Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gelijktijdig gebruik van 2 speaker systemen via een LG 55C*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• jansmits
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07-07-2020
Hallo,

Wij bezitten een LG 55C8 OLED TV en hebben daar momenteel een Sony HT-ZF9 Soundbar met bijbehorende subWoofer aan gekoppeld.

Ik bezit echter nog een set prima Sony speakers en zou deze graag willen gebruiken om het geluid verder aan tevullen ivm de eigenschappen van de betreffende ruimte.

De soundbar is middels HDMI gekoopeld aan de soundbar.

Via de tv menu kan ik uiteraard kiezen naar welk output connectie ik het geluid wil sturen, maar....
beperkt naar één connectie. Dus ...of Koptelefoon, of Bluetooth of HDMI.

Wat ik dus graag zou willen is het geluid gelijktijdig(!!) sturen naar bv de HDMI poort en bv Bluethooth.

Kan dat geregeld worden?

Bvd voor jullie hulp.

Beste antwoord (via jansmits op 07-01-2019 23:00)

• laurens0619
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online
Koop voor 2 tientjes een hdmi audio extractor (amazon), bij de meeste modellen blijft het geluid in de hdmi spoor maar krijg je hem ook via rca/analoog uitgang erbij

https://www.conrad.nl/binaries/content/gallery/ccpjunior-nl/article-images/product-tests/hdmi-audio-extractor/afb2.jpg/afb2.jpg/ccpJunior%3AarticleImageLg

[Voor 34% gewijzigd door laurens0619 op 30-10-2018 13:25]

CISSP! Drop your encryption keys!

Alle reacties

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
jansmits schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:55:

Wat ik dus graag zou willen is het geluid gelijktijdig(!!) sturen naar bv de HDMI poort en bv Bluethooth.

Kan dat geregeld worden?
Volgens mij geef jezelf het antwoord al.
jansmits schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:55:

maar....
beperkt naar één connectie. Dus ...of Koptelefoon, of Bluetooth of HDMI.

Misery and hate will kill us all.

• jansmits
Tja, dat was mijn voorlopige conclusie...ik hoop eigenlijk dat iemand anders slimmer is dan ik en een workaround gevonden heeft.
Zo heb ik een USB optie gevonden welke gelijktijdig geluid kan sturen naar twee Bluetooth devices.
Maar dan heb ik een issue met mijn soundbar.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Koop voor 2 tientjes een hdmi audio extractor (amazon), bij de meeste modellen blijft het geluid in de hdmi spoor maar krijg je hem ook via rca/analoog uitgang erbij

[Voor 34% gewijzigd door laurens0619 op 30-10-2018 13:25]

• jansmits
Dank je wel!
Dit is zo'n oplossing waarvan ik het bestaan niet kende.
Heb jij hier toevallig zelf ervaring mee? Ik vraag me namelijk alleen af of het geluid wel synchroon zal klinken?
Enig idee?

• rodie83
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
jansmits schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:35:
Dank je wel!
Heb jij hier toevallig zelf ervaring mee? Ik vraag me namelijk alleen af of het geluid wel synchroon zal klinken?
Enig idee?
Kijk, wat je wil is niet officieel supported door LG. Die apparaatjes doen het meestal wel, maar garanderen, nee. Voor het geld kan je het iig proberen.

[Voor 3% gewijzigd door rodie83 op 31-10-2018 22:55]

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Past die soundbar überhaupt wel samen met die speakerset qua geluid? Als ze beiden anders klinken kan de combinatie wel eens een verschikkelijke achteruitgang zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• laurens0619
  • Nu online
jansmits schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:35:
Dank je wel!
Enig idee?
Geen ervaring mee maar synchronisatie issues kun je wel verwachten. Als je geluk hebt dan is de soundbar te vroeg want deze heeft hoogstwaarschijnlijk wel een setting om een delay in te stellen.

Maar zoals hierboven al vermeld, dit moet je gewoon testen, voor die paar euro leuk experiment toch?

• jansmits
"leuk experiment toch"...haha...je hebt gelijk.
Ik ga zo'n apparaatje bestellen.

Dank jullie wel voor jullie ideeën! :-)

• laurens0619
  • Nu online
jansmits schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:35:
"leuk experiment toch"...haha...je hebt gelijk.
Ik ga zo'n apparaatje bestellen.

Dank jullie wel voor jullie ideeën! :-)
Let wel even op of het spul ARC compatible is, dat is en blijft een gevoelig protocol :(

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True