarden heeft de afdeling ICT weinig te vertellen) niet zomaar met de rest van je familie delen. Natuurlijk werkt het, immers ziet Microsoft (of de afdeling ICT) niet wie er op het moment met die licentie werkt.

Antwoord op je vraag: nee, de afdeling ICT kan niet zien wat jij thuis precies doet met Word/Outlook/etc. Het delen van die licentie met je moeder is echter niet toegestaan, dus zal je alsnog een losse licentie moeten aanschaffen. Of het handig is wat je nu doet zal je zelf moeten bepalen, maar het is eigenlijk niet de bedoeling.

[ Voor 3% gewijzigd door Aganim op 27-10-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

enomiss schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:41:
[...]

Mijn moeder maakt af en toe een documentje, dat zou bij nood ook met met gratis office online kunnen.
En dus was het een experiment om maar Office 365 te installeren met de werk-licentie?
Daarnaast maak ik me nergens druk om, en weet ik uit ervaring dat men bij de ICT afdeling niet competent genoeg is
:/
Dat de beheerders meer kunnen zien dan ik op de portal lijkt mij logisch, maar de vraag is hoeveel meer?
Onder andere tot op de seconde nauwkeurig welke PC (naam, Windows versie, etc) online is.
Tot slot, als mijn contract afloopt, wat echt niet snel zal gebeuren, dan kan ik altijd nog snel een abonnement afsluiten wat binnen 1 dag is gebeurd.
Als je inderdaad even een paar uur zin hebt om alle geinstalleerde PC's af te gaan; be my guest. Het is vrij bekend dat niet elke "versie" van produkt X kan worden omgezet naar een andere versie, al dan niet afhankelijk van de licentie-code die erbij hoort. Vergeet even niet dat alle extra features zoals OneDrive, Skype, etc. die "online" opgeslagen zijn ook per direct komen te vervallen inclusief de data die daar staat.

En die data kan, middels de retentie van Office365 alsnog worden teruggehaald indien jouw ICT afdeling een restore-verzoek indient bij Microsoft; ze kunnen die data dus ook inzien.
Dit is gewoon een vraag in hoeverre privé gebruik van een licentie via werk verstandig is. Het lijkt mij dat dit voor meer mensen handig is om te weten.
Niet... Zie ook het antwoord van @Aganim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
Aganim schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:50:
[...]

Maar je gaat er wel prat op dat hun informatie rondom het wel/niet delen van licenties klopt? :?

[...]

Ik kan ook met 160 km/u over de snelweg knallen, waar 130 is toegestaan. Dat werkt gewoon, dat het kan staat vast. Het mag echter niet.

Helaas, dit gaat ook op voor de licentie die jij nu van werk hebt meegekregen: die zijn werknemergebonden en mag je van Microsoft (en over die voorwaarden heeft de afdeling ICT weinig te vertellen) niet zomaar met de rest van je familie delen. Natuurlijk werkt het, immers ziet Microsoft (of de afdeling ICT) niet wie er op het moment met die licentie werkt.

Antwoord op je vraag: nee, de afdeling ICT kan niet zien wat jij thuis precies doet met Word/Outlook/etc. Het delen van die licentie met je moeder is echter niet toegestaan, dus zal je alsnog een losse licentie moeten aanschaffen. Of het handig is wat je nu doet zal je zelf moeten bepalen, maar het is eigenlijk niet de bedoeling.
Lijkt wel een trend hier op Tweakers, van die persoonlijke aanvallen en zielige levenslessen. Jezus, dit is vooral een voorbeeld om mijn vraag duidelijk te omschrijven. Misschien ga ik er alleen zelf privé gebruik van maken nu ik weet dat dit van Microsoft officieel niet is toegestaan. Dit doet inhoudelijk niets af van mijn vraag.

Misschien kan iemand hier volwassen reageren met expertise op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:59
Het volwassen antwoord is: Nee, het mag niet.

Het kinderachtige gedrag komt voor je eigen rekening, aangezien het gegeven antwoord je niet bevalt.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
MAX3400 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:55:
[...]

En dus was het een experiment om maar Office 365 te installeren met de werk-licentie?

[...]

:/

[...]

Onder andere tot op de seconde nauwkeurig welke PC (naam, Windows versie, etc) online is.

[...]

Als je inderdaad even een paar uur zin hebt om alle geinstalleerde PC's af te gaan; be my guest. Het is vrij bekend dat niet elke "versie" van produkt X kan worden omgezet naar een andere versie, al dan niet afhankelijk van de licentie-code die erbij hoort. Vergeet even niet dat alle extra features zoals OneDrive, Skype, etc. die "online" opgeslagen zijn ook per direct komen te vervallen inclusief de data die daar staat.

En die data kan, middels de retentie van Office365 alsnog worden teruggehaald indien jouw ICT afdeling een restore-verzoek indient bij Microsoft; ze kunnen die data dus ook inzien.

[...]

Niet... Zie ook het antwoord van @Aganim
Na mijn 'experiment' lijkt zo te zien alles onder de eigen privé email gesynchroniseerd te worden, de licentie van mijn werk zorgt er volgens mij alleen maar voor dat office bruikbaar is. Dus mocht die licentie niet meer beschikbaar zijn om wat voor reden dan ook dan is het mijns inziens een kwestie van een eigen aangekochte licentie te koppelen en die van het werk te ontkoppelen. In het ergste geval office opnieuw installeren op 1 apparaat. Als je ik dan met de privé email inlog ben ik niks kwijt volgens mij. Corrigeer me als ik het mis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:14

Aganim

I have a cunning plan..

enomiss schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:59:
[...]

Lijkt wel een trend hier op Tweakers, van die persoonlijke aanvallen en zielige levenslessen. Jezus, dit is vooral een voorbeeld om mijn vraag duidelijk te omschrijven. Misschien ga ik er alleen zelf privé gebruik van maken nu ik weet dat dit van Microsoft officieel niet is toegestaan. Dit doet inhoudelijk niets af van mijn vraag.

Misschien kan iemand hier volwassen reageren met expertise op dit gebied.
Expertise heb ik op dit gebied en nogmaals: jij mag die licenties prima zelf gebruiken op jouw persoonlijke apparaten, daar is niets mis mee. Je kwam zelf met het voorbeeld om de licentie te delen met bijv. je moeder. En dat mag niet, maar leek je niet te willen accepteren. Kom dan ook niet met vragen als 'is dit handig' als je het antwoord daarop niet wilt horen. Nee, het is niet handig, want niet toegestaan. Daarnaast gaf ik antwoord op je andere vraag: ICT kan niet zien wat jij doet.

Dat jij dit geen volwassen antwoord vindt is geheel jouw probleem. ;w

[ Voor 3% gewijzigd door Aganim op 27-10-2018 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
bregweb schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 15:04:
Het volwassen antwoord is: Nee, het mag niet.

Het kinderachtige gedrag komt voor je eigen rekening, aangezien het gegeven antwoord je niet bevalt.
Wie zegt dat het antwoord mij niet bevalt? Kinderachtige antwoorden komen niet geloofwaardig over en daarom trek ik ze in twijfel. Daarnaast, als ik ergens verkeerd zit dan kan je dit ook op een normale manier uitleggen. Waarom moet alles hier zo aanvallend? Gemiddelde leeftijd 16 jaar ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Aganim schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 15:10:
[...]

Expertise heb ik op dit gebied en nogmaals: jij mag die licenties prima zelf gebruiken op jouw persoonlijke apparaten, daar is niets mis mee. Je kwam zelf met het voorbeeld om de licentie te delen met bijv. je moeder. En dat mag niet, maar leek je niet te willen accepteren. Kom dan ook niet met vragen als 'is dit handig' als je het antwoord daarop niet wilt horen. Nee, het is niet handig, want niet toegestaan. Daarnaast gaf ik antwoord op je andere vraag: ICT kan niet zien wat jij doet.

Dat jij dit geen volwassen antwoord vindt is geheel jouw probleem. ;w
En waaruit maak jij op dat ik dit antwoord niet accepteer? Wat een bullshit. Leer lezen. Ik trok het antwoord in twijfel, that's it. Iemand die me twee zinnen achter elkaar met U aanspreekt is communicatief niet zuiver.
Daarnaast, hoezo die trieste smileys? Typisch zo een gevalletje.

[ Voor 10% gewijzigd door enomiss op 27-10-2018 15:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Niet voor privégebruik, in de zin van PC van ieder ander die niet bij het bedrijf werkt waar de licentie van is.
Is het van belang dat jij thuis een desktop gebruikt voor je werk, kan dat toegestaan zijn. niet op de PC van je moeder, kinderen of buren. voor die situaties zou ik iets als https://www.libreoffice.org/ aanraden. je kunt een document daar gemaakt ook opslaan als oa docX of ander 'Windows' bestand, wat iedereen kan openen in hun Windows/Microsoft Office pakket ipv oa odt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

enomiss schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 15:13:
[...]

En waaruit maak jij op dat ik dit antwoord niet accepteer? Wat een bullshit. Leer lezen. Ik trok het antwoord in twijfel, that's it.
Je twijfelt aan je eigen ICT afdeling. Je twijfelt aan sommige van onze antwoorden. Je twijfelt aan de leeftijd & expertise op GoT.

Bel Microsoft of jullie Office365-reseller. Krijg je daar ook een antwoord en dan kan je zelf concluderen of je wel/niet de licentie misbruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je werkgever kan zien waar jij Office geactiveerd hebt, verder niets.

Officieel mag je het alleen op je eigen apparaten activeren, maar niemand zal lastig doen dat jij Office bij je moeder activeert. Hooguit de IT afdeling als jij geen activaties meer over hebt voor je zakelijke devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
MAX3400 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 15:21:
[...]

Je twijfelt aan je eigen ICT afdeling. Je twijfelt aan sommige van onze antwoorden. Je twijfelt aan de leeftijd & expertise op GoT.

Bel Microsoft of jullie Office365-reseller. Krijg je daar ook een antwoord en dan kan je zelf concluderen of je wel/niet de licentie misbruikt.
Helaas wordt er veel verkeerde informatie verspreid. Dit ervaar ik aan de lopende band met klanten services. Dat ik twijfel aan de kennis binnen de ICT afdeling op mijn werk is niet aan jou om te beoordelen want je weet überhaupt niet waarop dat gefundeerd is. Twijfelen aan kinderachtige antwoorden van gevalletjes zoals jou lijkt me logisch.

Inmiddels heb ik al 2 volwassenen reacties van Hackus en Deveon die ik thumbs up heb gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Overigens wil ik jullie graag geloven dat enkel alleen de persoon met de werk account er gebruik van mag maken. Echter, waarom wordt dit dan nergens (voor zover ik kan vinden) expliciet omschreven?

Bijvoorbeeld hier:
https://docs.microsoft.co...proplus-in-the-enterprise

Hier wordt Office 365 ProPlus vergeleken met andere Office versies (ook met de Home versie?), en bij Home mag je juist wel met verschillend mensen er gebruik van maken.

Ook hier wordt altijd gerefereerd aan 5 apparaten, er wordt niet expliciet vermeld dat dezelfde gebruiker hiervan gebruik moet maken.

Users can install Office 365 ProPlus on up to five different computers with a single Office 365 license. For example, a user can have Office 365 ProPlus installed on a computer in the office, on a laptop to use when traveling, and on a home computer. Users can also install on up to 5 tablets and 5 phones.

Als dit daadwerklijk niet toegestaan zou zijn, dan zou dit toch ergens duidelijk vermeld moeten staan

[ Voor 15% gewijzigd door enomiss op 27-10-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens mij volgt dat impliciet uit de omschrijving "a user" ? Licenties zijn user gebonden.

Maar ze kunnen niet zien wie op het apparaat zit dus lekker laten zo.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
maratropa schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:09:
Volgens mij volgt dat impliciet uit de omschrijving "a user" ? Licenties zijn user gebonden.

Maar ze kunnen niet zien wie op het apparaat zit dus lekker laten zo.
In hoeverre is het dan officieel toegestaan om als dezelfde persoon met een prive outlook email gebruik te maken van Office 365 ProPlus met een licentie van werk? Dan ben je dezelfde user maar dan gebruik je Office voor een ander doeleind.

[ Voor 7% gewijzigd door enomiss op 27-10-2018 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
[...]

Los daarvan dit is geen antwoord op mijn vraag. Stel ik zou zelf privé gebruik willen maken van de licentie, en zeker willen zijn dat mijn privacy gewaarborgd is, dan blijft dezelfde vraag overeind.
Bij Mircosoft is kunnen iets anders, dan toegestaan. Sowieso is ProPlus voor zo ver ik weet alleen voor bedrijven. Waarschijnlijk bedoelt de ICT-afdeling dat het van hen mag.

Natuurlijk blijft jouw vraag dan bestaan. Waarom vraag je het niet op je werk? Ik zie geen enkele reden waarom zij zouden verzwijgen dat ze mee kunnen kijken met jouw moeder. Overigens als het gewoon MOET werken, raad ik je aan om Office 365 Personal of Office 2016 aan te schaffen. Misschien een beetje moraalridder, maar ik ga iets niet adviseren, als het mogelijk niet werkt. Met office heb ik geen ervaring, maar in het geval van windows kun je gewoon volume-keys van €20 euro gebruiken. Werkt perfect, tot je een keer een melding krijgt dat je geen legitieme software gebruikt. En tja, het is vervelend dat je er zo achter moet komen. Dan geef ik liever het advies dat het best kan, maar het niet mag en het morgen mogelijk niet meer werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door hoi1234 op 27-10-2018 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
enomiss schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:10:
[...]

In hoeverre is het dan officieel toegestaan om als dezelfde persoon met een prive outlook email gebruik te maken van Office 365 ProPlus met een licentie van werk? Dan ben je dezelfde user maar dan gebruik je Office voor een ander doeleind.
"officieel" lijkt me van niet, want gebruik is user gebonden, en dat ben jij. Maar niemand kan het (incidenteel gebruik van je moeder) schelen en niemand is er naar op zoek :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Dus conclusie van het hele verhaal:

- Een Office 365 Pro Plus licentie van werk is verbonden aan enkel die werknemer.
- Deze werknemer mag officieel op 5 apparaten gebruik maken van deze licentie zolang deze de werk email gebruikt.
- Het interesseert niemand wie je er gebruik van laat maken, behalve een paar personen op Tweakers.
- Als je met een prive email gebruik maakt van Office, met gebruik van een Office 365 Pro Plus licentie, dan levert dit geen privacy risico's op voor het prive account. Men kan enkel en alleen zien wanneer bepaalde apparaten (met computernaam) - waaraan deze licentie gekoppeld is - online zijn.

Thanks voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 06:06
enomiss schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:38:
[...]
- Het interesseert niemand wie je er gebruik van laat maken, behalve een paar personen op Tweakers.
[...]
Het lijkt me sterk dat ook maar één iemand hier zich druk maakt over of jij je wel of niet houdt aan de licentievoorwaarden..? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

enomiss schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 15:28:
[...]
kinderachtige antwoorden van gevalletjes zoals jou [...]

Inmiddels heb ik al 2 volwassenen reacties van Hackus en Deveon die ik thumbs up heb gegeven.
Als het gaat om de volwassenheid van reacties heb ik daar als mod ook nog wel een mening over. En de crew heeft behalve thumbs-ups ook hang en sluitwerk. Als ik nog een keer een zin als bovenstaande tegenkom is het over en uit.

Weet je wat; ik zie dat bijna elke post van je in dit topic wel een sneer bevat. Misschien vind jij jezelf leuk of gevat, mij stoort het. Dicht dus: hier komt weinig goeds meer uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Lustucru op 27-10-2018 18:56 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.