Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Playstation 4 accounts

Pagina: 1
Acties:

• demichel
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-06 13:17
Complete newbie hier met Playstation. Een vriend van me heeft Fortnite geïnstalleerd voor mijn zoontje, maar zoals 13-jarigen met computers werken tegenwoordig ging alles zo vreselijk snel dat ik het nauwelijks kon volgen.

Als ik google op "create Playstation account" oid, zie ik het bos door de bomen niet meer. Wat eenvoudig zou moeten zijn, is het dus blijkbaar niet. Kan iemand me het plezier doen dit eens in verstaanbare (voor een non-gamer Oracle DBA) taal uit te leggen of te verwijzen naar een leesbare newbie tutorial?

Dank!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• xinix03
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 16-06 11:05
Deze site in de Nederlandse taal zou je toch wel moeten kunnen volgen?

https://www.playstation.c...-to-create-a-sen-account/

• demichel
Xinix03, dank! Mijn google skills zijn niet meer wat ze geweest zijn :(

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:23
Wat vraag je nou precies? Je zegt dat een vriend Fortnite heeft geïnstalleerd op je zoontje, dus het lijkt me dat 'ie al een PlayStation-account heeft? Wil je een nieuw account maken? En zo ja, waarom?

The devil is in the details.

• demichel
Nee hoor, ik wil geen nieuwe account maken, ik wil gewoon weten hoe het in zijn werk gaat, als het eens nodig zou blijken. Lijkt me dat het een eenvoudig proces zou moeten zijn, maar zoals dat 13-jarig vriendje razend op het toetsenbord van mijn PC en de PS controller tekeer ging, ik werd er zowaar duizelig van. Ouder worden zeker...

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:23
Dus je wilt geen nieuw account maken, maar wel weten hoe je een nieuw account zou kunnen maken? Was me niet gelijk duidelijk geworden ;)

Maar het is eigenlijk gewoon een kwestie van volgen wat er op het scherm gebeurd. Als je bij een nieuwe PlayStation verbinding wilt maken met PlayStation Network, dan wordt er vanzelf gevraagd of je in wilt loggen of een nieuw account wilt maken. Als je dat laatste doet, goed lezen wat er staat en doen wat er gevraagd wordt. Veel meer dan dat is het niet.

The devil is in the details.

• demichel
Hahn schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:47:
Maar het is eigenlijk gewoon een kwestie van volgen wat er op het scherm gebeurd. Als je bij een nieuwe PlayStation verbinding wilt maken met PlayStation Network, dan wordt er vanzelf gevraagd of je in wilt loggen of een nieuw account wilt maken. Als je dat laatste doet, goed lezen wat er staat en doen wat er gevraagd wordt. Veel meer dan dat is het niet.
Moest ik maar eens doen, een test account voor mezelf maken. Ben ondertussen een beetje vastgeroest in de Oracle wereld vrees ik waar ik alles zo ongeveer met de ogen toe doe.

Zoals die PS controller... in "mijn tijd" had ik een Commodore 64 (oh, nostalgie!) met daarbij een joystick met 1 hendel (up, down, left, right) en één vuurknop. Nu staan op die PS4 controller wel 500 knopjes. Games zijn wel spectaculairder natuurlijk, als ik die graphics van Fortnite zie, mindblowing.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Doe eens een GoT-search op Fortnite en ga dan eens heeeel goed verdiepen in allle account-settings voor de console en/of deze game.

Voor je het weet is er zo enkele honderden/duizenden Euro's uitgegeven...

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• demichel
MAX3400 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:02:
Doe eens een GoT-search op Fortnite en ga dan eens heeeel goed verdiepen in allle account-settings voor de console en/of deze game.

Voor je het weet is er zo enkele honderden/duizenden Euro's uitgegeven...
Inderdaad... Mijn zoontje had zijn hart gezet op één of andere skin van 5€. Na weken dacht ik: "ach, waarom niet" en kocht die met met mijn credit card. Was al wat verwonderd dat er geen pincode gevraagd werd... Gelukkig staan zijn account settings naar mijn e-mail dus na een uur had ik al 4 e-mails dat er reeds 50€ geplunderd was... Klein manneke was er het hart van in en het duurde wel een uur om hem uit te leggen dat het NIET zijn schuld was.

Onmiddellijk credit card geblocked en Mastercard op de hoogte gebracht. Was té haastig om hem gelukkig te maken. Vanaf nu gebruik ik van die prepaid PS cards die je soms ziet in de supermarkten. Op = op.

Schande, zoals kinderen/pubers geviseerd worden.

Het blijft een supermooie game maar met de ethische principes heb ik het toch wat moeilijk maar tjsa, had ik de kleine lettertjes maar moeten lezen zeker?

[Voor 6% gewijzigd door demichel op 27-10-2018 13:13]

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

demichel schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:09:
[...]
...

Schande, zoals kinderen/pubers geviseerd worden.

Het blijft een supermooie game maar met de ethische principes heb ik het toch wat moeilijk maar tjsa, had ik de kleine lettertjes maar moeten lezen zeker?
Offtopic maar jij voldoet niet aan deToS door minderjarigen zonder direct toezicht een account met betaalmogelijkheid te geven. Dus ja, kleine letters :)

Andersom, volgens mij is een kind blijer en bewuster omtrent "geld" als je eens in de zoveel tijd een PSN prepaid kaartje zou geven.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• demichel
Klopt. Ik was té haastig om hem gelukkig te maken. En dat als IT-er... loop ik nog in de val... Zoals we in Vlaanderen zeggen: ''t Is bij de timmerman dat de deur sleept"...

Ach ja, een 50€ les geleerd weer zeker? I take my loss and go on. Vanaf nu enkel maar prepaid PS kaartje voor Sinterklaas en Kerst.

Fijn week-end toegewenst!
Michel

[Voor 3% gewijzigd door demichel op 27-10-2018 13:16]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True