Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

White screen of death

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nickdw7
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 10-09-2020
Hallo Tweakers,

Sinds enige tijd heb ik een white screen of death. Ik heb de nieuwe crucial MX500 geinstalleerd in mijn macbook en na een tijd liep de laptop soms vast. Nu sinds enige tijd heb ik white screen of death: bij het opstarten krijg ik een ronde cirkel in beeld met een streep daar doorheen. Wat kan ik doen? Ik heb geprobeerd te schijf te checken, maar dat lukt niet. Zie bijlagen...

[Voor 46% gewijzigd door nickdw7 op 27-10-2018 11:58]

Alle reacties

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Die 'cirkel met een streep' is een 'verbodsteken' en betekent dat je Mac geen systeemmap kan vinden om van op te starten. Schijfhulpprogramma laat ook zien dat de data op je SSD is beschadigd. Dit kan komen door defect geheugen, defecte SATA kabel, of een defecte SSD.

Om het e.e.a. uit te sluiten is wellicht handig als je de vragen die kreeg invult: welke relevant hardware en software gebruik je, en wat heb je zelf al gezocht en gevonden?

[Voor 27% gewijzigd door Daedalus op 27-10-2018 13:58]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• nickdw7
Dankjewel voor je hulp.
Ik maak gebruik van de Crucial MX500 SSD schijf.
Het gaat om een Macbook pro uit 2010 met modelnummer A1278.
Software niks geks, de standaard software. Ik heb zelf nog niks kunnen vinden dus we moeten vanaf begin beginnen..

• luckremers
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 07:22
Waarschijnlijk een defecte Sata kabel. Dat geeft namelijk dezelfde symptomen.

iPhone of iPad reparatie nodig? Kijk bij mijn advertenties!

• nickdw7
Hoe kan ik er achter komen of het een defecte Sata kabel is?

• NLKornolio
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 08-06 22:18

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Kabel vervangen

Low Key Gaming

• nickdw7
Het is de SATA kabel niet. Ik heb net mijn oude HDD schijf van de macbook er weer in gezet. En daar heb ik het probleem niet...

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 06:51

nelizmastr

Goed wies kapot

nickdw7 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:29:
Het is de SATA kabel niet. Ik heb net mijn oude HDD schijf van de macbook er weer in gezet. En daar heb ik het probleem niet...
Dat betekent niet per definitie dat de kabel in orde is. Een SSD stuurt fors meer gegevens over de kabel en daarmee is de kans op een verkeerd bitje groter.

Hang de SSD via een SATA>USB verloop aan je Mac en start daar eens van op. Blijft dat goed gaan (zal wat traag zijn, maar zou niet vast moeten lopen) dan is het toch de kabel. Gebeurt het dan weer dan is het de SSD.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True