Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zoekfunctie productreview schrijven werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• nono_einstein
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 17:31
Als ik via de homepage naar [reviews]-[review toevoegen] ga,
moet ik een beschrijving van/type nummer?? in het zoekveld invoegen.
Het product dat ik wil reviewen staat niet in 'de' databse, dus kom ik niet verder.
Om te proberen of ik niet iets heel erg fout doe heb ik als test 'samsung' ingeveld.
Als ik dan vervolgens op [enter] duw krijg ik welgeteld 3 artikelen waar ik een review over zou kunnen schrijven.
Als ik dan zonder de pagina te verversen nogmaals 'Samsung' invul en op enter of het vergrootgals tik, krijg ik geen enkele hit te zien.

Het lijkt me sterk dat dit beoogd gedrag is.

Op de fora kan ik niets terug vinden mbt de werkwijze rond een review.

Is hier sprake van een bug, doe ik iets verkeerd, of kan ik inderdaad alleen maar reviews toevoegen van producten die bekend zijn bij de een of andere interne Tweakers database?

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17:44

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Je kan reviews schrijven over elk product in de Pricewatch product database.

Het lijkt wel of die zoekfunctie daar niet helemaal lekker werkt*, of het moet inderdaad by design zijn dat je alleen een paar resultaten in een dropdown krijgt, maar dat zou dan compleet afwijken van alle andere zoekfuncties hier. Als je een specifiek type invult dan zou je vanuit daar wel verder moeten kunnen.

Probeer anders het product dat je wilt reviewen eens op te zoeken in de Pricewatch (zoekbalk bovenaan) https://tweakers.net/pricewatch/ en dan vanaf de productpagina door te klikken naar de review tab en daar de knop te gebruiken om een review toe te voegen.

*ik pas de titel van dit topic even aan, zodat het duidelijker is wat de mogelijke bug is

[Voor 25% gewijzigd door Orion84 op 27-10-2018 11:47]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• nono_einstein
Ja bedankt, dat werkt wel.
Als ik echter een product wat niet in de pricewatch sta wil reviewen (bijvoorbeeld omdat het een 'grijze import' product is dat wel als een origineel verkocht wordt in NL zowel in web eb fysieke shops, al is het maar om mensen te waarschuwen, dan gaat dat dus niet lukken?

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Je kan altijd suggesties voor extra producten indienen via https://tweakers.net/pricewatch/addproduct/

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• ACM
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

nono_einstein schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:39:
Als ik dan zonder de pagina te verversen nogmaals 'Samsung' invul en op enter of het vergrootgals tik, krijg ik geen enkele hit te zien.

Het lijkt me sterk dat dit beoogd gedrag is.
Dat is het wel (althans, er is wellicht niet goed genoeg nagedacht over de interactie), dus dit gaat door naar Mooie Features

Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

ACM schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 08:47:
[...]

Dat is het wel (althans, er is wellicht niet goed genoeg nagedacht over de interactie), dus dit gaat door naar Mooie Features
Op mobiel (Safari, iOS12) werkt die zoekfunctie helemaal niet trouwens. Er verschijnt geen dropdown met suggesties, ook niet na tikken op het vergrootglas. Dus ik waag te betwijfelen of dit wel helemaal by design is.

Hoe dan ook is het nogal afwijkend van andere zoekfuncties hier. Die dropdown met suggesties wordt vaker gebruikt, maar je verwacht na drukken op enter of drukken op het vergrootglas gewoon een pagina met zoekresultaten...

[Voor 19% gewijzigd door Orion84 op 28-10-2018 08:57]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Orion84 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 08:55:
[...]

Op mobiel (Safari, iOS12) werkt die zoekfunctie helemaal niet trouwens. Er verschijnt geen dropdown met suggesties, ook niet na tikken op het vergrootglas. Dus ik waag te betwijfelen of dit wel helemaal by design is.
Dat mag je betwijfelen, maar dat design is van voor onze sterkere focus op mobiel ;)

Maar het vergrootglas staat er gewoon voor spec en bonen bij, want dat is normaliter de submitbutton en er is nu niks te submitten :X
Hoe dan ook is het nogal afwijkend van andere zoekfuncties hier. Die dropdown met suggesties wordt vaker gebruikt, maar je verwacht na drukken op enter of drukken op het vergrootglas gewoon een pagina met zoekresultaten...
Helemaal eens, daarom ook mijn opmerking dat er niet goed genoeg over de interactie is nagedacht. Hier is alleen een 'typeahead find'/'suggest functie', maar geen reguliere search.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Ah, die dropdown suggest functie is inderdaad bij andere zoekpagina's ook niet beschikbaar op mobiel, dus dat klopt dan wel, alleen onhandig dat dat op deze pagina dus de enige mogelijkheid is en er geen reguliere search aan hangt.

• nono_einstein
Misschien terzijde maar als ik een product review wil maken werk ik nu niet bepaald met een data consuming device als een phone of tablet ...

Maar goed om te zien dat er nu over nagedacht wordt.
Als de interface dan toch wellicht aangepakt wordt is het misschien een idee om een link naar de pricewatch te maken, direct naar het verzoek om een nieuw apparaat te kunnen voorstellen. Scheelt een enorme hoop zoekwerk voor diegene die een review wil maken voor een device wat niet in de lijst staat.

[Voor 56% gewijzigd door nono_einstein op 28-10-2018 13:04. Reden: Dank je en toevoegen suggestie]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

nono_einstein schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:01:
Maar goed om te zien dat er nu over nagedacht wordt.
Als de interface dan toch wellicht aangepakt wordt is het misschien een idee om een link naar de pricewatch te maken, direct naar het verzoek om een nieuw apparaat te kunnen voorstellen. Scheelt een enorme hoop zoekwerk voor diegene die een review wil maken voor een device wat niet in de lijst staat.
Ik heb geen flauw idee wat je met deze opmerking bedoelt, kan je dat wat duidelijker toelichten?

Bedoel je dat er bij de 'geen resultaten'-melding (die dus ook nog moet komen :P) ook e.o.a. knop 'voeg product toe' zou moeten komen?

• nono_einstein
ACM schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:26:
[...]

Ik heb geen flauw idee wat je met deze opmerking bedoelt, kan je dat wat duidelijker toelichten?

Bedoel je dat er bij de 'geen resultaten'-melding (die dus ook nog moet komen :P) ook e.o.a. knop 'voeg product toe' zou moeten komen?
Volgens mij begrijp je het perfect!
Ik ben deze draad gestart omdat ik een bepaald product gekocht heb waarvan ik meende het te moeten revieren om anderen te waarschuwen.

Dat lukte dus niet, maar belangrijker nog is dat ik er niet uit kon komen via forum of hoe dan ook hoe ik überhaupt een review zou moeten plaatsen via de menubalk, waar je het bos in gestuurd wordt als je op review klikt,

Vandaar blij dat jullie hier naar kijken, maar neem dan ook het ongedocumenteerde feature “alleen reviews van producten in Pricewatch” mee en maak het in ieder geval inzichtelijk. Dat is het nu in ieder geval niet
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True