Toon posts:

Van PM981 naar 970 Evo?

Pagina: 1
Acties:

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:22
Ik heb een nieuwe laptop gekocht en was van plan de standaard meegeleverde SSD te vervangen voor een 970 Evo m.2 omdat de standaard meestal trage zijn. Maar nu blijkt hier een Samsung PM981 in te zitten die zoals ik het lees op internet vergelijkbaar zou zijn met de 950/960 evo maar het dan gewoon een OEM versie is.

Het betreft een 256GB PM981 en hier heb ik eigenlijk wel voldoende aan. We gebruiken de laptop voor office, foto's en downloads dus niet zoveel bijzonders dus denk dan zelf dat ik het verschil niet eens ga merken op eventueel meer GB na als ik een grotere versie zou kiezen.

Klopt dit of is de 970 evo van betere kwaliteit o.i.d?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:46
Samsung P981 lijkt niet te bestaan, bedoel je PM981?

Either way, tenzij je meer opslag nodig hebt lijkt het me vrij onnodig om je SSD te gaan vervangen, zeker gezien wat je ermee doet. Verschil ga je echt niet merken, tenzij je hele dag benchmarks draait en vergelijkt.

The devil is in the details.

• DM89
Hahn schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:37:
Samsung P981 lijkt niet te bestaan, bedoel je PM981?

Either way, tenzij je meer opslag nodig hebt lijkt het me vrij onnodig om je SSD te gaan vervangen, zeker gezien wat je ermee doet. Verschil ga je echt niet merken, tenzij je hele dag benchmarks draait en vergelijkt.
Sorry, PM981 inderdaad.

Wat ik al dacht dus :) maar toch fijn dat het bevestigd wordt dan kan ik dat geld mooi besparen :)

Zag net ook een topic voorbij komen op Reddit waar ze zeggen dat je het waarschijnlijk alleen echt gaat merken bij zeer grote bestanden.

[Voor 12% gewijzigd door DM89 op 27-10-2018 12:48]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:46
Sterker nog, als ik dit artikel mag geloven is de PM981 zelfs een (soort van) opvolger van de 970 Evo:
Based on the model number, the PM981 could be expected to serve as a preview of a 980 EVO product.

The devil is in the details.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Meulendijks89 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:33:
Ik heb een nieuwe laptop gekocht en was van plan de standaard meegeleverde SSD te vervangen voor een 970 Evo m.2 omdat de standaard meestal trage zijn. Maar nu blijkt hier een Samsung PM981 in te zitten die zoals ik het lees op internet vergelijkbaar zou zijn met de 950/960 evo maar het dan gewoon een OEM versie is.

Het betreft een 256GB PM981 en hier heb ik eigenlijk wel voldoende aan. We gebruiken de laptop voor office, foto's en downloads dus niet zoveel bijzonders dus denk dan zelf dat ik het verschil niet eens ga merken op eventueel meer GB na als ik een grotere versie zou kiezen.

Klopt dit of is de 970 evo van betere kwaliteit o.i.d?
Lekker laten zitten. verschil merk je weinig tot niets van. @Hahn iets wat ouder is is geen opvolger ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 20:44
Het verschil ga je niet merken. Alleen als je van een 1e generatie SSD komt ga je wat verschil merken. Maar om dit verschil aan te tonen moet je benchmarks gaan draaien. Zonde van de centen.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• DM89
arbraxas schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:54:
Het verschil ga je niet merken. Alleen als je van een 1e generatie SSD komt ga je wat verschil merken. Maar om dit verschil aan te tonen moet je benchmarks gaan draaien. Zonde van de centen.
Ja ik ging er vanuit dat er een oudere of in iedergeval slome SSD in zou zitten en had al meteen een 970 evo erbij gekocht maar die kan dus retour want is inderdaad zonde :p

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar CAA, want dit is natuurlijk gewoon aankoopadvies.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee