Amfa4000 waterontharder / waterontkalker

Pagina: 1
Acties:
  • 167.156 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-07 20:28

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Topicstarter
Hallo allemaal.

Vandaag kwam ik op RTL4 dit product tegen, de Amfa4000.
Ik ben geen kenner van dit soort producten, maar ik heb erg mijn twijfels of het product wel waarmaakt van wat ze zeggen.

[YouTube: https://www.youtube.com/embed/ohH40Mz6rUw]

Ze beloven dat je tot 85% minder kalk zult hebben, en tot 70% op energiekosten bespaard. Dat vindt ik nogal een pittige uitspraak voor een apparaat van €129,- euro.
De waterontharder maakt gebruik van een speciale gadolinium ceramiek techniek. Op deze manier is een sterk veld in een compacte behuizing is gerealiseerd. Zodoende kan dit kleine en krachtige toestel gemakkelijk in vrijwel iedere ruimte gemonteerd worden. Het systeem is opgebouwd uit twee ingebouwde krachtige waterontharder magneet modules. Doordat deze op elkaar zijn afgestemd bent u verzekerd van een optimale werking. Na wateronderzoek is gebleken dat water microdeeltjes omsluit met een complex van losse aan elkaar geketende watermoleculen. Dit complex van aan elkaar geketende watermoleculen maakt dat een microdeeltje zich niet bindt aan het kalk dat is opgelost in het water. Hierdoor zet kalk zich af op leidingen en verwarmingselementen. De waterontharder produceert een frequentie die zorgt dat er een disharmonie in de interne frequentie van de watermolecule ontstaat, en het microdeeltje vrijkomt. Vervolgens wordt dat deeltje het centrum voor de binding van kalk. De apparatuur dient aan strenge voorschriften en eisen te voldoen zodat het ervoor kan zorgen dan microdeeltjes vrijgemaakt worden. Het magnetische veld dient bijvoorbeeld 100 miljoen keer sterker te zijn om de gewenste werking op de H2O-moleculen te verkrijgen. Door de verandering van de kristalstructuur en mineralen wordt kalkaanslag voorkomen.
Wie heeft hier ervaring in, en werkt het echt zo goed als dat ze beweren? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Luchtbakker op 27-10-2018 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Vast niet, maar er zullen altijd mensen intrappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Die apparaten die wel werken kosten 1500 euro en vergen jaarlijks zoutblok kosten. Dan is dit te goed om waar te zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-07 14:59

Nicap

Tsssk....

Ben eens wezen zoeken, maar die verkopers zijn echt misleidend of de info van de watermaatschappij klopt niet.

Volgens Vitens is het water in Meppel 7,5 DH, wat in hu schaal uit komt op zacht:
0-4 zeer zacht
4-8 zacht
8-12 gemiddeld
12-18 vrij hard
18+ hard

Bij deze verkopende site is de schaal iets anders:
0-4 dH: zacht water
4-12 dH: tamelijk hard water
12-20 dH: behoorlijk hard water
20-30 dH: zeer hard water

Die gaat van zacht water gelijk naar tamelijk hard water :o

Ik gebruik de leverancier van het water maar als referentie. Dat is ongeveer hetzelfde als wiki angeeft:

Bepaling watertype
Duitse Hardheid Franse Hardheid Concentratie zouten type water
0 tot 4 dH 0 tot 7 fH 0–20 mg/l zeer zacht water
4 tot 8 dH 7 tot 15 fH 20–40 mg/l zacht water
8 tot 12 dH 15 tot 22 fH 40–60 mg/l gemiddeld water
12 tot 18 dH 22 tot 32 fH 60–80 mg/l vrij hard water
18 tot 30 dH 32 tot 55 fH 80–120 mg/l hard water
>30 dH >55 fH >120 mg/l zeer hard water

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Ik heb een waterontharder staan van € 1.200 welke per 3 a 4 maanden 20 kilo zout opvreet. Als ik zie wat dat ding doet, dat kan zo'n apparaat naar mijn mening niet waarmaken.

[ Voor 7% gewijzigd door 50Miles op 27-10-2018 12:12 ]

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Zo oud als de weg naar Kralingen, ze verkopen je een of andere magneet van 3 euro als magische oplossing voor een probleem dat je helemaal niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Op de bekende sites van Bol.com en Conrad word ook dit type "apparaat" aangeboden met hier en daar toch wel positieve reviews. De vraag is hoeveel waarde je daar aan kan hechten.

Ik denk dat ik ook zo'n ding ga aanschaffen.
Ik heb geen goed gevoel bij het elke maand 5 kilo zout in mijn drinkwater te krijgen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:21
je weet dat zo'n magneet niet werkt? en het zout komt niet in je drinkwater, dat is alleen om het hars weer te reinigen. Vergelijkbaar met je vaatwasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-07 19:44
Die zout waterontharders werken, aantoonbaar. Kosten tegenwoordig <1000 euro.

Die magneet kun je beter op je kWh-meter leggen (als je een ferraris-teller hebt) Of het geld gewoon in het putje gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aardappel schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 02:07:
Die zout waterontharders werken, aantoonbaar. Kosten tegenwoordig <1000 euro.

Die magneet kun je beter op je kWh-meter leggen (als je een ferraris-teller hebt) Of het geld gewoon in het putje gooien.
Kun je me (desnoods in PM) een goede ontharder onder de 1k aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-07 19:24

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Daar is een heel topic over. Ik heb er hier een staan van hydrotense van 750 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Ik vraag me dan erg af waar zijn wetenschappelijke studies en resultaten op gebasseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
michelsoe12 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:15:
Ik vraag me dan erg af waar zijn wetenschappelijke studies en resultaten op gebasseerd zijn.
Welke wetenschappelijke studies bedoel je? Ik zie op de website geen verwijzingen staan naar wetenschappelijke publicaties, maar misschien kijk ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Sdreeg schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:48:
[...]

Welke wetenschappelijke studies bedoel je? Ik zie op de website geen verwijzingen staan naar wetenschappelijke publicaties, maar misschien kijk ik niet goed?
https://www.waterontharder.com/nlk/amfa4000/werking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Het is gelul. Meer woorden niet aan vuil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:50
CurtPoindexter schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:55:
Het is gelul. Meer woorden niet aan vuil maken.
Èn wel grappig als ik google op die professor vind ik geen harde aanwijzing dat die persoon ook echt bestaat. Alleen 1 ook uit Californië die al in 2008 overleden is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-07 10:44
Letterlijke quote van de website:
Wat wordt de waterhardheid na installatie van de Amfa4000?
De waterhardheid blijft gelijk. De kalk wordt niet uit het water gehaald. De Amfa4000 zorgt dat de kalk niet meer neerslaat. Het resultaat is geen vervelende kalkaanslag meer. Bescherming van je apparatuur en een flinke jaarlijkse besparing op kosten als gevolg van kalkschade.
Bestaande kalk in de waterleidingen lost op dankzij de Amfa4000. Daarom duurt het even voordat je optimaal resultaat ziet. Hoe lang dit duurt, wordt mede bepaald door de waterhardheid en hoe oud de waterleidingen zijn. Wij hanteren daarom altijd als richtlijn dat je na een aantal weken zeker resultaat gaat zien, maar dat deze optimaal is na 6 weken.
Het werkt dus gewoon niet, heel slim weggestopt in de FAQ op hun site.

Nog een quote van Wikipedia:
Door een magneetveld
Er zijn bedrijven die waterontharders verkopen die op basis van een magneetveld zouden werken. Onderzoek door de Duitse consumentenbond (Stiftung Warentest) heeft geen meetbaar effect van deze apparaten kunnen aantonen.[6][7]
I rest my case:

Amfa4000 waterontharder is pure oplichting, Hij is een kwakzalver van de bovenste plank die een plak magneet verkoopt aan naïeve mensen. Eigenlijk even melding doen bij de reclame code commissie want die gehele site is gewoon pure misleiding.

[ Voor 28% gewijzigd door Ginz op 14-12-2018 15:05 . Reden: De naam verwijderd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
Als ik zoek op de genoemde professor, kom ik als eerste hit op een stukje over een symposium uit 1991 over dat onderwerp.

Daarin staat in de conclusie:

"Uit milieu-overwegingen is het dan ook jammer, dat tijdens het symposium geen deugdelijke theoretisch-wetenschappelijke verklaring werd gepresenteerd. Het empirisch onderzoek, dat wel uitvoerig aan bod kwam, was in een aantal gevallen zo beperkt of gebrekkig van opzet, dat het de in potentie aantrekkelijke fak-apparatuur meer schade dan goed deed."

Lijkt mij niet echt een waterdicht bewijs (pun intended) dat het systeem echt zou kunnen werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1155451

Op de site staat hun uitleg: "het apparaatje zend een frequentie uit die de werking veroorzaakt", elke vmbo leerling kan je vertellen dat een (permanente) magneet geen frequentie geeft....(een elektromagneet daarentegen wel).
Ze weten zelf dus niet hoe het "systeem" werkt.
Kun je zelf invullen wat de rest van de beweringen waard (of juist niet) zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiR60
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 08:52
Zag net op tv daar weer een uitzending over... doet me denken aan die ketting die destijds werd verkocht... ook kwakzalverij
En inderdaad een apparaatje met “niks” doet hetzelfde als een grote unit van tegen de 1000,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neijenhoff
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-01-2021
https://forum.skepp.be/viewtopic.php?f=5&t=2724
Magneten werken dus niet om kalk uit drinkwater te verminderen. Oplichters dus..
En dan deze website nog:
http://www.chem1.com/CQ/magscams.html

there have been many) of the successful use of MWT have been anecdotal and lacking in quantitative data and proper controls.
Most scientists who have looked into MWT remain very skeptical, as they tend of be of any field for which there is no obvious theoretical model and in which quantitative and reproducible results are hard to come by.

[ Voor 61% gewijzigd door neijenhoff op 28-12-2018 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1165096

Ik stond er best wel sceptisch tegenover, maar eerlijk is eerlijk ik ben 180 graden om.
Water koker geen kalkaanslag, koffiezetapparaat geen kalkaanslag, uitloop van de kranen geen kalkaanslag, onder de spoelrand van de wc geen kalkaanslag.

En dat in een periode van 18 weken, waarin voorheen de kalkaanslag al zichtbaar en te voelen was.
Dus voor mij is de investering in de waterontharder het geld meer dan waard geweest, en kan ik iedereen die last heeft van kalkaanslag aanraden om een Amfa4000 waterontharder aan te schaffen.

:*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• inkie1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:48
Je aanmelden om te zeggen dat die Amfa helemaal geweldig is. Ik geloof niet dat ik veel waarde ga hechten aan jouw mening @Anoniem: 1165096 . Je klinkt als een spammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik meld mij inderdaad aan om hier mijn mening te geven. Helemaal niets geks aan lijkt mij.
Hebben er wel meer gedaan inkie1.
Maar ook omdat ik net als de meeste hier in eerste instantie sceptisch was.
Ik heb de proef op de som genomen.
En ik vind het wel zo eerlijk dat, nadat ik het zelf heb ervaren en wel tevreden ben. Dit ook te laten horen.
Of is dit forum soms exclusief voorbehouden voor negativiteit.
Erg onsportief om mij meteen als spammer te bestempelen.
@inkie1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Je meld je speciaal aan alleen om een product te prijzen waarvan bewezen is dat het flauwekul is en niet werkt. Ja dat is heel gek ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik deel slechts mijn eigen ervaring en mening @ASW1 En meer woorden ga ik er ook niet over vuilmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1165096 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:13:
Ik stond er best wel sceptisch tegenover, maar eerlijk is eerlijk ik ben 180 graden om.
Water koker geen kalkaanslag, koffiezetapparaat geen kalkaanslag, uitloop van de kranen geen kalkaanslag, onder de spoelrand van de wc geen kalkaanslag.

En dat in een periode van 18 weken, waarin voorheen de kalkaanslag al zichtbaar en te voelen was.
Dus voor mij is de investering in de waterontharder het geld meer dan waard geweest, en kan ik iedereen die last heeft van kalkaanslag aanraden om een Amfa4000 waterontharder aan te schaffen.

Mooi script a la tell sell waar de eigenaar van de biostabil voor je waterleiding even twijfel komt zaaien. Wat een flauwekul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:26

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Anoniem: 1165096 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:13:

Ow, had ik dat maar eerder geweten! Ik voelde mij altijd al incompleet zonder een amfa4000. Nu kan ik eindelijk weer goed slapen na al die jaren wakker liggen. Heb ik weer mooi €129,- bespaard op onzin wat niet werkt.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 10:28
We hebben een heel waterontharder topic op GoT. Waterontharders, wat zijn jullie ervaringen? Deze is er doorheen geglipt en gezien het tell sell gehalte doe ik hier een slot op.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.